Bekijk volle/desktop versie : Zou jij als tweede vrouw trouwen?



Pagina's : [1] 2 3 4

03-05-2009, 10:07
Stel; je bent jong. Nog nooit getrouwd geweest.. en wil wel graag trouwen. Dan komt er iets op je pad.. je wordt benaderd door iemand die je niet kent. Hij woont in een ander land (niet islamitisch) aardig wat van Nederland vandaan. Hij is iets ouder dan je in gedachten had... en; hij is al getrouwd. Zijn vrouw is iets ouder dan hij en kan geen kinderen meer krijgen. Hij is op zoek naar een tweede vrouw omdat hij zelf graag kinderen wil en zijn vrouw hem deze niet kan geven. Hij wil zijn vrouw niet teleurstellen om van haar te scheiden. Zijn vrouw is een bekeerlinge en staat er helemaal achter..

Wat zou jij doen? Zou je ooit overwegen een tweede vrouw te worden als je nog nooit getrouwd bent geweest?

03-05-2009, 11:49



Citaat door Ibtisamx:
Stel; je bent jong. Nog nooit getrouwd geweest.. en wil wel graag trouwen. Dan komt er iets op je pad.. je wordt benaderd door iemand die je niet kent. Hij woont in een ander land (niet islamitisch) aardig wat van Nederland vandaan. Hij is iets ouder dan je in gedachten had... en; hij is al getrouwd. Zijn vrouw is iets ouder dan hij en kan geen kinderen meer krijgen. Hij is op zoek naar een tweede vrouw omdat hij zelf graag kinderen wil en zijn vrouw hem deze niet kan geven. Hij wil zijn vrouw niet teleurstellen om van haar te scheiden. Zijn vrouw is een bekeerlinge en staat er helemaal achter..

Wat zou jij doen? Zou je ooit overwegen een tweede vrouw te worden als je nog nooit getrouwd bent geweest?



Ik adviseer je oegtie eerst heel goed na te gaan wie die broeder is, hoe zijn omgeving hem ervaart etc... je bent in deze tijd naief om met iemand in zee te gaan waarvan je niet eens weet wie het is. Open je ogen oegtie, je bent ook een mens met verwachtingen volgens de Islam.

Zolang je dan weet dat je in goede handen zal zijn en je die zekerheid hebt door de info die je hebt achterhaald, kun je altijd praten, laat hem een gesprek met een mannelijk familielid van je aangaan.

03-05-2009, 13:02
Nee zou ik nooit doen sorry. Blijf liever wachten misschien komt er iets beters op mijn pad

03-05-2009, 13:08
Trouwen met een getrouwde man is vragen om problemen is mijn mening. Ik zou het niet kunnen! misschien als ik een gescheiden vrouw zou zijn zou ik eerder erover nadenken...

Als een vrouw bij een man zou zijn die geen kinderen kon krijgen zou het een heel ander verhaal zijn.

03-05-2009, 13:28



Citaat door ghufran-82:
dat is toch niet erg het is toegestaan wie jaloers of kwaad is imaan lager


Agi, jaloezie is normaal. Net zoals de vrouwen van de Profeet (salla Allahu aleihi wa sallam) in sommige ahadeeth dat tonen. Dat is menselijk en gheerah is zelfs verplicht.

Waar het om gaat is dat deze jaloezie de vrouw er niet toe mag aanzetten om de andere zuster(s) onrecht aan te doen. Of een afkeer te hebben van deze regelgeving van Allaah.

03-05-2009, 13:49
Ik zou het nooit doen, want waarom zou ik als nooit getrouwde huwen met een man die al getrouwd is, terwijl ik de eerste van een ander kan zijn.

03-05-2009, 13:58
Moeilijke kwestie hoor. Vooral omdat jij graag wilt trouwen, zal je al snel een keus kunnen maken, zonder alles consequenties in te zien. Een huwelijk met deze persoon zal veel moeilijkheden met zich meebrengen denk ik; hij is en al getrouwd, een stuk ouder en woont hier ver vandaan. Ben je echt toe aan zoiets? In een ver land, ver van je ouders, broers, zussen, je zal alleen je man en zijn 1ste vrouw hebben.
Met een man trouwen die al is getrouwd lijkt me al moeilijk genoeg, de shaytaan zal jullie beiden continu influisteren dat hij van de andere meer houd, meer aandacht geeft etc. Ik denk dat meningsverschillen op den duur zeker niet uitgesloten zullen zijn. Denk er dus nogmaals goed over na.

03-05-2009, 23:06

Citaat door Lieveling-:
Ik zou het nooit doen, want waarom zou ik als nooit getrouwde huwen met een man die al getrouwd is, terwijl ik de eerste van een ander kan zijn.
Zeg nooit NOOIT oegtie, wel iets voorzichtiger zijn met je uitspraken. Als nooit getrouwd zijnde zegt niet direct dat je het perfecte van het perfecte zult ontvangen. Alhoewel ik je kijk daarop kan snappen.

Waarom zijn de meeste reacties negatief eigenlijk, waarom gaan diegene die hier zo tegenover staan al uit van het ergste? Ik probeer dat even te begrijpen, misschien kunnen die zusters even de moeite nemen om even een uitleg te geven.

Ghair.

03-05-2009, 23:15

Citaat door Rood79:
Zeg nooit NOOIT oegtie, wel iets voorzichtiger zijn met je uitspraken. Als nooit getrouwd zijnde zegt niet direct dat je het perfecte van het perfecte zult ontvangen. Alhoewel ik je kijk daarop kan snappen.

Waarom zijn de meeste reacties negatief eigenlijk, waarom gaan diegene die hier zo tegenover staan al uit van het ergste? Ik probeer dat even te begrijpen, misschien kunnen die zusters even de moeite nemen om even een uitleg te geven.

