Bekijk volle/desktop versie : Diesel auto's....



Pagina's : [1] 2

14-05-2009, 15:00
Assallamohelaikom warahmetoAllahi weh baraketo,

Wat is het verschil tussen een 1.5 of een 1.9 diesel?

Allah swt weet het beste!

Fi amaniAllah C.arab

14-05-2009, 15:01



Citaat door C.arab:
Assallamohelaikom warahmetoAllahi weh baraketo,

Wat is het verschil tussen een 1.5 of een 1.9 diesel?

Allah swt weet het beste!

Fi amaniAllah C.arab




een 1.9 heeft meer vermogen dan een 1.5

maar een 1.5 is zuiniger dan een 1.9

14-05-2009, 15:02

Citaat door C.arab:
Assallamohelaikom warahmetoAllahi weh baraketo,

Wat is het verschil tussen een 1.5 of een 1.9 diesel?

Allah swt weet het beste!

Fi amaniAllah C.arab


W a salaam,

Een 1.5 is natuurlijk kleiner en dus meestal ook zuiniger, tevens minder snel. Een 1.9 is een grotere motor met dus meer pk(snelheid) en eet wat meer dan een 1.5. als ik zou kiezen, zou ik zeker een 1.9 kiezen, is gewoon veel beter!

Hoop dat ik je zo beetje heb geholpen!

Succes

14-05-2009, 15:09

Citaat door sweety79:
W a salaam,

Een 1.5 is natuurlijk kleiner en dus meestal ook zuiniger, tevens minder snel. Een 1.9 is een grotere motor met dus meer pk(snelheid) en eet wat meer dan een 1.5. als ik zou kiezen, zou ik zeker een 1.9 kiezen, is gewoon veel beter!

Hoop dat ik je zo beetje heb geholpen!

Succes


Is er dan echt een groot verschil qua snelheid tussen die 2? Dus tot hoever zou de 1.5 max kunnen gaan? en de 1.9?
DUs de 1.5 is zuiniger moet ik dan begrijpen dat 1.9 niet zuinig is of..
En je hebt me zeker geholpen ahha alleen heb nog wel dit soort vraagjes zoals je ziet.

@ ome Hassan bedankt!

Allah swt weet het beste!

14-05-2009, 15:09


o ja, waarom zei je ''meestal'' zuiniger?

14-05-2009, 15:10
qua topsnelheid maakt het weinig uit.....maar wat wil je met de auto doen. Is het alleen voor gebruik binnen NL, of wilje er ook mee op vakantie gaan ? Neem je zware dingen mee, of doe je alleen je wekelijkse boodschappen


etc
etc
etc

14-05-2009, 15:11

Citaat door C.arab:
o ja, waarom zei je ''meestal'' zuiniger?



alles is afhankelijk van je rechtervoet

14-05-2009, 15:19

Citaat door Ome_Hassan:
qua topsnelheid maakt het weinig uit.....maar wat wil je met de auto doen. Is het alleen voor gebruik binnen NL, of wilje er ook mee op vakantie gaan ? Neem je zware dingen mee, of doe je alleen je wekelijkse boodschappen


etc
etc
etc


Vooral binnen Nederland maar wel vaak en nee geen zware dingen en misschien 1 keer in het jaar op vakantie bijvoorbeeld een afstand naar Spanje.
Dus het liefst heb ik een zuinige auto maar wel diesel en die natuurlijk niet al gaat bewegen op een snelheid van 120 km/uur.

Allah swt weet het beste!

p.s iemand uit de familie heeft een ople corsa 1.2 (benzine). Ik dacht altijd dat dat heel zuinig was. Maar het blijkt dat de auto heel veel drinkt en buitendat gaat het best snel op mohim heel vreemd is dat normaal?

14-05-2009, 15:20
Salam,

Een 1.5 diesel is ideaal voor stad. Maar op snelweg gaat hij snel naar zijn overtoeren als je snel wilt rijden. Dus op autosnelweg gaat de 1.5 evenveel verbruiken als de 1.9. Als u veel autosnelweg doet zou ik voor de 1.9 gaan. Is het voor te leren rijden of gewoon voor stad zou ik de 1.5 kiezen. Dit is ook allemaal afhankelijk van welk merk en het jaar etc....



ma3asalam

14-05-2009, 15:20

Citaat door Ome_Hassan:
alles is afhankelijk van je rechtervoet


iets duidelijk voor mij aub. Ik wil graag er heel veel over weten vandaar.

Allah swt weet het beste!

14-05-2009, 15:23

Citaat door mohamedsafe:
Salam,

Een 1.5 diesel is ideaal voor stad. Maar op snelweg gaat hij snel naar zijn overtoeren als je snel wilt rijden. Dus op autosnelweg gaat de 1.5 evenveel verbruiken als de 1.9. Als u veel autosnelweg doet zou ik voor de 1.9 gaan. Is het voor te leren rijden of gewoon voor stad zou ik de 1.5 kiezen. Dit is ook allemaal afhankelijk van welk merk en het jaar etc....



ma3asalam



o okee heel duidelijk. Het gaat of om die ''nieuwe'' renault megane authentique dus die ene met ingedeukte achterbak van bouwjaar 2003.
Of een peugeot 206 5 deurs bouwjaar ja iets van 2000.
Maar is een 1.9 dan niet zuinig genoeg voor in de stad bijvoorbeeld.
DjazakAllahoe gairen voor je hulp.

@overigens iedereen uiteraard.

Allah swt weet het betse!

14-05-2009, 15:27
Ik ben een autohandelaar hmdl. Er alles over weten gaat veel tijd vergen geloof mij. Het zou veel duidelijker zijn als u mij zegt over welke auto's het juist gaan. Er zijn Renault clio's van 2002 , een 1.5 dci, deze Clio is veel sneller dan de Peugeot 306 van 1997 1.9 diesel. Maar geloof mij, de Peugeot is veel zuiniger !

14-05-2009, 15:30


De 1.5 dci van de renault megane gaat evenveel verbruiken. De 1.9 motoren van Peugeot/Citroën zijn zuiniger dan men denkt.

14-05-2009, 15:32
De 1.9 kan ook zuinig zijn in stad, als je rustig rijdt. Het verbruik is niet de belangrijkste factor. Het oog verdient ook wat, dan zou ik de Megane kiezen (vind ik persoonlijk mooier en stoerder)

14-05-2009, 15:35
ja idd ik vind de megane heel mooi al jaren maar goed ik wil toch een redelijk zuinige auto en ga er veel gebruik van maken daarom wil ik een diesel en geen benzine.
Maar wat zou jij me adviseren dan een 1.9 of een 1.5 uiteindelijk?
En als je me reactie kan lezen die ik zei tegen ome hasan over die opel kan je daar misschien iets over vertellen.

Allah swt weet het beste!

Pagina's : [1] 2