Bekijk volle/desktop versie : waarom zusters dragen jullie hoofdoeken



22-04-2004, 11:04
salaam halekoem zusters
waarom dragen we geen hoofdoeken.
schamen jullie er vooor.
of zijn jullie er zogenaamd niet klaar voor.
dat is bullshit . smoesjes als je imaan 100 procent was dan droeg je het ook

22-04-2004, 11:05


sorry mensen waaarom dragen jullie geeeeeeeeeen hoofdoeken

22-04-2004, 14:01
Er zijn alhamdolilah zusters die wel hijaab dragen...er zijn wel zusters die nog nie klaar zijn je moet hijaab dragen vanuit je hart en niet zo maar

23-04-2004, 10:54

Citaat:
Origineel gepost door berberlymoslima
Er zijn alhamdolilah zusters die wel hijaab dragen...er zijn wel zusters die nog nie klaar zijn je moet hijaab dragen vanuit je hart en niet zo maar
subban Allah uit je hart? Allah swt zit toch in je hart dan wil je dat toch graag uitstralen subban Allah er niet klaar voor zijn klopt niet het heet ik laat me te veel leiden door sjetaan en de doenya

23-04-2004, 12:34



Citaat:
Origineel gepost door oem_ismael
subban Allah uit je hart? Allah swt zit toch in je hart dan wil je dat toch graag uitstralen subban Allah er niet klaar voor zijn klopt niet het heet ik laat me te veel leiden door sjetaan en de doenya
salamu alaikoem warahmatoelallahi

Allah swt is de enige die weet wat er in onze harten omgaat.
Als een zuster er nog niet klaar voor is zegt ze ja okeej dan moet ze het niet doen, je kan iemand wel dwingen maar de intentie moet voor Allah swt zijn en niet omdat andere willen dat je het draagt.

Je kan het wel dragen en ondertussen veel haram zaken plegen maar daar schiet je niks mee op.Draag het insha- e- Allah met volle overtuiging en met de goede intentie want Allah swt berekent onze daden op intenties. Tuurlijk is het verplicht en moet je je zuster erop wijzen om het te dragen en haar tot het goede aansporen maar als iets tot en ruzie gaat leiden of hevige discussie kun je het beter uit de weg gaan en degene zijn eigen weg laten volgen.


Anas verhaalt dat de Profeet zei:
“Koester geen gevoelens van wrok, jaloersheid of onverschilligheid, boycot elkaar niet, wees dienaren van Allah, en broeders voor elkaar. Het is een moslim niet toegestaan om (in geval van onenigheid) meer dan drie dagen van zijn broeder weg te blijven (voordat zij de relatie herstellen).”

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

De Profeet zei: “Zal ik jullie vertellen over de mensen in de hel? Het zijn aldegenen die gewelddadig, arrogant en koppig waren.”

Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim

En zo zijn er nog veel meer ahadith over dat we goed voor elkaar moeten zijn insha-e Allah.

ma'salama

23-04-2004, 13:04

Citaat:
Origineel gepost door da3wah_goeroezj
salamu alaikoem warahmatoelallahi

Allah swt is de enige die weet wat er in onze harten omgaat.
Als een zuster er nog niet klaar voor is zegt ze ja okeej dan moet ze het niet doen, je kan iemand wel dwingen maar de intentie moet voor Allah swt zijn en niet omdat andere willen dat je het draagt.
Dit argument hoor ik al te vaak. Intentie of geen intentie, het punt blijft dat je em draagt en dat je dus geen zonde begaat wanneer je de hijab draagt. Ik heb soms ook geen zin om het ochtendgebed te bidden. Mijn gedachten zijn soms ergens anders tijdens het gebed. Moet ik dan niet bidden omdat mijn "intenties" er niet soms zijn? Het punt blijft dat zaken die als verplicht zijn gesteld, gevolgd moeten worden. Of je het nou wilt of niet wilt. Of de intentie er nou wel of niet is. Je begaat in ieder geval geen zonde en daar gaat het om.

