Bekijk volle/desktop versie : 'Balkenende is slechte leider met slappe knieën



Pagina's : [1] 2 3

17-05-2009, 10:31
'Balkenende heeft slappe knieën'
door Hans Kuitert
AMSTERDAM - De Tibetaanse gemeenschap in Nederland verwijt premier Balkenende slappe knieën nu hij weigert de dalai lama te ontmoeten bij diens bezoek aan Nederland op 4 en 5 juni.

"Balkenende zet zichzelf te kijk als een zwakke leider met een ernstig gebrek aan inzicht in fundamentele normen en waarden", zegt Tsering Tampa, directeur van de Internationale Campagne voor Tibet.

Ze vervolgt: "Het standpunt van de Nederlandse regering past meer bij Afrikaanse landen, die in de invloedssfeer van China zitten. Blijkbaar kunnen andere Europese landen wel de rug recht houden als het gaat om vrijheid en democratie. Europese leiders als Merkel, Sarkozy, Brown of de Belgische premier hebben de dalai lama wel ontvangen."

De Tweede Kamer heeft aangedrongen op een ontmoeting, maar premier Balkenende zei vrijdag dat zo'n gesprek 'niets toevoegt'.

Tsering Tampa: "Balkenende vindt zijn warme gevoelens voor zijn niet democratisch gekozen 'vriendje' Wen Jiabao (de Chinese premier) belangrijker dan de uitdrukkelijke wens van de Tweede Kamer." Groenlinks Kamerlid Mariko Peters wil Balkenende dinsdag op het matje roepen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3945482/___Balkenende_heeft_slappe_knieen___.html

17-05-2009, 10:38


de hele wereld zit in de invloed van China, is de nieuwe wereldmacht

17-05-2009, 10:43

Citaat door shentef:
de hele wereld zit in de invloed van China, is de nieuwe wereldmacht


Nee hoor, Merkel, Sarkozy en Brown hebben die man wel zelf ontvangen.

17-05-2009, 10:45
Voor China inval was Tibet een slavenmaatschappij. De elite en de monikken waar schathemelrijk en het gewone volk bezat niks. Vele hadden niet eens water, onderwijs en moesten zonder betaling werken op het land voor de monikken..

Jongens werden al op jonge leeftijd gestuurd naar de tempels om te werken als slaven...


Dat vertelt de Dala Lama niet.

17-05-2009, 10:51


Nederland denkt aan haar eigen economische belangen en niet aan mensenrechten. Wel klagen ze bij islamitische landen dat ze de homo's discrimineren.

Maar bij China klagen dat ze Tibetanen onderdrukken, doen ze niet. CHina is een super power en zelfs Amerika buigt voor haar. Om respect in de wereld te krijgen moet je een hard werker zijn die slim handeldt zoals China doet.

17-05-2009, 11:00

Citaat door tegenANI:
Nederland denkt aan haar eigen economische belangen en niet aan mensenrechten. Wel klagen ze bij islamitische landen dat ze de homo's discrimineren.

Maar bij China klagen dat ze Tibetanen onderdrukken, doen ze niet. CHina is een super power en zelfs Amerika buigt voor haar. Om respect in de wereld te krijgen moet je een hard werker zijn die slim handeldt zoals China doet.



precies, respect dwing je af, die Arabische leiders die hebben geen knieen

17-05-2009, 11:00
Balkie is altijd al een slechte leider geweest, in elke crisis was hij afwezig, nooit nam hij eens de regie in handen, tijdens de toestanden met Fitna zag je al hoe schijterig Balkie reageerde met de dunne poep in zijn broek smeekte die de haatbaarden om NL met rust te laten. nog nooit in de Nederlandse geschiedenis hebben we zo'n laffe leider gehad dus het verbaast mij dan ook helemaal niets dat hij ook met open mond op de knietjes gaat voor China.

17-05-2009, 11:02
What's new ?

