Bekijk volle/desktop versie : Wie is zo aardig om deze foutieve nederlandse zinnen recht te zetten?? AUB



14-05-2009, 00:29
Haai mensen van het goede leven,

Moet morgen mijn herkansing inleveren voor het vak communicatie, kan iemand deze foutieve zinnen in goed nederlands voor me zetten, ik moet nog zo veel maken !! Ik zou je heel erg dankbaar zijn !!

Het gaat om de volgende zinnen:

Opdracht 4: Onderstreep de fouten in onderstaande zinnen en herformuleer de zinnen daarna dusdanig dat ze correct zijn. (Max. 20 punten te behalen; 2 punten per opgave).
(voorbeeld) Na zijn kleren aan de waslijn gehangen te hebben, reed er een grote vrachtwagen langs waardoor Peter’s jas onder de spetters zat.
Na de kleren aan de waslijn gehangen te hebben, reed er een grote vrachtwagen langs waardoor Peter’s jas onder de spetters zat.
Toen de kleren aan de waslijn gehangen waren, reed er een grote vrachtwagen langs, waardoor Peters jas onder de spetters zat.

I. Uit uw brief neem ik de conclusie dat het advies niet naar uw verwachting is.

II. Echter heb ik geen enkele rede om aan de juistheid van het advies te twijfelen.

III. Het college van burgemeester en wethouders zijn een onderzoek begonnen naar aanleiding van de problemen in de wijk die afgelopen week zijn hoogste toppunt bereikten.

IV. Naar mijn mening vind ik goede taallessen zowel op school als in het onderwijs belangrijk.

V. Middels deze brief deel ik uw mede dat de rechtbank uitspraak heeft gedaan over uw zaak.

VI. Ik wil u ervan overtuigen dat ik uw echtscheiding en de financiële problemen dat u nu overkomt, voor u heel vervelend vindt

VII. Bent u bang dat de tekorten voor dit project, dat oploopt tot een bedrag van meer dan 2 miljoen euro tot problemen zal zorgen?

VIII. U bepaald samen met de gemeentebestuur, die veel ervaring met dit soort zaken heeft, welke oplossing het best is.

IX. Volgens ons inziens is de wethouder niet op de hoogte met de laatste ontwikkelingen op het terrein van de volksgezondheid.

X. Zonder een schot te lossen, werd de gegijzelde verpleegster bevrijdt toen de gijzelaars onderling ruzieden over de verdeling van het losgeld.