Bekijk volle/desktop versie : Zwanger wat te doen?

Pagina's : [1] 2

07-05-2009, 10:20
Hey dames,

Ik heb een vraagje.

Ik ben zwanger 14 weken. Ik werk bij de overheid pas 2 maanden en heb een jaarcontract, nu heb ik hiervoor een soort 1e waarschuwing gehad van me werkgever, dat ik niet zo goed functioneer. Ik heb hier nlse kut collega's zitten, echt verrot. Die zichzelf proberen omhoog te laten klimmen boven mijn rug, mij zwart maken. Maar goed, nu is de vraag is het nou handig om tegen hen te zeggen dat ik zwanger ben, straks gaan ze redenen zoeken om mij eruit te gooien(ik heb al een gespreks functionering gehad en dat staat op papier.) Straks gaan ze expres andere redenen zoeken om me eruit te gooien

Wat te doen???

Groetjes
groetjes

07-05-2009, 10:26

Citaat door Gzeneya-tje:
Hey dames,

Ik heb een vraagje.

Ik ben zwanger 14 weken. Ik werk bij de overheid pas 2 maanden en heb een jaarcontract, nu heb ik hiervoor een soort 1e waarschuwing gehad van me werkgever, dat ik niet zo goed functioneer. Ik heb hier nlse kut collega's zitten, echt verrot. Die zichzelf proberen omhoog te laten klimmen boven mijn rug, mij zwart maken. Maar goed, nu is de vraag is het nou handig om tegen hen te zeggen dat ik zwanger ben, straks gaan ze redenen zoeken om mij eruit te gooien(ik heb al een gespreks functionering gehad en dat staat op papier.) Straks gaan ze expres andere redenen zoeken om me eruit te gooien

Wat te doen???

Groetjes
groetjes

Doe goed Je best!

Bewijs Jezelf!

Neem Initiatief!

Wees betrokken!

Wees je collega's voor!

Hou het nog even voor jezelf.

En zoals Qwatra zegt Allaah hoewa Arrazaaq! Er kan Ghair komen vanuit een weg die je helemaal niet verwacht...

07-05-2009, 10:26
Wees niet bang zuster!!!

Allah voorziet jou van rizq en niet jouw baas of je collega's!! Het is beter om meteen te zeggen tegen je werkgever dat je zwanger bent. En hopelijk gooit hij je er inderdaad niet uit! Maar als dat zo is, vertrouw dan op Allah, HIJ voorziet je in je levensbehoeften!

In het geval dat hij je ontslaat, kan je je toch wel wenden tot een sociale dienst of personeelsdienst die je helpt? Ze mogen je toch niet ontslaan omdat je zwanger bent???? Vraag dit heel goed na bij de personeelsdienst van je afdeling. Ze mogen zwangere vrouwen zeker niet discrimineren!

wasalaam

07-05-2009, 10:28
als ik in zo een situatie zou zitten dan zou ik gewoon proberen er zo lang mogelijk te zitten en mijn jaarcontract behouden. geef ze geen enkele reden tot twijfel of wat dan ook

na je contract kun je ww'en

07-05-2009, 10:30

[QUOTE=Kaftannetje;64940546]Doe goed Je best!

Bewijs Jezelf!

Neem Initiatief!

Wees betrokken!

Wees je collega's voor!

Hou het nog even voor jezelf.[/QUOTE

ben het hier helemaal mee eens
je moet natuurlijk je werk goed blijven doen

07-05-2009, 10:34
Ik doe ook mij best, maar tis netalsof ze dat niet zien. En ik weet dat als ik ze vertel dat ik zwanger ben, Ze mogen me er niet uitgooien om die reden. Maar ik ben bang dat ze express dingen gaan verzinnen, wat betreft me functioneren, en dat in mij persooneels dossier gaan zetten. Bij de overheid mogen ze je er niet zomaar uitgooien, daar hebbben ze een procedure voor, alles moet zwart/wit op papier staan. En omdat het geval is dat ik al iets heb staan zwart/wit op papier. Ben ik bang dat ze dat op zo'n manier gaan spelen.

Thx dames!!!

07-05-2009, 10:35
Ja ontkennen heeft geen nut, kom je alleen scheinheillig over en achterbaks. en 14 weken is een behoorlijk tijdtjeik zou het wel zeggen!

07-05-2009, 10:38
Heeft iemand hier ervaring mee, arbeidsrecht ofzo? Ik weet dat ze me niet mogen ontslaan om die reden!

07-05-2009, 10:38
bij mijn tweede zwangerschap werd mijn contract niet verlengd, omdat ze personeel te kort hadden,za3ma(ik was al twee drie maanden zwanger)heb niks aan mijn leidingevende verteld, ik wilde het na verlening van mijn contract doen, maar heb het met mijn domme kop wel een paar collegas verteld, die ik dacht dat ik ze kon vertrouwen,bleek later dat dat zij alles hebben doorverteld

07-05-2009, 10:40

Citaat door oemtarik:

ben het hier helemaal mee eens
je moet natuurlijk je werk goed blijven doen

Als je niet goed functioneert in hun ogen en dan ook nog zwanger wordt...

Allaahoema Yasseer!

07-05-2009, 11:06
Wat voor kansen heb je uberhaupt als je zwanger bent en alleen maar een jaarcontract? weet iemand dit? Wat zijn de kansen als je met zwanerschapsverlof gaat en het verlengen van je jaarcontract tot het onbepaalde?

07-05-2009, 11:27

Citaat door Gzeneya-tje:
Hey dames,

Ik heb een vraagje.

Wat te doen???

Groetjes
groetjes

Jij pakt het slim aan. Eerst werk aanvaarden dan zwanger worden.

07-05-2009, 11:31

Citaat door Oempjes:
Raar hoor, want in 2 maanden kun je niet alles leren. Je hebt maximaal 1 jaar de tijd om kennis op te doen en die tijd moeten ze geven met de benodigende begeleiding.

En een functioneringsgesprek na 2 maanden? Dat klopt niet. Ik heb zelf bij de overheid gewerkt en een functioneringsgesprek moet om het jaar. De werknemer moet 1 jaar bij de overheid gewerkt hebben alvorens een functioneringsgesprek te hebbem.

Is niet overal zo. Bij ons heb je 3x per jaar een gesprek. (buiten de wekelijkse of 2 wekelijkse bilateralen). 1e gesprek is je werkplan gesprek, waarin je je te behalen doelen vastlegt, vervolgens heb je na 5 maanden je voortgangsgesprek om te kijken of je gestelde doelen nog wel reeel en haalbaar zijn (zonodig worden ze aangepast) en dan krijg je je beoordelingsgesprek.

07-05-2009, 11:32

Citaat door Gzeneya-tje:
Hey dames,

Ik heb een vraagje.

Wat te doen???

Groetjes
groetjes
Heb je een tijdelijk contract of een contract voor bepaalde tijd?
Ik kan je wel juridisch advies geven hieromtrent als je wilt.

07-05-2009, 11:36

Citaat door IwantYou:
Heb je een tijdelijk contract of een contract voor bepaalde tijd?
Ik kan je wel juridisch advies geven hieromtrent als je wilt.

Bij de overheid krijg je een proefjaar, vervolgens krijg je een vaste aanstelling voor onbepaalde tijd. Anders dan in het bedrijfsleven, gaat men hier niet te werk met 'contracten' (tenzij je op uitzendbasis werkt, maar dat is een ander verhaal)

Pagina's : [1] 2