Bekijk volle/desktop versie : WAT HEB JE GELEERD..ivm relaties, liefde, verdriet en problemen.



Pagina's : [1] 2 3

22-04-2004, 21:04
Ik stel de vraag nu anders...HEB JIJ IETS GELEERD ?!

Leren doen we vanaf onze geboorte tot onze dood.


Maar leren van je fouten, ongeluk, mislukte relatie(s) of problemen vergt een andere leermethode..je wordt als het ware gedwongen je handelingen of gedrag kritisch te bekijken of te corrigeren..maar toch slagen er mensen in om niets uit te leren of hun handelingen of gedrag aan te passen


Je kan ook leren van iemands fouten..dit is beter dan van je fouten te leren..deze vorm van leren bewijst een hoge verantwoordelijkheidsbesef..deze vorm van leren vraagt een gezonde dosis zelfkritiek..



Heb jij iets geleerd uit het verleden, je jeugd, over de mensen, vriendschap, collegas, liefde, relatie, problemen, geluk, Islam, school, vrienden, verdriet, verlies, ouders, familie, omgeving, werk, reizen, dieren.........enz.....enz....

Kortom...heb jij iets geleerd over het leven...en wat daaromheen gebeurt.


Hou het alstublieft hier proper en met respect voor elkaar...laten we iets van elkaar leren..vertel zaken die uit het leven komen..je ervaring..hoe jij met sommige zaken omgaat...enz...enz...


Chokran

22-04-2004, 21:17


Ik heb geleerd da ik nooit iemand te dicht bij mn hart mag laten komen
Ik heb geleerd waarom relaties haram zijn
Ik heb ook geleerd van anderen hun fouten

Hou altijd u ogen open no matter what!
En behoed u van de slechte dingen



22-04-2004, 21:18
Alhamdoelilah heb ik nog geen grote fouten gemaakt! Althans fouten waar je echt verdrietig om wordt en waar je de rest van je leven spijt van zult hebben. Dus ik heb het niet over kleine fouten die je als mens maakt. Want elk mens maakt fouten.

Ik heb overigens wel veel geleerd van andere mensen wat betreft fouten op het gebied van relaties en ouders. Ik ken iemand die niet zo goed was jegens zijn moeder en heeft daar na het overlijden van zijn moeder erg spijt van! Dus ik probeer mijn ouders met respect te behandelen en ze te gehoorzamen (moge Allah mij en alle moslimbroeders en zusters) daarbij bij helpen. Daarnaast zie ik veel meisjes om me heen die een relatie hebben ( dit is in de islam zo ie zo haram, maar daar hebben we het nu niet over) en dan spijt krijgen van een dergelijke relatie. Alhamdoelilah heb ik geen relatie en zal daar ook nooit aan beginnen. Fouten die uit zulke handelingen voortkomen heeft de mens een beetje zelf in de hand dus ja het is maar wat je er zelf van maakt.

22-04-2004, 21:24
Leer van anderen hun fouten..het leven is te kort om ze zelf allemaal te maken.

22-04-2004, 21:41


relatie: Alhamdoelilah doe ik niet aan..
school: begin op tijd met het leren van je tentamens...
islam: elke dag leer ik wel wat nieuws.....
gezondheid: je merkt pas hoe belangrijk het is als je niet gezond bent en ik leeg nu ook bewuster!!

22-04-2004, 21:59
hoe meer problemen... des te harder je van binnen wordt...
geestelijk kan niemand je meer verslaan... behalve Allah swt... de enige echte...

de islam altijd met je meenemen... niet alleen wanneer je je gaar voelt aan Hem denken en vergevenis vragen... nee altijd!!!

liefde... is kei hard... maar de werkelijkheid is harder....
en wat is werkelijkheid... DAG DES OORDEELS!!!

22-04-2004, 23:24
xniet te naïf zijn

xniet te snel iemand vertrouwen

xde islam niet vergeten

x....

