Bekijk volle/desktop versie : van UK naar belgie studeren



06-05-2009, 00:21
kan ik met mijn diplomas vanuit England tandheelkunde studeren in belgie??

waar krijg ik meer info over wat ik alemaal nodig heb etc?

alvast bedankt voor serious antwoorden

06-05-2009, 10:07


ja normaal zouden ze uw diploma herkennen..

06-05-2009, 11:43

Citaat door insaf18:
ja normaal zouden ze uw diploma herkennen..



echt bedankt - nu ben ik tenminste een beetje "reassured"

maar weet er iemand wat je nodig hebt om tandheelknunde in belgie/NL te studeren?

ik weet dat het VWO is maar presies welke en wat voor punten etc. en ik zou het heel erg handig vinden als iemand me kan vertellen presies wat voor Engelse certificates ik nodig heb die net zo veel waard zijn als VWO ??? (ik heb A-levels en dat is wat je normaal hier nodig hebt om in uni te studeren)

ik zal je eewig dankbaar zijn

06-05-2009, 11:46

Citaat door safsoofa:
echt bedankt - nu ben ik tenminste een beetje "reassured"

maar weet er iemand wat je nodig hebt om tandheelknunde in belgie/NL te studeren?

ik weet dat het VWO is maar presies welke en wat voor punten etc. en ik zou het heel erg handig vinden als iemand me kan vertellen presies wat voor Engelse certificates ik nodig heb die net zo veel waard zijn als VWO ??? (ik heb A-levels en dat is wat je normaal hier nodig hebt om in uni te studeren)

ik zal je eewig dankbaar zijn




in belgie moet je aso of tso hebben gestudeerd..
TSO richting: tandheelkunde en dan universiteit zo ook bij de richting ASO

Maar ik weet wel dat ze binnen EU elkaars diploma herkennen.. Je zou het moeten navragen int gemeentehuis...

Ik denk dat het in NL makkelijker is dan BE

06-05-2009, 11:51



Citaat door insaf18:
in belgie moet je aso of tso hebben gestudeerd..
TSO richting: tandheelkunde en dan universiteit zo ook bij de richting ASO

Maar ik weet wel dat ze binnen EU elkaars diploma herkennen.. Je zou het moeten navragen int gemeentehuis...

Ik denk dat het in NL makkelijker is dan BE



ja - na wat research heb ik dat ook gemerkt, in Belgie moet je zo'n toets slagen die denk ik aleen in het dutch is- maar ik heb paar vragen gezien in die toets en dat's precies wat we in A-levels doen en zelfs meer nog - maar n NL heb je maar een goede punt in de taal nodig en VWO denk ik (die ik al in het Engels heb) en als ik meer oefen nshalah krijg ik m'n NL'se taal terug - ofniet soms - ik ben ongv 10 jaar uit NL en ik miss het erg dus wil daar terug studeren

maar shokran zal ik doen- de gemeenthuis navragen