Bekijk volle/desktop versie : Man verliest rijbewijs wegens te langzaam rijden



16-05-2009, 16:21
LEEUWARDEN - Een 73-jarige man uit Leeuwarden heeft zijn rijbewijs moeten inleveren bij de politie omdat hij te langzaam reed.

Dat maakte de politie vrijdag bekend. Volgens de politie reed de man ''stapvoets'' over de Brandemeer in Leeuwarden waar de maximumsnelheid 30 kilometer per uur is.

De politie gaf de man een stopteken toen hij weigerde zijn snelheid te verhogen. Toen de agenten navraag deden bij de meldkamer, bleek dat hij al drie keer eerder ''onveilig rijgedrag'' had vertoond.


Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen gaat bekijken of de man zijn rijbewijs terugkrijgt.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/1964789/man-verliest-rijbewijs-wegens-te-langzaam-rijden.html

16-05-2009, 16:22


stapvoets waar je 30 mag
beetje overdreven om hem daar zijn rijbewijs voor af te nemen

als hij nou 60 op de snelweg had gereden ok

16-05-2009, 16:35

Citaat door Anne33:
stapvoets waar je 30 mag
beetje overdreven om hem daar zijn rijbewijs voor af te nemen

als hij nou 60 op de snelweg had gereden ok

Hij had al drie keer eerder op onveilig rijgedrag betrapt. Misschien dat ie hetzelfde grapje dus ook op de snelweg heeft uitgehaald.

16-05-2009, 16:38

Citaat door Mentalist:
Hij had al drie keer eerder op onveilig rijgedrag betrapt. Misschien dat ie hetzelfde grapje dus ook op de snelweg heeft uitgehaald.



Dat weten we niet ... in ieder geval is stapvoets in 30 gebied niet onveilig. Er zijn wat stukjes 30 gebied waar ik zelf ook stapvoets rij omdat ik weet dat de situatie daar anders te link is , bv spelende kinderen.

Ik kan me niet voorstellen dat dit stand houdt.

16-05-2009, 18:36



Citaat door Anne33:
Dat weten we niet ... in ieder geval is stapvoets in 30 gebied niet onveilig. Er zijn wat stukjes 30 gebied waar ik zelf ook stapvoets rij omdat ik weet dat de situatie daar anders te link is , bv spelende kinderen.

Ik kan me niet voorstellen dat dit stand houdt.

Eerlijk gezegd lijkt het me ook sterk dat de politie zomaar overgaat tot zo een harde maatregel. Misschien was er meer, waarvan wij niet weten.

28-07-2009, 00:36
Dit moeten ze meer invoeren