Bekijk volle/desktop versie : Ondertrouw



Pagina's : [1] 2

17-05-2009, 00:19
Deze week ga ik in ondertrouw insha'Allah Maar mijn aanstaande komt uit Belgie en het was eigelijk de planning om daar te trouwen, maar omdat ik in Marokko geboren ben en teveel documenten nodig heb uit mijn geboorteplaats leek het ons verstandig in NL te trouwen, omdat er dan minder papierwerk nodig is. Maar in Belgie hoeft dat dus niet in ondertrouw en mijn vraag was geld die regel in Nederland overal of niet?

17-05-2009, 14:54


Helemaal niemand die dit weet?

17-05-2009, 14:58
Mijn man komt ook uit Belgie en ik ben toen ook
gewoon in NL voor de Nederlandse wet getrouwd.. Ik ben ook in
Marokko geboren en was teveel gedoe in Belgie, maar wat wil je
precies weten..? Of ondertrouw moet..?

Ja, naar mijn weten moet dat in NL.. Want je gaat in ondertrouw,
daarna is er een periode van 'bezinning'.. Volgens mij minimaal 6 weken..
Daarna kun je pas de normale Nederlandse trouw doen...

17-05-2009, 15:00
in BELGIE moet je ook in de ondertrouw

17-05-2009, 15:21



Citaat door Koppig_Rammetje:
Mijn man komt ook uit Belgie en ik ben toen ook
gewoon in NL voor de Nederlandse wet getrouwd.. Ik ben ook in
Marokko geboren en was teveel gedoe in Belgie, maar wat wil je
precies weten..? Of ondertrouw moet..?

Ja, naar mijn weten moet dat in NL.. Want je gaat in ondertrouw,
daarna is er een periode van 'bezinning'.. Volgens mij minimaal 6 weken..
Daarna kun je pas de normale Nederlandse trouw doen...


Dus als ik het goed begrijp ga je eerst in ondertrouw, dan 6 weken bezinning? (wat houd dit precies in?) En daarna kan je gewoon voor de wet trouwen?

Soukran dame .

17-05-2009, 15:35

Citaat door BETBOTA__:
Dus als ik het goed begrijp ga je eerst in ondertrouw, dan 6 weken bezinning? (wat houd dit precies in?) En daarna kan je gewoon voor de wet trouwen?

Soukran dame .



Ja, met die bezinning bedoelen ze dat je je in die 6 weken nog mag
bedenken.. Voor dat je echt trouwt... En op de ondertrouw moet
je ook aangeven of je de naam van je man wilt overnemen en
watvoor 'ceremonie' je wilt op de echte trouw....

You're welcome!!

17-05-2009, 15:46
In belgie hebben ze dezelfde documenten nodig als in NL als je in Marokko geboren bent.

Degenen die in Marokko geboren zijn moeten hun geboorteakte vanuit marokko halen, gelegaliseerd en al. Dit geld voor in NL en BE.

Dit is het enige document dat je nodig hebt uit jou geboorteland.

In Belgie moet je samen naar de gemeente met alle benodigde documenten, dus ook de gelegaliseerde geboorteakte, om een afspraak voor huwelijk te maken. Die afspraak kan gemaakt worden naar gelang de drukte die er op dat moment is. Als het erg druk is kun je pas een datum prikken die 4 weken later is.

In NL kun je een afspraak telefonisch maken voor ondertrouw. De duur van die afspraak weet ik niet.

Het is op zich hetzelfde. alleen word het in BE geen ondertrouw genoemd maar afspraak maken.

17-05-2009, 15:53
ondertrouw moet en is voor maar voor 2 weken


dus geen 6 weken

17-05-2009, 16:02

Citaat door Delicata:
ondertrouw moet en is voor maar voor 2 weken


dus geen 6 weken



Tegen mij zei ze toen 6 weken!!! Ze wilde
gewoon ni dak ging trouwen....

17-05-2009, 18:10

Citaat door Oem_Ibrahim:
In belgie hebben ze dezelfde documenten nodig als in NL als je in Marokko geboren bent.

Degenen die in Marokko geboren zijn moeten hun geboorteakte vanuit marokko halen, gelegaliseerd en al. Dit geld voor in NL en BE.

Dit is het enige document dat je nodig hebt uit jou geboorteland.

In Belgie moet je samen naar de gemeente met alle benodigde documenten, dus ook de gelegaliseerde geboorteakte, om een afspraak voor huwelijk te maken. Die afspraak kan gemaakt worden naar gelang de drukte die er op dat moment is. Als het erg druk is kun je pas een datum prikken die 4 weken later is.

In NL kun je een afspraak telefonisch maken voor ondertrouw. De duur van die afspraak weet ik niet.

Het is op zich hetzelfde. alleen word het in BE geen ondertrouw genoemd maar afspraak maken.


Ik had daarin tegen meer documenten nodig uit Marokko, zoals bewijs van Nationaliteit en bewijs dat ik ongehuwd ben, terwijl ze in NL alleen een gelegaliseerde geboorteakte nodig hadden.

Dames, soukran, ik weet voldoende.

17-05-2009, 18:35

Citaat door BETBOTA__:
Ik had daarin tegen meer documenten nodig uit Marokko, zoals bewijs van Nationaliteit en bewijs dat ik ongehuwd ben, terwijl ze in NL alleen een gelegaliseerde geboorteakte nodig hadden.

Dames, soukran, ik weet voldoende.



Bewijs van nationaliteit en bewijs dat je ongehuwd bent kun je in de gemeente ophalen waar je woont. Dit hoef je niet in Marokko op te halen. Welke gemeente heeft dit tegen jou gezegd? Ik was destijds in de gemeente brussel getrouwd en ik heb mijn bewijs van nationaliteit en ongehuwd gewoon uit mijn gemeente in NL opgehaald.

17-05-2009, 18:38
In NL heb je een gelegaliseerde geboorteakte nodig,
en heb je 2 weken 'nadenktijd'dus GEEN 6 weken!


Succes ...

17-05-2009, 18:43



Citaat door Koppig_Rammetje:
Tegen mij zei ze toen 6 weken!!! Ze wilde
gewoon ni dak ging trouwen....



was dat in in nl of b

hier in nl is het 2 weken maar


Citaat door Madame_Louisa:
In NL heb je een gelegaliseerde geboorteakte nodig,
en heb je 2 weken 'nadenktijd'dus GEEN 6 weken!


Succes ...



17-05-2009, 18:45

Citaat door Delicata:

was dat in in nl of b

hier in nl is het 2 weken maar





17-05-2009, 20:23

Citaat door Madame_Louisa:



[/


het gaat snel he voor je het weet heb je kleine in je handen insallah laat je het wel weten

Pagina's : [1] 2