Bekijk volle/desktop versie : Supporters bestormen massaal veld na benefietduel



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-04-2004, 23:03
Supporters bestormen massaal veld na benefietduel

Uitgegeven: 21 april 2004 22:24
Laatst gewijzigd: 21 april 2004 22:48

AMSTERDAM - Enkele honderden Marokkaanse voetbalsupporters hebben woensdagavond het veld van de ArenA bestormd na afloop van het duel tussen Ajax en de Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen. De Marokkanen lieten zich, ook na diverse aanmaningen, niet van het veld sturen. Reclameborden, cornervlaggen en diverse andere attributen werden vernield.

De Marocprofs wonnen de wedstrijd overigens met 3-2. De doelpunten van de Marocprofs, werden door de bijna 20.000 voornamelijk Marokkaanse toeschouwers ontvangen of zojuist een wereldkampioenschap was gewonnen.

Twee maanden geleden werd het Rif-gebergte in Marokko getroffen door een verwoestende aardbeving. Liefst 629 mensen vonden de dood door de ramp. De in Nederland spelende Marokkanen voelden zich verplicht om iets te doen en verzochten Ajax om een benefietwedstrijd.

Meer sfeer

Dat duel werd woensdagavond gespeeld. De ArenA was niet uitverkocht, maar de aanwezige voetbalfans zorgden voor heel wat meer sfeer en geluid dan het stadion van Ajax normaal gewend is. De Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen, werden woensdag aangevuld met enkele 'buitenlanders'.

Zo kwam Oussef Mokhtari over van het nietige Duitse clubje Burghausen. Toch was het juist Mokhtari die uitzinnig werd verwelkomd in Nederland. De aanvaller leidde zijn land op de Afrika Cup naar de finale en werd topscorer met vier doelpunten.

Integratie

De stichting die de wedstrijd organiseerde, wil dat het duel een jaarlijks terugkerend evenement wordt. Niet alleen om de vaderlandse Marokkanen bij elkaar te brengen, maar ook om de intergratie te bevorderen.

Woensdagavond was juist dat een smet op het duel. Buiten de uitzinnige Marokkanen, waren er bijna geen Nederlandse toeschouwers in de Arena. "Jammer", sprak ook organisator Mohammed Sinouh. "Ik had toch wel gedacht dat de F-side vol zou zitten."

Bijval

Na een sfeervolle avond, waarin vooral de Marokkanen zich voetballend vaak van hun beste kant lieten zien, kreeg de uiteindelijke opbrengst de meeste bijval. De voorlopige tussenstand was woensdagavond 201.000 euro. Waarschijnlijk wordt nog meer geld opgehaald omdat er onder andere een single is uitgebracht, waarvan de opbrengst naar de slachtoffers van de ramp gaat.


marokkanen weer he

21-04-2004, 23:09



Citaat:
Origineel gepost door esiyaa
Supporters bestormen massaal veld na benefietduel

Uitgegeven: 21 april 2004 22:24
Laatst gewijzigd: 21 april 2004 22:48

AMSTERDAM - Enkele honderden Marokkaanse voetbalsupporters hebben woensdagavond het veld van de ArenA bestormd na afloop van het duel tussen Ajax en de Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen. De Marokkanen lieten zich, ook na diverse aanmaningen, niet van het veld sturen. Reclameborden, cornervlaggen en diverse andere attributen werden vernield.

De Marocprofs wonnen de wedstrijd overigens met 3-2. De doelpunten van de Marocprofs, werden door de bijna 20.000 voornamelijk Marokkaanse toeschouwers ontvangen of zojuist een wereldkampioenschap was gewonnen.

Twee maanden geleden werd het Rif-gebergte in Marokko getroffen door een verwoestende aardbeving. Liefst 629 mensen vonden de dood door de ramp. De in Nederland spelende Marokkanen voelden zich verplicht om iets te doen en verzochten Ajax om een benefietwedstrijd.

Meer sfeer

Dat duel werd woensdagavond gespeeld. De ArenA was niet uitverkocht, maar de aanwezige voetbalfans zorgden voor heel wat meer sfeer en geluid dan het stadion van Ajax normaal gewend is. De Marocprofs, een verzameling in Nederland voetballende Marokkanen, werden woensdag aangevuld met enkele 'buitenlanders'.

Zo kwam Oussef Mokhtari over van het nietige Duitse clubje Burghausen. Toch was het juist Mokhtari die uitzinnig werd verwelkomd in Nederland. De aanvaller leidde zijn land op de Afrika Cup naar de finale en werd topscorer met vier doelpunten.

Integratie

De stichting die de wedstrijd organiseerde, wil dat het duel een jaarlijks terugkerend evenement wordt. Niet alleen om de vaderlandse Marokkanen bij elkaar te brengen, maar ook om de intergratie te bevorderen.

