Bekijk volle/desktop versie : vraagje over bidden



22-04-2004, 11:55
Hoi
Ik heb een vraagje. Ik werk één week met de vroege shift (6u-14u) en de week erop met de late shift (14u-22u). Nu als ik met de late moet werken dan ben ik om 13.30u het huis al uit, maar dan is het nog geen Dhor. Dus moet ik 's avonds als ik thuiskom alles vanaf Dhor tot La3sha bidden. Maar nu zei een vriendin van me gisteren dat je Dhor en L3asr mag bidden voor je vertrekt, ookal is het daarvoor nog geen tijd. Dan moet je als je thuiskomt alleen Maghreb en La3sha bidden.
Wie kan me hieruit helpen?
Alvast bedankt.
M3a salama...

22-04-2004, 12:14


Salaam,

Dhor en assr bidden wanneer je thuis komt, je mag niet
voor die tijd bidden,kan je niet op werk bidden??

ma3a saalama

22-04-2004, 12:17

Citaat:
Origineel gepost door Selina
Salaam,

Dhor en assr bidden wanneer je thuis komt, je mag niet
voor die tijd bidden,kan je niet op werk bidden??

ma3a saalama
Ja dat dacht ik ook al, maar als je zoiets hoort begin je toch wel te twijfelen "zou het wel waar zijn?". Dus jij bent er zéker van dat het niet mag? En neen op het werk kan ik niet bidden.

22-04-2004, 12:40

Citaat:
Origineel gepost door sokje
Ja dat dacht ik ook al, maar als je zoiets hoort begin je toch wel te twijfelen "zou het wel waar zijn?". Dus jij bent er zéker van dat het niet mag? En neen op het werk kan ik niet bidden.
Ik ben er zeker van

22-04-2004, 18:31



Citaat:
Origineel gepost door sokje
Ja dat dacht ik ook al, maar als je zoiets hoort begin je toch wel te twijfelen "zou het wel waar zijn?". Dus jij bent er zéker van dat het niet mag? En neen op het werk kan ik niet bidden.
Hoe komt het dat je op je werk niet kan bidden?

Er moet toch een mogelijkheid zijn dat je kan bidden...

22-04-2004, 18:46
Soms kan het echt niet oegtie neem dat van mij aan , dat is 1 van de redenen waarom ik zelf ook ben gestopt met werken

22-04-2004, 19:21
Was het zo omdat er geen ruimte was of dat je er geen tijd voor had...??

23-04-2004, 00:37

Citaat:
Origineel gepost door Fitrah
Hoe komt het dat je op je werk niet kan bidden?

Er moet toch een mogelijkheid zijn dat je kan bidden...
Ik werk in een bedrijf waar men vaste uren heeft om te pauzeren, dus kan ik echt geen vijf minuutjes gemist worden om even te gaan bidden. Trouwens dit is de eerste keer dat ik hoor dat men op het werk mag bidden. Bij ons in België heb ik nog nooit gehoord dat het kan. En bedankt voor jullie reacties!
Thallaw...

23-04-2004, 00:55

Citaat:
Origineel gepost door sokje
Ik werk in een bedrijf waar men vaste uren heeft om te pauzeren, dus kan ik echt geen vijf minuutjes gemist worden om even te gaan bidden. Trouwens dit is de eerste keer dat ik hoor dat men op het werk mag bidden. Bij ons in België heb ik nog nooit gehoord dat het kan. En bedankt voor jullie reacties!
Thallaw...
Assalam 3alaikom,

Je hebt toch ook de mogelijkheden om je behoeften te doen onder werktijd ? Als je dan vooraf wudu hebt zuster, dan kun je bespreken met je baas dat je wat tijd krijgt om even te bidden.

Vraag het tenminste.

Wa salam

23-04-2004, 01:08

Citaat:
Origineel gepost door sokje
Ik werk in een bedrijf waar men vaste uren heeft om te pauzeren, dus kan ik echt geen vijf minuutjes gemist worden om even te gaan bidden. Trouwens dit is de eerste keer dat ik hoor dat men op het werk mag bidden. Bij ons in België heb ik nog nooit gehoord dat het kan. En bedankt voor jullie reacties!
Thallaw...
Kan je niet in die pauzes bidden...??

Ik vind wel dat je moeite moet doen om op je werk te kunnen bidden..in het begin lijkt alles onmogelijk..anders moet je maar een ander baantje zoeken waar je wel op tijd kan bidden...