Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : help me effe een duidelijker beeld te krijge

LZN
06-11-2002, 09:56

ramadan moebarak!!!! allemaal Hier volgt mij vraag. Wat is nou (echt) verboden tijdens de ramadan. Ik bedoel dus dingen die je normaal dagelijks doet. Mag je parfum gebruiken? Mag je deodorant gebruiken? mag je lippenbalsem gebruiken Mag je tijdens het vasten naar de tandarts? IK wil een duidelijker beeld krijg van wat nou echt verboden is tijdens het ramadan.

tetouania19
06-11-2002, 10:01
nou je mag geen lippen balsem gebruiken .en naar tandart mag je ook niet gaan dat moet je dan aan de tandarts uitleggen parfum mag je zowieso niet op doen ook al is het geen ramadan.je mag geen liedjes luisteren en vieze woorden zeggen of vechten

Truth
06-11-2002, 10:41
Origineel gepost door maroc_kluivert_ ramadan moebarak!!!! allemaal Hier volgt mij vraag. Wat is nou (echt) verboden tijdens de ramadan. Ik bedoel dus dingen die je normaal dagelijks doet. Mag je parfum gebruiken? Mag je deodorant gebruiken? mag je lippenbalsem gebruiken Mag je tijdens het vasten naar de tandarts? IK wil een duidelijker beeld krijg van wat nou echt verboden is tijdens het ramadan Ik denk dat je je wel realiseert dat de bovengenoemde strikt verboden zijn in de ramdan!

Siemel82
06-11-2002, 10:59
je mag tijdens ramadan niet met jongens/meisjes (voor jongens) omgaan niet aan dingen denken die met sex te maken hebben. Je mag geen make up gebruiken, je mag ook geen parfum/deo gebruiken. En wat betreft muziek; dat is zowiezo haram, je mag wel naar lofliederen luisteren(die gaan over islam/Allah etc. Voor iedereen, Mabrouk Ramadan en mag God jullie behoeden voor het slechte. Wassalam

Seffie
06-11-2002, 12:50

Voor zulke vragen moet je echt bij een imam wezen. zoals je ziet verschillen de meningen. Groetjes

nesima83
06-11-2002, 14:38
A salam aleikoem wa rahamathoe wa barakathoe Ten eerst wens ik alle moslims op de wereld een gezegende ramadan toe! :zwaai: Als 2de punt: Mag je haarvet gebruiken? Gewoon om je haar er verzorgder uit te laten zien? Ik vraag me ook af of je gezichtscreme mag gebruiken wie het weet mag het zeggen alvast bedankt m3a salam

Siemel82
06-11-2002, 15:02
Salaam nasima83 eerst Ramadan Mubarik Wa Koel 3am Wanti Bigier Nee, je mag geen gezichtscreme gebruiken, het is ons verboden om je tijdens ramadan jezelf op te maken, want dan maak je zelf verleidelijk en dan trek je aandacht van het andere geslacht en dat mag absoluut niet. En wat betreft haarvet; van de ene imaam mag het wel en van de andere imaam mag het weer niet. Dus ik weet ook niet welke imaam ik nu moet geloven. Nou succes met Ramadan. Wasalamoe 3aleikoem

Oem_zackaria
08-11-2002, 08:45
Bismiellahie Arahmanie Rahiem Salaam aleikoem wr wb Beste sista's en bratha's ik wens jullie een gezegende ramadan toe. Ik zal jullie incha allah info geven over de onderwerpen hierboven. Maar ik ga eerst ff vertellen hoe ik er aan kom. Ik ga elke zondag naar al fiqk (islamitische wetgeving) dat krijgen we van een shig die heeft gestudeert in saoudie arabie (mash allah). Daar leer ik veel en krijg ik veel dingen te horen wat wel en niet is toegestaan. - Gel en alle andere haar producten mag je gebruiken zolang je het maar niet op eet. - Make-up is zowiezo haram. Want je mag je alleen mooi maken voor je man. - Lippenbalsem mag je gebruiken maar dan wel zonder glans en je moet het niet op eten. - Tandenpoetsen mag maar het is beter dat je het laat want je weet nooit wat je binnen krijgt , je kan ook siewak gebruiken na de wassing te hebben verricht dat is soennah. - Sex je moet maagd blijven tot je huwelijk maar een getrouwd stel mag wel gemeenschap hebben na magreb. - Muziek is haram maar anasheed niet. - Tv kijken nou ligt eraan wat je kijkt. - Omgaan met een meisje of jongen: jongens en meisjes mogen niet alleen samen zijn. Het is haram om elkaar de hand te schudden. Incha allah heb ik jullie voldoende geinformeerd als je meer vragen laat me het incha allah ff weten. Mogen allah mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegd. Moge onze imaan versterkt worden en moge allah ons voor onze zonden vergeven AMEEN! Wa salaam aleikoem wr wb jullie zuster in de islaam

Oem_zackaria
08-11-2002, 09:14
Biesmiellahie Arahmanie Rahiem Wa salaam aleikoem wr wb Gemeenschap was eerst verboden in de tijd van de profeet (saws) voor getrouwden stellen in de ramadan. Maar het was te moeilijk voor de metgezellen(ra) . En toen is het toegestaan NA magreb. Moge allah mij incha allah vergeven als ik de verkeerde info heb geveven. Ik ga het incha allah opzoeken maar ik moet nu naar school. wa salaam aleikoem wr wb

yasmina23nl
17-09-2009, 12:31
salem allikoem broeders en zusters. sorry als me arabisch niet zo goed is maar ben pas binnen getreden binnen het geloof vandaar. ik heb bij deze ook een vraag over make up. ik weet je mag geen make up dragen alleen voor je man, maar nou heb ik ook gehoord dat je ook make up mag dragen als je getrouwd bent. hoe zit dat dan je loopt dan toch ook met make up over straat terwijl er wordt gezegt make up is haram. kunnen jullie me helpen. :confused: groetjes.