Bekijk volle/desktop versie : Wierook



Pagina's : [1] 2 3

14-05-2009, 14:34
Ik las laatst hier ergens een topic waarin stond dat wierook niet mag volgens de Islam, met uitzondering de wierook die uit Mekka komt. Klopt dit?

Ik heb namelijk ook wierook van bv Blokker, De Tuin, etc. is dit slecht?

Als het kan graag met daliel, Soukran

14-05-2009, 15:33


Dit zou ik ook graag willen weten.

14-05-2009, 15:49
niemand die dit weet?

14-05-2009, 16:04
Wierook was één van de geschenken van één van de drie Wijzen uit het Oosten aan het kindeke Jezus.

(de andere twee namen Goud en Mirre mee)

14-05-2009, 16:06


ja dat wist ik dan nog net wel maar vroeg me af hoe het nou zat, verschil tussen mekka wierook en wierook van bv de tuinen enzo.

als het even kan met daliel

14-05-2009, 16:54
wierook is wierook

hoe weet je nou zeker wanneer wierook uit mekka komt?
kun je dat herkennen aan een labeltje? want je hebt genoeg winkeltjes waar je producten kunt kopen áfkomstig uit mekka'
maar goed, u never know of t wel klopt.
nu je die vraag stelt of alleen wierook uit mekka gebruikt mag worden, kun je de vraag stellen waarom je ander wierook niet zou mogen gebruiken?
als de wierook gemaakt is van materiaal of stoffen bevat die kunnen deren dan is t logisch dat t niet gebruikt mag worden, maar voor zover ik weet bestaat wierook hout, geurstoffen, olieen,kruiden en andere natuurlijke stoffen..

14-05-2009, 17:23
als wierook werklijk haram was dan zouden ze het in mekka niet verkopen.
mensen hebben niets te doen en lullen maar wat uit hun nek.

14-05-2009, 17:37

Citaat door Pi3p3l03ntj3:
wierook is wierook

hoe weet je nou zeker wanneer wierook uit mekka komt?
kun je dat herkennen aan een labeltje? want je hebt genoeg winkeltjes waar je producten kunt kopen áfkomstig uit mekka'
maar goed, u never know of t wel klopt.
nu je die vraag stelt of alleen wierook uit mekka gebruikt mag worden, kun je de vraag stellen waarom je ander wierook niet zou mogen gebruiken?
als de wierook gemaakt is van materiaal of stoffen bevat die kunnen deren dan is t logisch dat t niet gebruikt mag worden, maar voor zover ik weet bestaat wierook hout, geurstoffen, olieen,kruiden en andere natuurlijke stoffen..


ik bedoel die wierook die ze meenemen uit hadj na de bedevaart. ik weet het ook niet hoor, is mij ook maar verteld vandaar dat ik het hier ff navraag

14-05-2009, 17:38

Citaat door ezinariffi:
als wierook werklijk haram was dan zouden ze het in mekka niet verkopen.
mensen hebben niets te doen en lullen maar wat uit hun nek.



niet zo aanvallend, was meer voor mn eigen geheugen. en een check om te kijken in hoeverre het klopt vandaar dat ik vroeg om iets van een dadiel, als die bestaat over wierook

14-05-2009, 17:39

Citaat door Peacefull_Tamza:
niet zo aanvallend, was meer voor mn eigen geheugen. en een check om te kijken in hoeverre het klopt vandaar dat ik vroeg om iets van een dadiel, als die bestaat over wierook


ik val niemand aan schat.

14-05-2009, 17:41
Als je er Hary Krisna bij zingt misschien wel, nee hoor Allahu a3lem. We letten ook echt op de meest rare dingen.

14-05-2009, 17:44

Citaat door ezinariffi:
ik val niemand aan schat.


sorry ben een beetje gevoelig omdat ik net iemand ben verloren


Citaat door FNKYMONKEY:
Als je er Hary Krisna bij zingt misschien wel, nee hoor Allahu a3lem. We letten ook echt op de meest rare dingen.


ik vond het ook best raar vandaar dat ik dacht 'ff navragen'

14-05-2009, 17:47



Citaat door Peacefull_Tamza:
sorry ben een beetje gevoelig omdat ik net iemand ben verloren



ik vond het ook best raar vandaar dat ik dacht 'ff navragen'



Ja daarom.

14-05-2009, 18:50

Citaat door Peacefull_Tamza:
ja dat wist ik dan nog net wel maar vroeg me af hoe het nou zat, verschil tussen mekka wierook en wierook van bv de tuinen enzo.

als het even kan met daliel



Wierook van de Tuinen en al diemerken zoals van Hooy o.i.d. zijn New Age artikelen. De gewassen er voor worden occult ingewijd.


De Wierook van b.v. Islamproducten komen uit SA of V.A.E.

15-05-2009, 13:35

Citaat door Djeny:
Wierook van de Tuinen en al diemerken zoals van Hooy o.i.d. zijn New Age artikelen. De gewassen er voor worden occult ingewijd.


De Wierook van b.v. Islamproducten komen uit SA of V.A.E.



Geloof je het zelf?

Pagina's : [1] 2 3