23-04-2004, 13:30

Citaat:
Origineel gepost door RaiseUp
Dit argument hoor ik al te vaak. Intentie of geen intentie, het punt blijft dat je em draagt en dat je dus geen zonde begaat wanneer je de hijab niet draagt. Ik heb soms ook geen zin om het ochtendgebed te bidden. Mijn gedachten zijn soms ergens anders tijdens het gebed. Moet ik dan niet bidden omdat mijn "intenties" er niet soms zijn? Het punt blijft dat zaken die als verplicht zijn gesteld, gevolgd moeten worden. Of je het nou wilt of niet wilt. Of de intentie er nou wel of niet is. Je begaat in ieder geval geen zonde en daar gaat het om.
Masha-e-Allah ja daar zit zeker wat in maar insha-e-Allah zal de intentie goed zijn en het alleen voor Allah swt zijn.
Jazzakallahu geiran!!!

ma'salama

23-04-2004, 15:42

Citaat:
Origineel gepost door oem_ismael
Allah swt zit toch in je hart


En Zijn uitspraak in Soerah Taha:

“De Barmhartigste is gezeteld over de Troon (Op een manier die bij Zijn Goddelijkheid en Majesteit past)”[5" -->

van http://www.selefie publikaties.com/tauw.esmawasifat.art1.htm
Dit zijn slechts een deel van de bewijzen. Het is een verwaarlozing van de Eigenschappen van Allaah Sobhanahoe wa Ta'ala. Wa Allaahoe 'alim
Ik denk (& hoop) dat je bedoelde dat je liefde voor Allaah in je hart hebt zitten.. Maar niet dat Hij Ta'ala in je hart zit, want dat is klaarblijkelijk niet zo, dit is een belangrijk en fundamenteel punt, heeft betrekking om HET aller aller allerbelangrijkste in Islaam; Tauwhied. Insha'Allaah zullen we dus goed bestuderen wat de correcte houding is jegens de het punt, "Waar is Allaah..?" Maar goed omdat het dus een belangrijk punt is zeg ik het even..

wa Allaahoe 'alim
oem Yoesoef
wa salaam aleikoum wa rahmatoullaah wa barakatou

23-04-2004, 17:33
salaam aliakom wr wb.

Ik ken me zo ergeren aan mensen die zeggen ik draag geen hoofddoek omdat ik er niet klaar voor ben. Sobhanalah als je het niet wilt dan ben je er nooit klaar voor. HOu op met smoesjes bedenken en wees eerlijk en zeg ik wil het niet, omdat je het niet durft.
vergeef me inshallah en moge allah swt ons behoeden voor het slechte.
wa alikom salaam.

24-04-2004, 17:17

Citaat:
Origineel gepost door saida16
Zuster, dat is een verkeerde uitspraak Allaah Sobhanahoe wa Ta'ala zit niet in je hart, Hij Ta'ala is gezetelt over zijn Troon, boven de Hemelen



Dit zijn slechts een deel van de bewijzen. Het is een verwaarlozing van de Eigenschappen van Allaah Sobhanahoe wa Ta'ala. Wa Allaahoe 'alim
Ik denk (& hoop) dat je bedoelde dat je liefde voor Allaah in je hart hebt zitten.. Maar niet dat Hij Ta'ala in je hart zit, want dat is klaarblijkelijk niet zo, dit is een belangrijk en fundamenteel punt, heeft betrekking om HET aller aller allerbelangrijkste in Islaam; [B" -->Tauwhied. Insha'Allaah zullen we dus goed bestuderen wat de correcte houding is jegens de het punt, "Waar is Allaah..?" Maar goed omdat het dus een belangrijk punt is zeg ik het even..




