Bekijk volle/desktop versie : Indrukwekkende benefiet eindigt in mineur

Pagina's : [1] 2 3

22-04-2004, 10:33
Indrukwekkende benefiet eindigt in mineur

door Mike Verweij

AMSTERDAM - Vol trots en een tikkeltje ontroerd vertelde woordvoerder Mohammed Sinouh in de rust nog dat de wedstrijd tussen de Maroc Profs en Ajax een nog groter feest was geworden dan hij ooit had durven dromen (3-2). De ruim 18.000 trotse Marokkaanse fans maakten meer kabaal dan de 49.000 supporters, die normaal gesproken de duels van Ajax bezoeken. En de opbrengst loog er niet om. Na 45 minuten wedstrijd meldde de organisatie al 201.000 euro naar het Rode Kruis over te kunnen maken. Helaas verstierde een groep fans het feest door één minuut voor tijd het veld te betreden.

Het initiatief tot de benefietwedstrijd van de Maroc Profs werd genomen nadat de verschrikkelijke gevolgen van de aardbeving in Marokko zichtbaar werden. Vlak voor de wedstrijd in de ArenA werden nog indrukwekkende beelden van de ramp vertoond. ,,Iedereen die we benaderden, was razend enthousiast" , liet bestuurslid Hakim Slimani weten. Mede door de bijdrage van een groot aantal sponsors en een leger vrijwilligers beleefden de Marokkaanse profs een voorbereiding als het Nederlands elftal. Inclusief een overnachting in Huis ter Duin in Noordwijk, de gebruikelijke training bij Quick Boys en de traditionele standwandeling.

Dat alles uiteraard pas, nadat Mohammed Sinouh, woordvoerder van de Maroc Profs, in een eerder stadium met succes bij Ronald Koeman had aangeklopt. De Ajax-trainer zegde zonder enig voorbehoud de medewerking van Ajax toe. ,,Fantastisch, natuurlijk", aldus Sinouh. ,,Er wordt altijd gezegd, dat Ajax een koele club - eigenlijk meer een bedrijf - is, maar wij hebben het tegendeel ervaren."

De Marokkaanse 'ster' Mustapha Hadji schitterde door afwezigheid, omdat zijn club Espanyol hem verbood naar Amsterdam af te reizen. Ook de bondscoach van Marokko liet verstek gaan. De absentie van beiden was een klein smetje op een verder bijzondere avond. Net als de uiteindelijk tientallen malloten, die het nodig vonden vlak voor tijd het veld op te komen, in de doelen te gaan hangen en de reclameborden te vernielen. De Ajacieden namen na negentien minuten wedstrijd de leiding, nadat Steven Pienaar op aangeven van Anthony Obodai keeper Khalid Sinouh omspeelde en uit een moeilijke hoek binnenschoot. In de tweede helft kwamen de Maroc Profs door doelpunten van Jamal Akachar en Ali Boussaboun op voorsprong (1-2). Ajax - waar inmiddels volop was gewisseld - werd in zijn eer aangetast en leek opgelucht adem te kunnen halen toen Wesley Sonck de 2-2 maakte. Het slotakkoord was echter voor Boussaboun, die het duel met een fraaie lob in Marokkaans voordeel besliste (2-3).

Dat aan zijn oproep om van de benefietwedstrijd tegen Ajax in de Amsterdam ArenA een multicultureel feest te maken, slechts door een handvol autochtonen gehoor was gegeven, vond Mohammed Sinouh jammer. ,,Al was er maar tien procent van de seizoenkaarthouders van Ajax gekomen dan had de eerste ring helemaal vol gezeten. Dat dit nu niet lukte, is jammer, maar ik ben een dolgelukkig man."(((((Al zal ook hij vrezen, dat door het gedrag van de fans, dit de eerste en laatste keer is, dat Ajax en de ArenA belangeloos hun medewerking toezegden.)))))

nou mensen ze hebben t weer voor elkaar gekregen..

SCHANDALIGG!!!

wat vonden jullie daarvan..

22-04-2004, 10:42

Schandalig zeker, maar ja dat doen Marokkanen vaak jammergenoeg...

22-04-2004, 10:42
Ik vond het schandalig!!!

Ik zat in vak 105 en het hele gedeelte daar schreeuwde BOEEE!!!

Wij vonden het zo triest om dat te zien, omdat het een leuke wedstrijd was en de sfeer zat er goed en dan heb je enkele stelletje nietsnutten die het veld oprennen....

Ik zat net boven de ingang van de spelersruimte, ik zag echt Koeman en alle ajax-spelers gewoon sprinten richting de kleedkamers..

Helaas was dit de eerste keer tevens de laatste keer

22-04-2004, 10:44
sohhhhhhhhhhhhh
stomme idioten ik haat hun
ze hadden hun moeten opsluiten man

22-04-2004, 10:45

nee joh misschien is de laatste keer

22-04-2004, 10:54
vind je t gek?
dat was niet normaal..
hoeveel waren er op het veld???
nou die hebben t voor 18000 verpest.. en dat is wat nls wille.

22-04-2004, 10:58
we hebben geleefd !!!!!!!!!!!!!!!!

22-04-2004, 11:00
de sfeer was heerlijk man

22-04-2004, 11:05
gruwelijkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

22-04-2004, 11:06
Ik vond het echt heel jammer want die stonneuzen deden één minuut voor de wedstrijd....

Ik zat ook in vak 105 en had het echt reuze naar mijn zin en ik vod het heel gezellig met dakka marakchia en het gezellige sfeer tussen de marokanen... maar ja tuurlijk zijn er weer een paar marokkanen die het weer moeten verpesten.... gelukkig zijn er geen gewonden gevallen en waren er geen grote rellen maar toen ik een paar APEN zag in het doel hangen nou toen stopte ik wel ff met ademen want we waren er echt van overtuigd dat het net kapot zou gaan maar gelukkig heeft Aboutaleb nog net op tijd zijn zegje gedaan want opeens waren ze verdwenen en de supporters op de tribune waren blij dat die APEN het veld af gingen......

Weer een slecht gedrag van DIE marokkanen want zo gaat het verteld worden.....

Maar ja..... ik had het echt gezellig samen met mijn paps echt gelachuhhhh.....

Dikke kuszzz Bennie

22-04-2004, 11:07
ajax had veloren en tog gingen ze rellen wel vaag

22-04-2004, 11:12
schandaliggg!!

maar behalve dat was ERRUG gezellig!!

22-04-2004, 12:18

waarom schandalig
het was gewoon ff een avondje gek doen tog meer niet
er zijn gewonden ofzo gevallen!!!! dus hou op met die onzin schandalig bla bla bla!!!

22-04-2004, 12:20
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?id=12019

22-04-2004, 12:22

Citaat:
Origineel gepost door _ROLEXX_
waarom schandalig
het was gewoon ff een avondje gek doen tog meer niet
er zijn gewonden ofzo gevallen!!!! dus hou op met die onzin schandalig bla bla bla!!!
Gek doen is 1 ding, maar dingen vernielen terwijl wij daar te gast zijn is wel heel wat anders..

Ik zag Marokkaanse jongeren naar hun geslachtsdeel grijpen en onzin uitkramen, dan schaam ik me echt diep..

Terwijl het voor het eerst was dat zoiets is georganiseerd..
Ik vond het dan ook ronduit schandalig!!!

Pagina's : [1] 2 3