Bekijk volle/desktop versie : Salaat Isthighara



16-05-2009, 22:31
Salaat istighara

--------------------------------------------------------------------------------

weet niet wat ik moet doen?

ik en mijn man hebben altijd gedroomd om terug naar belgie te verhuizen.
Maar elke keer zeggen we volgend jaar.

Een vriendin van mij heeft heeft Salaat Istighara voor mij gedaan omdat Ik niet zo goed arabish kan lezen.maar ze heeft na de salaat istighara echt nachtmerries gekregen. ze heeft echt slechte dromen gehad.
nu weet ik echt niet wat ik moet doen, ik had al besloten als de salaat istighara een slechte teken gaf dat ik de verhuizing helemaal ga vergeten, maar nu kan ik dat niet uit mijn gedachten krijgen dat ik niet naar belgie ga

Wat denken jullie zal ik de verhuizing helemaal vergeten?

Shoukran

16-05-2009, 22:37


Ik zou je toch adviseren, de salaat zelf te verrichten.

Je weet niet wat de intentie is geweest van je vriendin toen zij deze aan het verrichten was.

Het is niet moeilijk, als je geen arabisch kan lezen of de du3a niet kent mag je hem opschrijven op papier en na je 2 rak3aat de dua opzeggen en dan gaan slapen...

Dus: 2 rak'aas bidden en dan de dua doen.
Inshallah zal allah (s.w.t) je gebeden vehoren!

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen.....dus wat je wil vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

16-05-2009, 22:37

Citaat door nadcopenhagen:
Salaat istighara

--------------------------------------------------------------------------------

weet niet wat ik moet doen?

ik en mijn man hebben altijd gedroomd om terug naar belgie te verhuizen.
Maar elke keer zeggen we volgend jaar.

Een vriendin van mij heeft heeft Salaat Istighara voor mij gedaan omdat Ik niet zo goed arabish kan lezen.maar ze heeft na de salaat istighara echt nachtmerries gekregen. ze heeft echt slechte dromen gehad.
nu weet ik echt niet wat ik moet doen, ik had al besloten als de salaat istighara een slechte teken gaf dat ik de verhuizing helemaal ga vergeten, maar nu kan ik dat niet uit mijn gedachten krijgen dat ik niet naar belgie ga

Wat denken jullie zal ik de verhuizing helemaal vergeten?

Shoukran

Vericht zelf de salat listigarah en niet aan iemand anders overlaten.
Als je niet weet hoe het moet dan geef je me een sein en dan plaats ik een hadith.
ik ben ook niet goed in arabisch en zeg het in het nederlands allah zal het inschallah verhoren
ma3a salama

16-05-2009, 22:38

Citaat door Doenn:
Ik zou je toch adviseren, de salaat zelf te verrichten.

Je weet niet wat de intentie is geweest van je vriendin toen zij deze aan het verrichten was.

Het is niet moeilijk, als je geen arabisch kan lezen of de du3a niet kent mag je hem opschrijven op papier en na je 2 rak3aat de dua opzeggen en dan gaan slapen...

Dus: 2 rak'aas bidden en dan de dua doen.
Inshallah zal allah (s.w.t) je gebeden vehoren!

"O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen.....dus dina wat je wil vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

hahahaah je was me voor

16-05-2009, 22:40


Wa 'alaykum assalaam warahmatu Allahi wabarakatuhu,

Ik zou het zelf gaan doen ! meestaal krijg je een gevoel daarna ! En miss heeft jouw vriendin dromen door iets anders .

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men salaat istigara verrichten. Hierin vraag je ALLAH om hulp bij jouw probleem/keuze.

Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden:

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge ALLAH tevreden met hem zijn) heeft gezegd: "De boodschapper van ALLAH Salla Allahu 'alayhi wa Sallam leerde zijn metgezellen al istigara in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde.

Hij Salla Allahu a3'alayhi wa Sallam zei:
"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden.

En daarna te zeggen: (dus na 2 vrijwillige rak'aat, zeg je na de tasliem deze dua)

"Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.}

Vertaling:

"O ALLAH ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O ALLAH ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u ALLAH wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

ps; Er zijn velen die na salat istigara wachten op een droom, of op een duidelijke teken... Maar hier moet je niet op wachten. Je moet het gebed verrichten en dan het gevoel volgen wat daaruit voortvloeit.

Stel je verricht salat istigara en je hebt opeens heel veel twijfels over de zaak waarvoor je leiding vroeg, dan moet je de keuze niet maken.

Maar stel je krijgt er een goed gevoel bij, zekerheid. Dan volg je dit gevoel weer.

16-05-2009, 22:42
Danku voor jullie antwoord

Ik zal het vanavond proberen

Schoukran

16-05-2009, 22:42
allah 3awnek.

17-05-2009, 13:37
Hallo dames

Ik had gisteren salaat istighara gedaan, juist toen ik klaar was met het gebed gaat het licht uit in de kamer en kwam dan weer direkt terug en ik was echt heel bang geworden denken jullie dat dat een teken was?


Schoukran

17-05-2009, 13:48

Citaat door nesma:
Wa 'alaykum assalaam warahmatu Allahi wabarakatuhu,

Ik zou het zelf gaan doen ! meestaal krijg je een gevoel daarna ! En miss heeft jouw vriendin dromen door iets anders .

Wanneer men met een probleem zit of voor een bepaalde keuze staat kan men salaat istigara verrichten. Hierin vraag je ALLAH om hulp bij jouw probleem/keuze.

Lees hieronder hoe dit gebed verricht kan worden:

Djabier ibn abdellah Assalamie (moge ALLAH tevreden met hem zijn) heeft gezegd: "De boodschapper van ALLAH Salla Allahu 'alayhi wa Sallam leerde zijn metgezellen al istigara in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde.

Hij Salla Allahu a3'alayhi wa Sallam zei:
"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden.

En daarna te zeggen: (dus na 2 vrijwillige rak'aat, zeg je na de tasliem deze dua)

"Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met …..) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi" {overgeleverd dor Boekharie: 6841.} Vertaling:

"O ALLAH ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O ALLAH ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u ALLAH wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden."

ps; Er zijn velen die na salat istigara wachten op een droom, of op een duidelijke teken... Maar hier moet je niet op wachten. Je moet het gebed verrichten en dan het gevoel volgen wat daaruit voortvloeit.

Stel je verricht salat istigara en je hebt opeens heel veel twijfels over de zaak waarvoor je leiding vroeg, dan moet je de keuze niet maken.

Maar stel je krijgt er een goed gevoel bij, zekerheid. Dan volg je dit gevoel weer.




Salam OU 3alikom


weet jij toevalig of ik het ergens kan vinden maar in het arabische geschreven ,

17-05-2009, 13:50

Citaat door Siham_Finenco:
Salam OU 3alikom


weet jij toevalig of ik het ergens kan vinden maar in het arabische geschreven ,


Ik weet het niet ik kan niet zo goed arabish lezen