Woensdagavond was juist dat een smet op het duel. Buiten de uitzinnige Marokkanen, waren er bijna geen Nederlandse toeschouwers in de Arena. "Jammer", sprak ook organisator Mohammed Sinouh. "Ik had toch wel gedacht dat de F-side vol zou zitten."

Bijval

Na een sfeervolle avond, waarin vooral de Marokkanen zich voetballend vaak van hun beste kant lieten zien, kreeg de uiteindelijke opbrengst de meeste bijval. De voorlopige tussenstand was woensdagavond 201.000 euro. Waarschijnlijk wordt nog meer geld opgehaald omdat er onder andere een single is uitgebracht, waarvan de opbrengst naar de slachtoffers van de ramp gaat.


marokkanen weer he
Kan in iedergeval niemand zeggen dat ze zich niet hebben aangepast aan de nederlandse voetbal cultuur

21-04-2004, 23:12

Citaat:
Origineel gepost door rnaj
Kan in iedergeval niemand zeggen dat ze zich niet hebben aangepast aan de nederlandse voetbal cultuur
of niet dan

21-04-2004, 23:15
Wel supercool dat ze gewonnen hebben maar ik baal wel dat er vernielingen zijn aangebracht...

21-04-2004, 23:18


kijk het is alemaal wel leuk het veld opstormen ik keek van de tribune af en het was zo gezelige avond en dan gaan ze het vled opstormen wrm kon het geen goed einde hebben denk je nu dat ze het volgend jaar weer gaan doen ajax dagt het net effe niet we moeten blij zijn dat ze het hebben willen doen en wat krijgen ze der voor terug we gaan bijna alemaal het veld oplopen waar zijn we nou mee bezig het moest een gezelige avond worden en dat was het ook tot het einde moesten ze het weer verpest

21-04-2004, 23:20

Citaat:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
of niet dan
Dus dat,...

(Heye nog iets,.. k zie dat je ook wat hebt met palestina)
...ik ben mede-beheerder van een site... misschien ook wat voor jou'?... http://www.PalestinaOnline.com...

...Ewa die wedstrijd was verder echt een leuke dag in mijn geschiedenis ...

Beslama

21-04-2004, 23:20
Ik kan haast niet wachten tot mijn man thuis komt om mij alles te vertellen.

21-04-2004, 23:20

Citaat:
Origineel gepost door viroinval
Héhé, niks nieuws onder de zon.
Worden hier gelijk de poten van onder klonbyz zijn stoel gezaagd.
Ieder nadeel hebt zijn voordeel , zullen we dan maar zeggen

21-04-2004, 23:22

Citaat:
Origineel gepost door a3ir
Ik kan haast niet wachten tot mijn man thuis komt om mij alles te vertellen.
Laat even weten, ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig.

Vind het trouwens nog behoorlijk knap van die supporters, als je weet hoe breed en diep de slotgracht is die om het veld ligt neemt je respect voor marokkanen wel toe

21-04-2004, 23:28

Citaat:
Origineel gepost door king_of_asilah
Dus dat,...

(Heye nog iets,.. k zie dat je ook wat hebt met palestina)
...ik ben mede-beheerder van een site... misschien ook wat voor jou'?... http://www.PalestinaOnline.com...

...Ewa die wedstrijd was verder echt een leuke dag in mijn geschiedenis ...

Beslama
oke shoukran ik zal ff kijken daar

ik mocht helaas niet gaan maar mooi dat je een leuke dag hebt gehad

beslama

21-04-2004, 23:29
king_of_asilah die site die pakt niet

21-04-2004, 23:38

Citaat:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
king_of_asilah die site die pakt niet
Shoukran,... k heb zeker een heerlijke dag gehad hamdoulilah

ewa je moet die drie puntjes achter die link weglaten

Dus: http://www.palestinaonline.com

Dat is een werkende link


21-04-2004, 23:41



Citaat:
Origineel gepost door king_of_asilah
Shoukran,... k heb zeker een heerlijke dag gehad hamdoulilah

ewa je moet die drie puntjes achter die link weglaten

Dus: http://www.palestinaonline.com

Dat is een werkende link

nooit gedacht dat ik zo blond kon zijn

ik ga het nog ff plopleren

21-04-2004, 23:44

Citaat:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
nooit gedacht dat ik zo blond kon zijn

ik ga het nog ff plopleren
Plopleer maar goet!

21-04-2004, 23:47

Citaat:
Origineel gepost door viroinval
Als ze hem niet aangehouden hebben wegens het bestormen van het veld.
Hij is kaas den het dus niet

Pagina's : [1] 2 3 4 5