Bekijk volle/desktop versie : Man + Bevalling.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

16-05-2009, 23:13
Salaam Allaykoem,

Mag de man aanwezig zijn bij de bevalling? Ik vraag dit omdat er mannen zijn die na de bevalling anders naar hun vrouw kijken. Je hoort wel eens dat de man dan niet meer durft om met zijn vrouw gemeenschap te hebben.

Heeft iemand een betrouwbare bron waarin dit vermeld wordt? Wat zegt de Islam over de aanwezigheid van de man bij de bevalling?

Alvast bedankt.

Hmeddie..

16-05-2009, 23:14


je man is de enige die er bij mag islamitisch gezien omdat je dan je auwrah ziet , geen zin om te zoeken naar daliel nu.

16-05-2009, 23:17
Elhamduli'allah in mijn geval niet.

Kijk ik vind wel dat je man niet bij je doos moet gaan staan, want dat is echt geen gezicht,

Mijn man stond de hele tijd naast me, handje vast houden, water halen enz. en toen het zover was stond hij ook naast met of achter me. Ghair insa'allah

16-05-2009, 23:20
Is echt bullshit hoor dat de man dan nooit meer met je naar bed wil.
Dat is typisch Marokkaans.
In Marokko kijken ze je raar aan als je wilt dat je man bij de bevalling is.

16-05-2009, 23:21



Citaat door Virtual_lady:
Elhamduli'allah in mijn geval niet.

Kijk ik vind wel dat je man niet bij je doos moet gaan staan, want dat is echt geen gezicht,

Mijn man stond de hele tijd naast me, handje vast houden, water halen enz. en toen het zover was stond hij ook naast met of achter me. Ghair insa'allah



Dat was bij mij ook de afspraak. Maar hij kon het niet laten

16-05-2009, 23:22
Nou.. mag, mag, mag? Mijn man hóórt en móet er aanwezig zijn, laat ik het zo zeggen.

16-05-2009, 23:22

Citaat door manalltje:
je man is de enige die er bij mag islamitisch gezien omdat je dan je auwrah ziet , geen zin om te zoeken naar daliel nu.



Het is voor een goed doel en je krijgt hasanaat...

16-05-2009, 23:23
Dames, ik wil alleen een bron...

16-05-2009, 23:25
Wat een aansteller zeg, jij ligt daar dood te gaan en hij gaat zich druk maken om hoe jouw doos eruit ziet.

Het is de natuur en zo worden kinderen nou eenmaal geboren, hij zal en moet erbij zijn om met eigen ogen te aanschouwen hoe zijn kind ter wereld komt. Ik vind sommige Marokkaanse vrouwen echt ongelooflijk dat ze hun man er niet bij betrekken en na de bevalling snel gaan douchen, zich mooi maken, k7ol op, kindje mooi aangekleed en ze dan in bed gaan liggen alsof ze een plasje moesten doen. Manlief komt naar binnen en ziet zijn mooie vrouw met een mooi kindje in de armen. Hoe kan hij dan ooit begrijpen hoe jij de bevalling hebt ervaren of hoeveel pijn het deed?

16-05-2009, 23:27
Mijn man is erg gelovig en hij was gewoon bij de bevalling aanwezig. Maar 't was uiteindelijk een keizersnede geworden en daar is hij ook bijgebleven. Hij is alleen erg misselijk geworden van de verplegers die bij een infuus in mijn hand probeerden te zetten. Dit lukt pas nadat ze m'n hand helemaal kapot geprikt hadden.

16-05-2009, 23:27

Citaat door unknown_layD:
Dat was bij mij ook de afspraak. Maar hij kon het niet laten


ohh, ja maar dat is dan zijn keuze, en blijkbaar kon hij dat aan,
me man heeft dat niet gezien,en meskien hij was helemaal bleek geworden en viel bijna neer

Citaat door Hmeds_Daughter:
Dames, ik wil alleen een bron...



dus je wil een daliel dat een man de auwrah van zijn vrouw mag zien begrijp ik dat goed?

islamitisch gezien zijn alle handelingen hallal tot er een bewijs komt uit de koraan en soena dat het haram is,

en alle aanbidding is haram tot er een bewijs uit de koraan en soena is dat het halal is

dus in dit geval halal dus moeten we een bewijs vinden of krijgen dat het haram is,,

16-05-2009, 23:28

Citaat door _Dana_:
Wat een aansteller zeg, jij ligt daar dood te gaan en hij gaat zich druk maken om hoe jouw doos eruit ziet.