22-04-2004, 23:27

Citaat:
Origineel gepost door Lady_moi
Ik heb geleerd da ik nooit iemand te dicht bij mn hart mag laten komen
Ik heb geleerd waarom relaties haram zijn
Ik heb ook geleerd van anderen hun fouten

Hou altijd u ogen open no matter what!
En behoed u van de slechte dingen


hey meid...
wil je mij dan mischien haarfijn uitleggen waarom relaties haram zijn??
xxxx

22-04-2004, 23:29
Ik heb geleerd dat je iemand binnen no time kwijt kunt raken... voor je het weet is ie foetsie... pijnlijk... maar je zult verder moeten gaan...

Ik heb geleerd dat ik niet zonder mijn familie kan... hoewel ik het op dit moment wel moet doen zonder... ook erg pijnlijk...

Ik heb geleerd dat je het beste schijt kunt hebben aan anderen... hoeveel je ook van ze houdt... het kan je lichamelijk en geestelijk ziek maken als je ze niet meer hebt...

school: zoals velen zeiden: begin op tijd met leren... leer voor je leven... want je zult er zeker wat aan hebben inshallah...

islam... het is moeilijk... maar heb altijd vertrouwen in allah swt... of het nou tegen of mee zit... alles heeft zijn redenen... leuke en minder leuke dingen...
shaitan, a3oedoe billah, heeft je zo in zijn macht... zonder dat je het beseft... en op een gegeven moment kan het te laat zijn... en dan is het... JA te laat...

Liefde... ook erg moeilijk... je weet niet wat je ermee moet... je weet niet wat je wel of niet moet doen...

(zoals sammy al zei) hoe meer problemen... des te harder je van binnen wordt...

het mooiste zou inderdaad zijn om van andermans fouten te leren... ik heb me teveel aangetrokken van problemen... teveel gepiekerd over anderen en dat heeft mij mijn gezondheid gekost... maar dat was allah's wil, hamdoelilah

hmmmmmmm, dat is wat ik heb geleerd tot nu toe... misschien de volgende keer meer
(misschien een beetje vaag sommige dingen, maar ik kan niet elke situatie gaan uitleggen)

take care! xxx

23-04-2004, 09:39
Alleen op Allah te vertrouwen....
Goed voor mijn ouders te zijn....
Respect voor anderen te hebben.....
Altijd aan de Islam vast te houden en sabr te hebben (no matter what)...
Van fouten van anderen, dat ik nooit aan een relatie ga beginnen (Inshallah)....

23-04-2004, 09:56
Ik heb veel dingen mee gemaakt. Maar waar ik weinig invloed op had. Ik ben nu wel heel alert geworden. De mensen op deze aarde zijn gemeen. Echt waar ik denk dat 99% van de mensen gemeen zijn. Ik vertrouw niemand meer!!!!!

Jammer dat de mensen niet ter plekke worden gestraft.

gr,

23-04-2004, 11:15
jaaaaaaa dat is ook iets dat ik wel geleerd heb... verliefd worden gaat vanzelf... hoe hard je ook probeert om het niet te laten gebeuren...

maar goed, inshallah komt er iets goeds uit...

23-04-2004, 12:55


Ik heb geleerd dat meisjes snikie zijn ...
Ik heb geleerd dat als je als jongen zijnde in een oude autootje (fiatje)rijdt je geen aandacht krijgt een ze je uitschelden ..
Ik heb geleerd zodra de zomer eraan komt een je in een mooie auto rijdt de dames weer gaan plakken..

23-04-2004, 13:28
ik heb geleerd dat je geen contact met een jongen mag hebben en verliefd dat worden we allemaal wel en daar is ook niets mis mee maar je mag het alleen niet laten blijken

23-04-2004, 14:11

Citaat:
Origineel gepost door CharLie_Da
Ik heb geleerd dat meisjes snikie zijn ...
Ik heb geleerd dat als je als jongen zijnde in een oude autootje (fiatje)rijdt je geen aandacht krijgt een ze je uitschelden ..
Ik heb geleerd zodra de zomer eraan komt een je in een mooie auto rijdt de dames weer gaan plakken..

Pagina's : [1] 2 3