Bekijk volle/desktop versie : Leger VS vernietigt bijbels in Afghaanse talen



Pagina's : [1] 2 3

06-05-2009, 14:45
Leger VS vernietigt bijbels in Afghaanse talen
Gepubliceerd: 5 mei 2009 15:10 | Gewijzigd: 5 mei 2009 15:10
Reuters
Kabul, 5 mei. Het Amerikaanse leger in Afghanistan heeft stapels bijbels in de Afghaanse talen Dari en Pashtun laten vernietigen, om te voorkomen dat gelovige militairen er zendingsarbeid mee zouden bedrijven. In Afghanistan is het, net als in veel andere islamitische landen, een misdaad om moslims tot een ander geloof te bekeren.De hoogste Amerikaanse militair moest er gisteren aan te pas komen om de indruk weg te nemen dat Amerikaanse militairen in Afghanistan het christelijk geloof komen verbreiden. De Amerikaanse strijdkrachten bevorderen „nooit welk geloof dan ook”, aldus admiraal Mike Mullen, voorzitter van de chefs van staven op een persconferentie. Militairen in actieve dienst in Afghanistan is expliciet verboden zendingswerk te bedrijven in de zogeheten Algemene Order Nummer 1 van het Centrale Commando.

Over de bijbels was onrust ontstaan door een reportage van het televisiestation Al-Jazeera, waarin beelden voorkomen van een bijbelklas voor Amerikaanse militairen in Afghanistan. De stapels bijbels in Dari en Pashtun zijn daarin te zien. Een van de Amerikanen in het filmpje lijkt te zeggen dat mensen bekeren weliswaar verboden is, maar dat je wél altijd een kadootje mag geven.

De reportage toont ook een kerkdienst van evangelisch christenen op de militaire basis Bagram, ten noorden van Kabul, met een legerpredikant die zegt: „De mannen van de commando’s jagen op mensen. Als christenen doen wij hetzelfde, we jagen op mensen voor Jezus. We jagen op ze tot we ze hebben.”

http://www.nrc.nl/buitenland/article2232845.ece/Leger_VS_vernietigt_bijbels_in_Afghaanse_talen

06-05-2009, 14:48


Er is geen dwang in de islam.

In Afghanistan is het, net als in veel andere islamitische landen, een misdaad om moslims tot een ander geloof te bekeren.

06-05-2009, 14:49

Citaat door rijmaran:
Er is geen dwang in de islam.

In Afghanistan is het, net als in veel andere islamitische landen, een misdaad om moslims tot een ander geloof te bekeren.


Ja, je mag niet anderen bekeren, je mag wel in het land wonen.


O wee, als moslims dat hier zouden doen.

06-05-2009, 14:50

Citaat:
De reportage toont ook een kerkdienst van evangelisch christenen op de militaire basis Bagram, ten noorden van Kabul, met een legerpredikant die zegt: „De mannen van de commando’s jagen op mensen. Als christenen doen wij hetzelfde, we jagen op mensen voor Jezus. We jagen op ze tot we ze hebben.”
Nou, de meeste zwarten en mexicanen zijn christen.....we zien hoe goed die blanken hun behandelen.

06-05-2009, 14:51



Citaat door lap_doek:
Ja, je mag niet anderen bekeren, je mag wel in het land wonen.


O wee, als moslims dat hier zouden doen.

Het is hier niet verboden om christenen te bekeren tot moslim..wist je dat echt nog niet?
Er is dus wel degelijk dwang in de islam..maar hé, dat wisten we al langer hé.

06-05-2009, 14:52

Citaat door rijmaran:
Het is hier niet verboden om christenen te bekeren tot moslim..wist je dat echt nog niet?
Er is dus wel degelijk dwang in de islam..maar hé, dat wisten we al langer hé.


Er is helemaal geen dwang in het geloof. Maar ik weet zeker, Rijmaran, dat als wij met onze irritante boekjes langs de weg stonden (zoals de christene doen) het meteen verboden zou zijn.

06-05-2009, 14:53

Citaat door big2:
Leg eens uit, wat is "mensen bekeren"?

Is dat het de mensen vertellen wat heerlijk het is chrsiten te zijn? Of hoe sterk de chrsitelijke god wel niet is?
Of is het door te vertellen hoe waar de bijbel wel niet is t.o.v. de koran?