Het is de natuur en zo worden kinderen nou eenmaal geboren, hij zal en moet erbij zijn om met eigen ogen te aanschouwen hoe zijn kind ter wereld komt. Ik vind sommige Marokkaanse vrouwen echt ongelooflijk dat ze hun man er niet bij betrekken en na de bevalling snel gaan douchen, zich mooi maken, k7ol op, kindje mooi aangekleed en ze dan in bed gaan liggen alsof ze een plasje moesten doen. Manlief komt naar binnen en ziet zijn mooie vrouw met een mooi kindje in de armen. Hoe kan hij dan ooit begrijpen hoe jij de bevalling hebt ervaren of hoeveel pijn het deed?



Begrijp mij niet verkeerd. Ben het helemaal met je eens.
Ik was alleen benieuwd of er hier ook een daliel voor bestaat.
De Islam geeft namelijk overal een antwoord op. Dit moet ook een eigen antwoord hebben.

16-05-2009, 23:29



Citaat door _Dana_:
Wat een aansteller zeg, jij ligt daar dood te gaan en hij gaat zich druk maken om hoe jouw doos eruit ziet.

Het is de natuur en zo worden kinderen nou eenmaal geboren, hij zal en moet erbij zijn om met eigen ogen te aanschouwen hoe zijn kind ter wereld komt. Ik vind sommige Marokkaanse vrouwen echt ongelooflijk dat ze hun man er niet bij betrekken en na de bevalling snel gaan douchen, zich mooi maken, k7ol op, kindje mooi aangekleed en ze dan in bed gaan liggen alsof ze een plasje moesten doen. Manlief komt naar binnen en ziet zijn mooie vrouw met een mooi kindje in de armen. Hoe kan hij dan ooit begrijpen hoe jij de bevalling hebt ervaren of hoeveel pijn het deed?




16-05-2009, 23:30

Citaat door _Dana_:
Wat een aansteller zeg, jij ligt daar dood te gaan en hij gaat zich druk maken om hoe jouw doos eruit ziet.

Het is de natuur en zo worden kinderen nou eenmaal geboren, hij zal en moet erbij zijn om met eigen ogen te aanschouwen hoe zijn kind ter wereld komt. Ik vind sommige Marokkaanse vrouwen echt ongelooflijk dat ze hun man er niet bij betrekken en na de bevalling snel gaan douchen, zich mooi maken, k7ol op, kindje mooi aangekleed en ze dan in bed gaan liggen alsof ze een plasje moesten doen. Manlief komt naar binnen en ziet zijn mooie vrouw met een mooi kindje in de armen. Hoe kan hij dan ooit begrijpen hoe jij de bevalling hebt ervaren of hoeveel pijn het deed?



hihihi je hebt gelijk meid.. daarom wil ik me man erbij hebben,
alleen vind ik het zelf niet prettig als hij voor me gaat staan,, maar dat ieders wil

16-05-2009, 23:30

Citaat door Virtual_lady:
ohh, ja maar dat is dan zijn keuze, en blijkbaar kon hij dat aan,
me man heeft dat niet gezien,en meskien hij was helemaal bleek geworden en viel bijna neer



dus je wil een daliel dat een man de auwrah van zijn vrouw mag zien begrijp ik dat goed?

islamitisch gezien zijn alle handelingen hallal tot er een bewijs komt uit de koraan en soena dat het haram is,

en alle aanbidding is haram tot er een bewijs uit de koraan en soena is dat het halal is

dus in dit geval halal dus moeten we een bewijs vinden of krijgen dat het haram is,,



Mag een man aanwezig zijn bij de bevalling? Dat is mijn vraagstelling.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7