Ghair.


In mijn situatie kan ik spreken van een 'nooit'. Ik heb het nergens over perfectie, ik heb het over voorkeur en hetgeen beter is.

Een vrouw die nooit eerder getrouwd is geweest, een jonge maagd, kan beter met een man trouwen die niet getrouwd is, want het is een feit dat er moeilijk wordt gedaan om bijvoorbeeld de gescheiden vrouwen op de trouwmarkt. Als jonge maagd mag je overigens best eisen stellen. En het is toegestaan om te weigeren zodra je gevraagd wordt als tweede vrouw.

03-05-2009, 23:24

Citaat door Lieveling-:
In mijn situatie kan ik spreken van een 'nooit'. Ik heb het nergens over perfectie, ik heb het over voorkeur en hetgeen beter is.

Een vrouw die nooit eerder getrouwd is geweest, een jonge maagd, kan beter met een man trouwen die niet getrouwd is, want het is een feit dat er moeilijk wordt gedaan om bijvoorbeeld de gescheiden vrouwen op de trouwmarkt. Als jonge maagd mag je overigens best eisen stellen. En het is toegestaan om te weigeren zodra je gevraagd wordt als tweede vrouw.



Bedankt voor je reactie oegtie.

Dan heet het een voorkeur begrijp ik, voorkeur kan en mag je altijd hebben ja daar ben ik het zeker met je eens op dat punt.

Ik bekijk het vanuit een andere kant oegtie, dan de kant die jij schetst, ik ken broeders die een gescheiden zuster zijn getrouwd en zusters die nooit waren gehuwd en met gescheiden broeders zijn getrouwd, ook zusters en broeders uit vorige huwelijken met kinderen uit een vorig huwelijk. En dan heb ik het ook over een categorie 'jong' zolang je aan kunt tonen wat onder begrip 'jong' wordt verstaan en ouder dan een bepaalde leeftijdscategorie.

En allen zijn getrouwd omdat de karakters en geloof in de ander zo aantrekt en de bekendheid in positieve zin van de ander, snap je?

En juist tegenwoordig zie ik veel gescheiden vrouwen meer geaccepteerd worden dan voorheen. Dat is alleen maar goed voor die zusters, maar ook onder de broeders.

ElhamdouLilaah, je weet immers niet waar die ghair stiekem in weggelegd is.

03-05-2009, 23:25
dubbel sorry

03-05-2009, 23:27

Citaat door Rood79:
Bedankt voor je reactie oegtie.

Dan heet het een voorkeur begrijp ik, voorkeur kan en mag je altijd hebben ja daar ben ik het zeker met je eens op dat punt.

Ik bekijk het vanuit een andere kant oegtie, dan de kant die jij schetst, ik ken broeders die een gescheiden zuster zijn getrouwd en zusters die nooit waren gehuwd en met gescheiden broeders zijn getrouwd, ook zusters en broeders uit vorige huwelijken met kinderen uit een vorig huwelijk. En dan heb ik het ook over een categorie 'jong' zolang je aan kunt tonen wat onder begrip 'jong' wordt verstaan en ouder dan een bepaalde leeftijdscategorie.

En allen zijn getrouwd omdat de karakters en geloof in de ander zo aantrekt en de bekendheid in positieve zin van de ander, snap je?

En juist tegenwoordig zie ik veel gescheiden vrouwen meer geaccepteerd worden dan voorheen. Dat is alleen maar goed voor die zusters, maar ook onder de broeders.

ElhamdouLilaah, je weet immers niet waar die ghair stiekem in weggelegd is.


Ik nam de gescheiden vrouwen eigenlijk als voorbeeld, het was niet de bedoeling dat mensen daarop gingen reageren.

03-05-2009, 23:29


Waarom zou je, als je een goede dame bent inshallah en je bent nog jong, je hebt nog veel kanzen inshallah. Ik zeg eerlijk, het is niet handig, denk aan toekomstige problemen die kunnen uitvallen, en zowieso nooit trouwen als het geheim is tegenover zijn eerste vrouw.

03-05-2009, 23:33

Citaat door Lieveling-:
Ik nam de gescheiden vrouwen eigenlijk als voorbeeld, het was niet de bedoeling dat mensen daarop gingen reageren.



Bedankt voor je reactie oegtie.

Ik ben niet gescheiden, je mag het over de gescheiden vrouwen hebben of over wie dan ook zolang je maar over je tong waakt, het is niet terecht dat je ze meteen in een hokje plaatst als categorie. Snap je?

Dat is voornamelijk wat ik ook suggereerde over negatieve reacties, probeer de gedachte van sommige zusters/anderen te begrijpen achter hun eigen reacties.

Waarom nam je de gescheiden vrouwen eigenlijk als voorbeeld?

03-05-2009, 23:37

Citaat door Rood79:
Bedankt voor je reactie oegtie.

Ik ben niet gescheiden, je mag het over de gescheiden vrouwen hebben of over wie dan ook zolang je maar over je tong waakt, het is niet terecht dat je ze meteen in een hokje plaatst als categorie. Snap je?

Dat is voornamelijk wat ik ook suggereerde over negatieve reacties, probeer de gedachte van sommige zusters/anderen te begrijpen achter hun eigen reacties.

Waarom nam je de gescheiden vrouwen eigenlijk als voorbeeld?


Ik plaats geen enkele vrouw in een categorie, ik haalde slechts een feit naar boven. Ga de boel niet dramatiseren.

Ik heb geen zin meer om uit te leggen waarom ik de gescheiden vrouwen als voorbeeld aanhaalde.

Pagina's : [1] 2 3 4