Nee, mensen dwingen christen te worden. Tuurlijk mag je als christen daar wonen, maar je moet mensen niet irriteren of in de weg staan.

En de bijbel is allesbehalve waar.

06-05-2009, 14:56
Blijft zonde, het is juist een uitstekend idee om die satanisten te bekeren.......

06-05-2009, 14:57

Citaat door lap_doek:
Er is helemaal geen dwang in het geloof. Maar ik weet zeker, Rijmaran, dat als wij met onze irritante boekjes langs de weg stonden (zoals de christene doen) het meteen verboden zou zijn.

Jij weet helemaal niets zeker, voorbeelden genoeg van Nederlanders die zonder enig probleem moslim werden.
En als je in Afghanistan bvb geen moslims mag bekeren, mogen we ook veroinderstellen dat het aan de moslims daar verboden is zich te (laten) bekeren.
Dat...is dus wel zeer duidelijk dwang.
Als ik moslim zou zijn, wil ik zelf wel beslissen of ik christen wil worden of niet.
En weet je, dat is bij het christenen geen probleem.
Geen enkele christenen die angst moet hebben om moslim te worden.
Hoezeer sommigen zich ook in alle bochten wringen, dat er dwang is in de islam is een wereldwijd publiek geheim.

06-05-2009, 14:58

Citaat door big2:
En dwongen die soldaten dan met hun bijbels moslims om chrsiten te worden?
Wat vroeger gebeurde, gebeurt nu dus helemaal niet meer door overheden, uitgezonderd islamitische. Zij verbieden de bijbel, die mag niet verspreid worden in die landen.

Vrijheid in de islam ........



En nogmaals lees je het artikel niet. En een bijbel is niet verboden in afghanistan. LEES THE FUCKING TEKST, you dumb-ass.

06-05-2009, 14:58

Citaat door __Templar__:
Blijft zonde, het is juist een uitstekend idee om die satanisten te bekeren.......


Tot het satanisme????

06-05-2009, 14:58

Citaat door lap_doek:
Nee, mensen dwingen christen te worden. Tuurlijk mag je als christen daar wonen, maar je moet mensen niet irriteren of in de weg staan.

En de bijbel is allesbehalve waar.

Dat is jouw woord, zo kan men ook zeggen dat de koran allesbehalve waar is.

06-05-2009, 15:02



Citaat door rijmaran:
Jij weet helemaal niets zeker, voorbeelden genoeg van Nederlanders die zonder enig probleem moslim werden.
En als je in Afghanistan bvb geen moslims mag bekeren, mogen we ook veroinderstellen dat het aan de moslims daar verboden is zich te (laten) bekeren.
Dat...is dus wel zeer duidelijk dwang.
Als ik moslim zou zijn, wil ik zelf wel beslissen of ik christen wil worden of niet.
En weet je, dat is bij het christenen geen probleem.
Geen enkele christenen die angst moet hebben om moslim te worden.
Hoezeer sommigen zich ook in alle bochten wringen, dat er dwang is in de islam is een wereldwijd publiek geheim.


Wat een bullshit allemaal, Rijmaran.
In Afghanistan is er oorlog, dat weet je toch? Wat deden mensen vroeger tijdens de kruistochten?? Mensen vielen islamitische landen binnen om het christendom te verspreiden (en te roven, maar dat houden we achterwege).

Het amerikaanse leger wilt natuurlijk de schijn ophouden dat ze niet tegen de Islam vechten, dat had Obama immers gezegd in Turkije. Daarom hebben ze de Bijbels vernietigt, moslims hebben dat niet gedaan.

06-05-2009, 15:02

Citaat door rijmaran:
Dat is jouw woord, zo kan men ook zeggen dat de koran allesbehalve waar is.


Dat zegt big toch ook???

06-05-2009, 15:03

Citaat door rijmaran:
Dat is jouw woord, zo kan men ook zeggen dat de koran allesbehalve waar is.


voor elke voorbeeld dt je me geeft van een leugen of een foute tekst in de koran geef ik je er 5 uit de bijbel

kom maar op!

Pagina's : [1] 2 3