Bekijk volle/desktop versie : Project Saada Tanger (Asilah)



12-05-2009, 11:03
ASILAH SAADA ATLANTIC

Hallo,

Wie heeft er in Asilah in 2006 ook een appartement van
project Saada Tanger (Asilah) aangekocht?

Deze zouden in eerste instantie zomer 2008 opgeleverd worden, maar vorig jaar werd gezegd, pas zomer 2009. En nu willen ze meer geld hebben en het duurt nog 12 maanden voor ze waarschijnlijk klaar zijn.

Heeft iemand misschien meer info hierover??

Alvast bedankt!

05-11-2009, 10:22


Ik zou dit ook graag willen weten

05-11-2009, 15:16
Als het goed is hebben jullie een kwitantie gekregen met daarop het aanbetalingsbedrag en het totaalbedrag. Vraag eerst even na of zij hun afgesproken en overeengekomen vaste koopprijs tijdens contractduur mogen aanpassen (vraag aan een Marokkaanse advocaat of dergelijks).

Daarnaast kampen, voor zover ik weet, bijna alle (grote) bouwbedrijven met vertragingen. Normaal gesproken is deze vertraging minimaal (1 a 1,5 jaar max.) maar in 2008 heeft Tanger veel stormen gekend en enkele overstromingen door regenval waardoor appartementcomplexen en bouwmateriaal mogelijk zijn beschadigd. Zo moet eerst alles hersteld worden eer er weer verder kan worden gewerkt, in het achterhoofd houdend dat bij regen/storm niet wordt gewerkt.

Daarnaast kan de wereldwijde 'crisis' ook van enige invloed zijn op de voortgang van de bouw werkzaamheden (appartementen worden niet of langzaam verkocht waardoor nieuw investeringskapitaal, wat daarbij gemoeid gaat en gebruikt dient te worden voor de bekostiging van andere projecten, uit blijft).

Ik ken iemand die heeft een appartement in een project gekocht die vorig jaar augustus al moest zijn opgeleverd. Nu, een dik jaar later, heeft hij nog niets gehoord. Hetzelfde bouwbedrijf zou halverwege 2009 het tweede project op moeten leveren maar dat zal zeer waarschijnlijk ook flinke vertraging oplopen aangezien project 1 van hen nieteens is afgerond.

Wa-Lahoe a3lem.

Met Marokko weet je het maar nooit. Regelmatig wordt maar gedaan wat men wilt en is er geen controlerende instantie die alle bouwnijverheid in de gaten houdt en controleerd op nagekomen afspraken. En mocht zo'n instantie er zijn dan is het nog maar de vraag of haar medewerkers niet kunnen worden omgekocht om een oogje dicht te doen wanneer de kwaliteit van de gebouwde woningen niet volstaat aan het minimale.

Mijn advies, verkopen als er geinteresseerden zijn. Het verkopen van nog in aanbouw zijnde woningen wordt al gedaan en geschied bij de (plaatselijke) gemeente. Ook soms bij het bouwbedrijf zelf maar het kan dan voorkomen dat zij bepaalde voorwaardes (lees: kosten in rekening brengen) stellen voordat zij willen meewerken.

Veel succes in ieder geval.

05-11-2009, 15:18
Zijn hier nog appartementen te koop??

05-11-2009, 15:25



Citaat door Sarella:
Zijn hier nog appartementen te koop??


Als je wilt kopen kan je beter naar Marokko gaan, daar zijn al appartementen in Tanger voor 250.000 DH te koop of zelfs goedkoper.

Ad-Doha bouwt regelmatig voor 200.000 DH (ongeveer € 18.900).

05-11-2009, 17:50

Citaat door Mohammed1980:
Als het goed is hebben jullie een kwitantie gekregen met daarop het aanbetalingsbedrag en het totaalbedrag. Vraag eerst even na of zij hun afgesproken en overeengekomen vaste koopprijs tijdens contractduur mogen aanpassen (vraag aan een Marokkaanse advocaat of dergelijks).

