Bekijk volle/desktop versie : Favoriete hadiths



08-05-2009, 22:30
Alle Hadiths zijn mooi, maar ieder heeft wel een favoriet.

Mijn Favoriete hadith, waar ik kippevel van krijg:

Op gezag van Aboe Hurairah (moge Allah tevreden met hem zijn), die het van de Profeet(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen), (gehoord) heeft, die zei:”Allah de Almachtige zegt:

Ik ben zoals Mijn dienaar denkt, dat Ik ben [48] . Ik ben bij hem als hij Mij noemt. Als hij Mij in zichzelf noemt, dan noem Ik hem in Mijzelf, als hij Mij in een gemeenschap noemt, dan noem Ik hem in een gemeenschap, die beter is. En als hij zich een handbreedte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij een armlengte naar hem toe, en als hij zich een armlengte naar Mij toe wendt, dan wend Ik Mij met de wijdte van uitgespreide armen naar hem toe. En als hij naar Mij toe komt lopen, dan kom Ik naar hem toe rennen.”
Dit is overgeleverd door Al-Boechari(ook door Moeslim, at-Tirmidhi en Ibn Maadjah)
_________
48 Een mogelijke andere vertaling van het Arabisch is: “Ik ben zoals Mijn dienaar verwacht dat Ik ben.” Dit betekent dat vergeving en aanname van berouw bij de Almachtige afhangt of Zijn dienaar echt gelooft dat Hij vergevend en genadevol is. Maar om zo’n geloof niet met de juiste daden te begeleiden is spotten met de Almachtige.

08-05-2009, 22:45


Aboe Hoerairah (radiAllahoe ´anhoe) heeft verteld dat de Profeet
(sallallahoe ´aleihi wa sallem) zei: “Waarlijk, de doenja (het wereldse
leven) is slechts een genieting en er is geen betere genieting in de doenja
dan een vrome vrouw.” (Moeslim nr.3465 en Ibn Maadjah)

&

Djabir (radiAllahoe ´anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe ´aleihi
wa sallem) zei: “De meest geliefde aanbiddende dienaar is voor Allah degene die het beste is voor zijn familie.” (´Abdoellah ibn Ahmed in “Zawaaid-oez-Zoehd” en Tabarani in “Rawdah an-Nadier&#8221

08-05-2009, 22:52

Citaat door Experience:
Aboe Hoerairah (radiAllahoe ´anhoe) heeft verteld dat de Profeet
(sallallahoe ´aleihi wa sallem) zei: “Waarlijk, de doenja (het wereldse
leven) is slechts een genieting en er is geen betere genieting in de doenja
dan een vrome vrouw.” (Moeslim nr.3465 en Ibn Maadjah)

&

Djabir (radiAllahoe ´anhoe) overleverde dat de Profeet (sallallahoe ´aleihi
wa sallem) zei: “De meest geliefde aanbiddende dienaar is voor Allah degene die het beste is voor zijn familie.” (´Abdoellah ibn Ahmed in “Zawaaid-oez-Zoehd” en Tabarani in “Rawdah an-Nadier&rdquo



Macha Allah. Prachtig.

08-05-2009, 22:53

Citaat door Eerlijk_Oprecht:
Macha Allah. Prachtig.

Vooral de eerste!

Heb je nog een aantal die je mooi vind?