Bekijk volle/desktop versie : Is het normaal dat de baby zit in de maxi cosi?



Pagina's : [1] 2

03-05-2009, 10:45
Mijn kindje van 2 maanden zit echt in de maxi cosi op de quinny, denk dat ze niet zo lekker zit, is het normaal dat ze zitten of moeten ze er echt in liggen?

03-05-2009, 10:47


Kindjes van 2 maanden moeten in de reiswieg, en zo min mogelijk in de maxo-cosi ivm ruggetje. Zitten mogen ze nog helemaal niet.

03-05-2009, 10:48
Vanaf wanneer mogen ze in de maxi cosi?als wagen zeg maar

03-05-2009, 12:23
weet je wat ik doe en anderen om mij heen ook gewoon van die katoenen luierdoeken opvouwen en zeg maar zelf comfortabel maken.. Dan ligt ze er wel in.. Je moet je kind er niet zo in leggen het is veelste diep waardoor ze inderdaad een beetje zitten... Dus vouw die katoenen luierdoeken dubbel en vul dat gat zeg maar en maak er 1 geheel van...Succes

En een kind mag inderdaad niet lang in de maxicosy maar als je even de stad in gaat ofzo is dat geen probleem ... Ik bedoel je kind zit er niet de hele dag in ofzo...

03-05-2009, 12:37


en hoe zit het dan met wip stoeltje of schommel stoel daar doe ik hem wel vaak in de mijne is ook 2 maanden en heb zo een schommel stoel en die lijkt ook een beetje op maxi cosi.

een fysiotherapeut had me verteld dat ik hem gewoon in maxi cosi kan doen dat het niet slecht is maarja wee tniet

03-05-2009, 17:44
Jonge baby's mogen er niet langer dan 2 á 3 uur in,
Ik deed in het begin een dekentje er in zodat ze wat hoger lag.

03-05-2009, 18:36

Citaat door unknown_layD:
Jonge baby's mogen er niet langer dan 2 á 3 uur in,
Ik deed in het begin een dekentje er in zodat ze wat hoger lag.

Ik heb gehoord/geleerd (consulatieburea) dat ze niet langer dan een uur in mogen.

03-05-2009, 19:38
Maar bij mij zit ze echt als ik m in de quinny buzz doe, het is niet zo dat ze ligt, iemand een idee of ik dit moet verstelen

03-05-2009, 19:42
Ik deed ook altijd een dekentje erin zodat ze toch lag...En een baby mag er maximaal 2 uur in liggen.

03-05-2009, 19:47

Citaat door Saloua1986:
Ik heb gehoord/geleerd (consulatieburea) dat ze niet langer dan een uur in mogen.


Dat kan wel. Ik heb het in een tijdschrift gelezen ofzo.
Ik deed haar de eerste maanden in de draagzak, alleen in de auto in de maxi-cosi.

03-05-2009, 20:25

Citaat door love mama:
en hoe zit het dan met wip stoeltje of schommel stoel daar doe ik hem wel vaak in de mijne is ook 2 maanden en heb zo een schommel stoel en die lijkt ook een beetje op maxi cosi.

een fysiotherapeut had me verteld dat ik hem gewoon in maxi cosi kan doen dat het niet slecht is maarja wee tniet


Ligt aan wat voor een wipstoeltje het is. Ik heb een wip stoeltje die helemaal plat kan en daar mocht ie ook gewoon vanaf de geboorte op liggen.

Mijn 1ste heeft altijd in een maxi cosie gelegen wanneer ik ging winkelen dat is geen probleem zijn rug is gewoon goed en netjes gegroeid. Ik deed er wel altijd een badlaken in vouwen zodat hij comfortabeler in lag. In de winter zou je er een dekentje in kunnen vouwen.

03-05-2009, 20:34
tegenwoordig hebben maxico's een extra stuk voor de new borns.. zo'n kussen en onderstuk aan een .. dus hij vult meteen die 'gat'

deze heb ik:




dat extra stuk in het midden (donkergroen) is voor het hoofdje.. en loopt zo door tot onder hen rug/kont.. dus vult die gat.. en als ze wat ouder zijn kun je hem verwijderen..

03-05-2009, 20:42


@kwebbel, dat stuk heb ik ook, maar ook nog een esxtra kussen die in het midden komt. Dus is het bijna plat.

03-05-2009, 20:44

Citaat door BosseBol:
@kwebbel, dat stuk heb ik ook, maar ook nog een esxtra kussen die in het midden komt. Dus is het bijna plat.



ja die zit er aan vast.. je vult die gat daarmee.. je hebt dus 2 stukken die aan elkaar vast zitten..

03-05-2009, 20:50

Citaat door Kwebbel_24:
ja die zit er aan vast.. je vult die gat daarmee.. je hebt dus 2 stukken die aan elkaar vast zitten..



Ja met klittenband, had dat bovenste stukje na ong drie maanden eraf gehaald. En dat kussentje pas eignelijk pas weggedaan.

Pagina's : [1] 2