Daarnaast kampen, voor zover ik weet, bijna alle (grote) bouwbedrijven met vertragingen. Normaal gesproken is deze vertraging minimaal (1 a 1,5 jaar max.) maar in 2008 heeft Tanger veel stormen gekend en enkele overstromingen door regenval waardoor appartementcomplexen en bouwmateriaal mogelijk zijn beschadigd. Zo moet eerst alles hersteld worden eer er weer verder kan worden gewerkt, in het achterhoofd houdend dat bij regen/storm niet wordt gewerkt.

Daarnaast kan de wereldwijde 'crisis' ook van enige invloed zijn op de voortgang van de bouw werkzaamheden (appartementen worden niet of langzaam verkocht waardoor nieuw investeringskapitaal, wat daarbij gemoeid gaat en gebruikt dient te worden voor de bekostiging van andere projecten, uit blijft).

Ik ken iemand die heeft een appartement in een project gekocht die vorig jaar augustus al moest zijn opgeleverd. Nu, een dik jaar later, heeft hij nog niets gehoord. Hetzelfde bouwbedrijf zou halverwege 2009 het tweede project op moeten leveren maar dat zal zeer waarschijnlijk ook flinke vertraging oplopen aangezien project 1 van hen nieteens is afgerond.

Wa-Lahoe a3lem.

Met Marokko weet je het maar nooit. Regelmatig wordt maar gedaan wat men wilt en is er geen controlerende instantie die alle bouwnijverheid in de gaten houdt en controleerd op nagekomen afspraken. En mocht zo'n instantie er zijn dan is het nog maar de vraag of haar medewerkers niet kunnen worden omgekocht om een oogje dicht te doen wanneer de kwaliteit van de gebouwde woningen niet volstaat aan het minimale.

Mijn advies, verkopen als er geinteresseerden zijn. Het verkopen van nog in aanbouw zijnde woningen wordt al gedaan en geschied bij de (plaatselijke) gemeente. Ook soms bij het bouwbedrijf zelf maar het kan dan voorkomen dat zij bepaalde voorwaardes (lees: kosten in rekening brengen) stellen voordat zij willen meewerken.

Veel succes in ieder geval.



Okee duidelijk. Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.
Ik heb pas in aug 2009 een appartement gekocht in Asilah tanger (saada). Volgens het bedrijf zou de pas over 3-4 jaar klaar zijn afhankelijk van de vertragingen. Dit hebben ze ons wel duidelijk gemaakt.
ze hebben niets gezegd over het 'meer betalen van..' ook niet over de lange termijn. en dit staat ook niet in het contract dat we getekend hebben. Tot nu toe zijn we daar ook niet voor benaderd. Misschien moet je dit voor je zelf nakijken helbannani. Hoeveel meer geld wil de organisaie van jullie ontvangen?

21-11-2009, 15:23

Citaat door Mohammed1980:
Als je wilt kopen kan je beter naar Marokko gaan, daar zijn al appartementen in Tanger voor 250.000 DH te koop of zelfs goedkoper.

Ad-Doha bouwt regelmatig voor 200.000 DH (ongeveer € 18.900).


Ik vond dat saada project zo interresant, wil eigenlijk geen appartement in tanger

23-11-2009, 14:22

Citaat door Mohammed1980:
Als je wilt kopen kan je beter naar Marokko gaan, daar zijn al appartementen in Tanger voor 250.000 DH te koop of zelfs goedkoper.

Ad-Doha bouwt regelmatig voor 200.000 DH (ongeveer € 18.900).


Ja dat klopt, Ad Doha heeft ze nu voor 200.000 DH, maar zij kampen ook met enorme vertragingen. Sommige appartemencomplexen zouden bijna klaar moeten zijn, maar daar zijn ze nog niet eens mee begonnen.

Je weet niet eens welke kant van het appartementencomplex je zit, zodra het gebouwd is, moet je iemand zien te kennen, die je wat geld toeschuift voor een goeie ligging.

