Bekijk volle/desktop versie : 'Zaken Marlies Dekkers draaien wél goed'



13-05-2009, 09:56
AMSTERDAM - Alarmerende berichten over winkels van lingerieontwerpster Marlies Dekkers die zouden zijn opgedoekt en personeel dat ontslagen zou zijn, kloppen niet.
Marlies Dekkersslideshow
"Onzin,” aldus Dekkers in de nieuwste Grazia. “De boel is inderdaad afgeslankt, maar dat is een bewuste - en achteraf slimme - keuze geweest.”

Dekkers besloot het accent te verleggen van eindeloze groei, naar creativiteit en innovatie, ooit de basis van haar imperium. Gedwongen ontslagen zijn er volgens haar nauwelijks gevallen.

Slechte berichten

Recentelijk doken er berichten op dat het niet goed zou gaan met het bedrijf van Dekkers. Zo sloten de winkels in Berlijn en in het New York Plaza de deuren.

De vestiging in Bangkok zou zijn verhuisd naar een goedkopere locatie. Volgens Dekkers ligt het echter allemaal een stuk genuanceerder.

New York

Ze vertelt: “We merkten al snel dat we niet op de goede plek zaten in Duitsland, daarom zijn we verhuisd van Berlijn naar Keulen. Wat Bangkok betreft: we zijn juist naar een duurdere locatie verhuisd, omdat het zo lekker liep."

Over het avontuur in New York is de lingeriekunstenaar iets minder enthousiast. "Achteraf gezien had ik geen winkel in New York moeten openen", geeft ze toe. "Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar ze deden echt een offer you can’t refuse: er hoefde bijna geen huur betaald te worden en er zouden mooie, exclusieve merken komen."

"Maar al snel bleek dat afspraken niet werden nagekomen", aldus Marlies. "Ook kreeg het een oubollige uitstraling. Dan maar de stekker eruit, besloot ik. Ik word niet voor niets gezien als een vrouw met ballen.”

Geen zorgen

Al met al dus geen reden tot bezorgdheid volgens Dekkers. De winkels in België en Nederland zijn nog steeds erg succesvol en, zo zegt de lingerieontwerpster: “De andere winkels hebben aanlooptijd nodig, dat is heel normaal. Veel belangrijker is dat de koers die we nu hebben uitgestippeld heel goed aanslaat."


Bron:
http://www.nu.nl/lifestyle/1962783/zaken-marlies-dekkers-draaien-wel-goed-.html

13-05-2009, 11:05


Pfff wat een gedoe zeg. En hoe kan het nou dat die onjuiste informatie rondgaat? Het is toch duidelijk te zien wanneer in een duurdere winkelstraat een MarliesDekkers opent, hoe komen ze er dan bij dat ze naar een goedkopere locatie ging?