Bekijk volle/desktop versie : Bedrijfskunde



15-05-2009, 14:41
Iemand die het studeert aan de VU? Of gewoon ergens anders...

Hoe vinden jullie het? Is het moeilijk? Zit er rekenwerk in en zoja wat voor? Wat wil je later gaan doen?

Ik wist zo zeker wat ik wilde gaan studeren maar mn hoofd speelt met me en nu wil ik bedrijfskunde doen.

Graaaaaaaaag jullie ervaringen!

15-05-2009, 15:12


ik dacht dat je politicologie wilde doen?
anywho,ik doe deels bedrijfskunde, helemaal geen rekenwerk,alleen maar werkstukken schrijven en heel veel theorie.

15-05-2009, 17:00

Citaat door marokkia_1:
ik dacht dat je politicologie wilde doen?
anywho,ik doe deels bedrijfskunde, helemaal geen rekenwerk,alleen maar werkstukken schrijven en heel veel theorie.



helemaal geen reken werk, watar moet je over werkstukken over schrijven

15-05-2009, 17:05

Citaat door salma_xxxxx_:
helemaal geen reken werk, watar moet je over werkstukken over schrijven


nee,ik doe nu economie en bedrijfskunde dus ik doe wel veel wiskunde maar dat heeft meer betrekking tot het economie gedeelte.

Je moet heel veel onderzoek doen,het is echt heel veel wetenschappelijke bronnen leen,gebruiken en zelf vervolgonderzoeken schrijven en dergelijke. Dat is opzich best irritant.

15-05-2009, 17:11


Je moet heel veel onderzoek doen,het is echt heel veel wetenschappelijke bronnen leen,gebruiken en zelf vervolgonderzoeken schrijven en dergelijke. Dat is opzich best irritant.[/QUOTE]


oke maar vind je het wel een leuke opleiding

15-05-2009, 22:21

Citaat door marokkia_1:
ik dacht dat je politicologie wilde doen?
anywho,ik doe deels bedrijfskunde, helemaal geen rekenwerk,alleen maar werkstukken schrijven en heel veel theorie.



Jaah, ik ben aan het twijfelen. Heeeeeeeeeeeeeel erg aan het twijfelen.
Raar, want ik zit net te kijken bij erasmus en daar zit blijkbaar wel wiskunde enzo in.

15-05-2009, 22:42
vEt CoOl mAn, MoeT jE EcHt DoEn MeIsSiE. HeT Is HeEeEeEeEl LeUk eNzO.




(kulere :giechel

15-05-2009, 22:58
Hahaha, ik zag net je krabbeltje in mn mail. Heb nog niet gekeken!

Swa, ik loop me dood te stressen menn. In zo een korte tijd, begin ik te twijfelen.
I had it all worked out, en gister begon opeens de twijfel toe te slaan tijdens werk. Vanochtend was ik helemaal hopeloos.

15-05-2009, 23:00
U bastard

Maar hoe is dat dan gekomen?
Ik haaaat projecten man, tering. (ze3ma aan het werk haha)

15-05-2009, 23:06
Weeeeeeeeeeeeeeeeeet ik veel man. Gewoon zomaar.
Jij zit zelfs op stage te kloten.

15-05-2009, 23:11
Er moet een rede achter zitten youss.
Dat komt omdat ik gewoon supersnel klaar ben met mn taken en extra werk
dat ik krijd. En nu ben ik serieus man hehe.

15-05-2009, 23:25
Weetikveel. Die andere sprak me niet meer aan. Ik wilde altijd al business shit doen. Toen had ik daar geen zin meer in en gister draaide het overuren in mn edde. Waarom ben jij niet online?

15-05-2009, 23:30


Oke, ken. Eigenlijk zie ik jou niet in een mantelpakje lopen Wil ik wel eens zien, trek anders een pak van je vader aan, even foto maken = chaima blij maken hehe. Ik ben niet online omdat ik aan het werk was, maar ik ga dr nu toch vandoor. Moet vroeg opstaan, vet balen dus. Achja. Welterusten alvast en kom morgen online dan kom ik ook, alleen niet na 10'en, want dan komt er een leuke film haha.

Weet je, maak anders een lijstje met alle voor- en nadelen van beide
opleiding. (dingen die je niet leuk vind etc.)

17-05-2009, 12:31

Citaat door SSS_SSS:
Je hebt alleen in het eerste jaar wiskunde, waarin een gedeelte al behandeld is op het vwo en ze daarop ingaan. Ze zeggen dat het beetje lijkt om wiskunde B.

Verder heb je in het 1e jaar statistiek, en in het 2e jaar een vak wat daarop verder gaat. In het 2e jaar heb je ook een vak wat gaat over modellen en processen etc.

Voor de rest zijn er echt veel vakken die te doen zijn door te stampen. Voor vakken als statistiek,wiskunde en ook gewoon theoretische vakken zijn er bijlessen te krijgen. Er wordt niet van je verwacht dat je al klaar staat met parate kennis. Je hebt hoor colleges en responsiecolleges waarin sommen worden besproken etc.

Auch! Nja ik hoop dat het gaat lukken inshallah!
Bedoel je economische modellen? Y=C+I+O+E-M.....?

Vind jij het moeilijk? Welk profiel deed je en welke wiskunde had je op het VWO? Ben je van jezelf goed in wiskunde of valt dat wel mee?
In welk jaar zit je nu? Welke master wil je volgen?


17-05-2009, 13:33

Citaat door marokkia_1:
nee,ik doe nu economie en bedrijfskunde dus ik doe wel veel wiskunde maar dat heeft meer betrekking tot het economie gedeelte.

Je moet heel veel onderzoek doen,het is echt heel veel wetenschappelijke bronnen leen,gebruiken en zelf vervolgonderzoeken schrijven en dergelijke. Dat is opzich best irritant.


Ik ben aan het twijfelen tussen rechtsgeleerdheid en economie en bedrijfskunde..
Welke kanten kun je er mee op na je studie? En is het niet al te pittig?