17-05-2009, 11:34

Citaat door Sonbol:
We hebben het over wereldmacht CHINA, kom jij met die flop film ftina



je merkt gelijk de niveau van pvver's



een flop? het was een gigantische hit, hollywood zou maar wat blij zijn met zulke cijfers, en wat wereldmacht CHINA, je staat toch voor mensenrechten of niet soms, als je ballen heb blijf je daarvoor staan, maar die heeft Balkie niet

17-05-2009, 11:37

Citaat door SuperGeert:
een flop? het was een gigantische hit, hollywood zou maar wat blij zijn met zulke cijfers, en wat wereldmacht CHINA, je staat toch voor mensenrechten of niet soms, als je ballen heb blijf je daarvoor staan, maar die heeft Balkie niet




In Tokkiewood misschien !

17-05-2009, 11:49
Er schieten mij twee zegswijzen te binnen.

Nederland, koopman en dominee. Wij wijzen graag met het vingertje en weten o zo goed hoe het allemaal moet. Maar het moet wel betaalbaar blijven...

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Misschien is het beter als Balkie de Dalai Lama niet ontvangt en Verhagen achter de schermen werkt.

Al met al vind ik deze situatie een duidelijke illustratie dat de EU ook een gemeenschappelijk buitenlands beleid moet gaan voeren.

17-05-2009, 12:19

Citaat door Mister1979:
Voor China inval was Tibet een slavenmaatschappij. De elite en de monikken waar schathemelrijk en het gewone volk bezat niks. Vele hadden niet eens water, onderwijs en moesten zonder betaling werken op het land voor de monikken..

Jongens werden al op jonge leeftijd gestuurd naar de tempels om te werken als slaven...


Dat vertelt de Dala Lama niet.



Dat willen we niet weten ... we willen die Lama liever aanbidden want hij is zo aandoenlijk. En deze Lama ik ook best wel een geschikte vent moet ik zeggen. Dus praat niemand over jongens die gedwongen werden om monnik te worden en moeders wiens kinderen werden afgepakt en niemand praat ook over de elitaire manier waarop die samenleving in elkaar zat.

Wat mij trouwens tegenvalt is dat juist vanuit deze theologie er geklaagd wordt .... daar moet je toch boven staan als je verheven bent en los van het aardse. De Lama klaagt niet, die klaagt nooit, die is verheven. Zijn volgers in dit land zijn overduidelijk nog heel erg gebonden aan het aardse ... veel mediteren lijkt me voor hun niet onnodig om de gewenste staat te bereiken

17-05-2009, 12:23



Citaat door fierljepper:
Er schieten mij twee zegswijzen te binnen.

Nederland, koopman en dominee. Wij wijzen graag met het vingertje en weten o zo goed hoe het allemaal moet. Maar het moet wel betaalbaar blijven...

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Misschien is het beter als Balkie de Dalai Lama niet ontvangt en Verhagen achter de schermen werkt.

Al met al vind ik deze situatie een duidelijke illustratie dat de EU ook een gemeenschappelijk buitenlands beleid moet gaan voeren.



Inderdaad ... ik kan het me niet echt voorstellen maar misschien dat Balkje inderdaad op redelijke wijze onderwerpen kan aansnijden in China die hij dan niet meer kan aansnijden.

Daarbij is het wel heel raar om te eisen dat je langs mag komen ... heel zielig zelfs. Het heeft mij een bepaald beeld gegeven van de volgers van de Lama in dit land en geloof me ... ze staan er slecht op ... ik zie zielige zichzelf verheven voelende vrouwen (waarom vooral vrouwen weet ik niet) die niet door hebben dat ze in al hun gepraat over de staat die ze door meditatie bereikt hebben vooral op een andere manier aan het aardse zijn gebonden ... the mindtrick off the ego .. het ego dat altijd aan het aardse gebonden wil zijn en dat als beste truc heeft mensen in gebondenheid het idee van verhevenheid te geven

Maar misschien zie ik het als uiterst aards gebonden mens geheel fout en neemt mijn ego een loopje met mij dat ik dat beeld vorm in mijn hoofd

17-05-2009, 12:43
Tegenwoordig hebben vele landen in de wereld hun erkennig van Taiwan ingetrokken...

17-05-2009, 12:44

Citaat door Mister1979:
Tegenwoordig hebben vele landen in de wereld hun erkennig van Taiwan ingetrokken...



Het gaat hier niet over Taiwan

Pagina's : [1] 2 3