Bekijk volle/desktop versie : Studie Wie doet een Informatica opleiding?



11-05-2009, 01:40
Ik heb een paar vragen hierover. Wat is jullie vakkenpakket? en krijgen jullie het vak programmeren in ASP.NET . Kun je bijvoorbeeld ook de management-richting op. Ik ben niet van plan om mijn hele leven te programmeren. Ik wil eigenlijk alleen webbased-applicaties "bedenken", "ontwerpen" en daarna "ontwikkelen". Ik heb al een afgeronde MBO opleiding in de IT. Ik krijg sowieso vrijstelling, maar de vraag is dus wat de mogelijkheden zijn. Ik wil bijvoorbeeld over een jaartje of 10 kwaliteitsmanagement gaan doen. Ontworpen applicaties "beoordelen" en "managen". Ik wil geen teamleider worden. Ik zie mezelf niet zo staan later. Ik wil wel in een team draaien waarvan ik 1 manager ben en het liefst een kwaliteitsmanager. Ik ben dus aan het twijfelen over een analytische opleiding genaamd Bedrijfskundige Informatica of het meer praktijkgerichte genaamd Informatica. Ik wil eigenlijk een combinatie, maar wel als voorwaarde dat het vak programmeren in ASP.NET wordt behandeld. De rede hiervan is dat vele hogescholen totaal in vakkenpakket verschillen. De ene school krijg je programmeren in JAVA bijvoorbeeld. Dat wil ik dus niet. Het mag wel tenzij er ook asp.net wordt behandeld. Ik ben aan het twijfelen tussen de HVA, de HU en de HAN. De enige vraag is dus in welke opleiding ik het best tot mn recht kom en of er ook asp.net wordt behandeld in die opleiding. Zitten er ook mogelijkheden in Major en Minor.

Alvast bedankt. Ik heb brochures besteld maar kom er echt niet uit. Met wie kan ik contact opnemen als niemand me hier kan verder helpen. Ik hou niet van keuzes waar ik later spijt van heb.