In El Hassani wordt ook nog heel veel gebouwd, dat wordt alleen maar meer en meer, maar de appartementen zijn daar wel een stuk duurder, die beginnen vaak bij 350.000 DH.

23-11-2009, 14:44
heb je site's voor me van de bouwbedrijven..

Alvast bedankt.



Citaat door unforgettable:
Ja dat klopt, Ad Doha heeft ze nu voor 200.000 DH, maar zij kampen ook met enorme vertragingen. Sommige appartemencomplexen zouden bijna klaar moeten zijn, maar daar zijn ze nog niet eens mee begonnen.

Je weet niet eens welke kant van het appartementencomplex je zit, zodra het gebouwd is, moet je iemand zien te kennen, die je wat geld toeschuift voor een goeie ligging.

In El Hassani wordt ook nog heel veel gebouwd, dat wordt alleen maar meer en meer, maar de appartementen zijn daar wel een stuk duurder, die beginnen vaak bij 350.000 DH.

25-11-2009, 15:36

Citaat door Mohammed1980:
Als je wilt kopen kan je beter naar Marokko gaan, daar zijn al appartementen in Tanger voor 250.000 DH te koop of zelfs goedkoper.

Ad-Doha bouwt regelmatig voor 200.000 DH (ongeveer € 18.900).


mag ik je even storen en vragen of je misschien meer informatie hebt over huizen/apartementen kopen in tanger? want tegenwoordig zijn al die appartement rond die €65.000


alvast bedankt

25-11-2009, 21:16
Dat verhaal van Saada klint heel bekend. Heb zelf gekocht in Tanger, van project Saada. Het zou inderdaad zomer 2008 opgeleverd worden, maar dat kan nog 10 jaar duren. Ik heb het meer gezien als investering en vindt de vertraging daarom niet zo heeel erg, ik wist dit namelijk wel.

Marokkanen zijn gewoon niet zakelijk en eerlijk, dus dan kan je dit soort dingen verwachten. Als dit in Nederland zou gebeuren, had je makkelijk een rechtzaak kunnen aanspannen.

Ik vind het erg voor de getrouwde stelletjes met kinderen, die dachten EINDELIJK een leuk en betaalbaar vakantiehuisje te kunnen hebben bemachtigd, zodat ze niet afhankelijk van ouders/schoonouders zijn NOT. Dat vind ik best naar!

29-11-2009, 10:12

Citaat door MevrouwtjuhZ:
mag ik je even storen en vragen of je misschien meer informatie hebt over huizen/apartementen kopen in tanger? want tegenwoordig zijn al die appartement rond die €65.000


alvast bedankt


Op de website van Groupe Ad-doha: http://www.groupeaddoha.com/
Op de website van Lil-iskane: http://www.liliskane.com/ (nos realisations)

Promosol, bouwde omliggende appartementcomplexen bij Aswak Marjane, verkocht eind 2008 nog voor 35.000.000 centieme (350.000 DH).

Appartementen van Groupe Jamaï, welk 2,5 jaar geleden werden verkocht voor 20.000.000 centieme (200.000 DH) worden nu in sommige gevallen doorverkocht voor niet eens € 25.000,00.

Vergeet niet dat ongeveer 2 jaar geleden veel economische appartementen in Tanger, vooral bij Aswak Salam, werden verkocht voor 200.000 DH. Deze bestonden uit 2 slaapkamers, 1 woonkamer, keuken en doucheruimte met een oppervlak van ongeveer 60 m2. In deze 'crisis' tijden willen veel mensen van hun toendertijd gekochte appartementen af omdat zij deze vaak niet meer kunnen afbetalen.

Informeer in Marokko, Tanger, bij taxichauffeurs, restauranteigenaren en familieleden/kennissen in Tanger naar Groupe Jamaï en Promosol. Soms hoor je zelfs dat zijzelf een appartementje willen verkopen voor maar € 23.000,00 of zo wa Allahoe a3lem.

Succes