wa Allaahoe 'alim
oem Yoesoef
wa salaam aleikoum wa rahmatoullaah wa barakatou [/B]
ik bedoelde hier mee aan te geven dat wanneer meisjes zeggen Allah swt zit in mijn hart (dit is iets wat je vaak bedoeld daar bedoelen ze natuurlijk de dien van Allah swt en natuurlijk niet letterlijk!!) en daarom zei ik subban Allah als het geloof en de liefde voor Allah swt in je hart zit dan wil je dat ook vertalen in daden...vandaar deze uitspraak

khair inscha Allah

24-04-2004, 17:42
soebhan'allah wat een manier van schrijven hebben een aantal onder ons.
soebhna'allah denken jullie nou echt dat je op een harde agressieve toon je zult bereiken dat meiden een hoofd sluier zullen dragen. nee meiden dan hebben jullie het mis.

Spreek met hikma benader de meiden op een positieve geduldige manier benader ze met liefde omdat het je zusters zijn in de islaam ondanks hun zonden net zoals wij onze zonden hebben.

Veel zusters weten niet waarom ze een hoofddoek moeten dragen.

Ik had van een aantal zusters wat meer verwacht wat betreft de benadering van meiden die ongesluierd over straat gaan.

probeer je niet arrogant op te stellen of afstandelijk ten op zichte van onze zusters die geen hijaab dragen maar trek ze juist naar je toe.

net zoals dat je vaak ziet dat zusters die gimaar dragen alleen zusters met gimaar de slaam geven en andee meiden niet.

la hawal wa laa qoata illa bilaah.

26-04-2004, 15:10

Citaat:
Origineel gepost door amel_zineb
mensen ik weet niet waar jullie het over hebben maar een hoofdoek draag je wanneer je hart er klaar voor is ik bedoel als je die hoofdoek moet dragen dan draag je hem niet voor lang al zou je hem dragen. ik weet zeker dat je niet gelukkig bent en is dat wat kan niet gelukkig zijn in de islam volgens mij moet je respect hebben voor je omgeving en als je dat niet kan dan MOET JE ZELF 3 KEER NADENKEN VOORDAT JE WAT ZEGT ik draag mijn hoofdoek ook niet maar INSHALLAH GA IK HEM OOIT DRAGEN
el_berberin
uiteindelijk weeten je ouders het beter[/QUOTE" -->

hm dat denk ik niet hoor..

wa Allaahoe 'alim,
oem Yoesoef
wa Salaam Aleikoum wa Rahmatoullaah wa Barakatou

26-04-2004, 15:20


Laat een ieder zelf uitmaken wanneer ze klaar is om een hoofddoek te dragen.

Persoonlijk zie ik mezelf er niet een dragen, ook hierin wil ik vrij zijn om te kiezen, zonder me met verzen om mijn oren te slaan over waarom het wel moet.

26-04-2004, 15:36

Citaat:
Origineel gepost door Marocana
Laat een ieder zelf uitmaken wanneer ze klaar is om een hoofddoek te dragen.

Persoonlijk zie ik mezelf er niet een dragen, ook hierin wil ik vrij zijn om te kiezen, zonder me met verzen om mijn oren te slaan over waarom het wel moet.
Uiteraard moet je dat zelf weten, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
En als jij ervoor kiest een zonde te begaan, is dat aan jou, en zal jij je daarvoor moeten verantwoorden net als ik dat moet doen voor mijn zondes...
Ik hoop dat je gauw besluit je schoonheid te bedekken, en je dus vast te houden aan wat ons is voorgeschreven, juist vanwege de verantwoording die we insha'Allaah af moeten leggen. [/size]

27-04-2004, 19:12
haaaaai haaaai....
ik draag alhamdoelilah gelukkig wel een hoofddoek....
maar ik ken meiden die m niet dragen....zij doen dat Cker niet omdat ze zich er voor schamen maar om andere redenen...de 1 zeg ik wil m niet dragen de ander zegt als ik m ga dragen dan wil ook mijn innerlijk gelijk verbeteren en dat kan ik nog niet......er zijn verschillende dingen...
maar het is hun keus en jah je kan er nix tegen doen

liefs mirjam