Bekijk volle/desktop versie : Bijna op vakantie en zwanger!

Pagina's : [1] 2 3

02-05-2009, 11:36
Salam alaikom dames................

Wij gaan Inshallah over 4 dagen naar Marokko, maar k vroeg mij af of er misschien tips zijn waar ik rekening mee moet houden, aangezien ik 7 maanden zwanger ben.
Is er iets wat ik niet moet doen of juist wel............

02-05-2009, 11:50

ga je met auto of vliegtuig?

ik was een keer met 7 maanden in vliegtuig

die had wat turbelentie

toen ik op schiphol uitstapte en me bagage wilde pakken lag er opeens een groot plas bloed onder me

auto weet ik eigelijk niet
zal dit jaar ook vooor mij eerste keer zijn zwanger met auto naar marokko.

verder in marokko zelf

neit naar hamam gaan

uitkijken met zon voor pigment vlekken

uitkijken voor oog van mensen

en niet te veel zware dingen doen
schoonmaken en zo

niet gaan tillen

neem het er lekker van en laat je verwennen en rust lekker uit

want zometeen is die rust weg hhahaah

02-05-2009, 12:03

Citaat door koekje21:

die had wat turbelentie

toen ik op schiphol uitstapte en me bagage wilde pakken lag er opeens een groot plas bloed onder me

verder in marokko zelf

neit naar hamam gaan

schoonmaken en zo

niet gaan tillen

Wij gaan Inshallah vliegen, was alles wel goed met de baby?????
Ik was eigenlijk wel van plan om naar de hammam te gaan, effe lekker ontspannen in de hitte. Natuurlijk blijf ik niet te lang binnen, maar dat ik dan in het koelere gedeelte ga zitten....
Wat betreft schoonmaken etc doe ik toch nooit als ik daar ben, het wordt allemaal gedaan en ze weten dat ik zwanger ben dus dan laten ze mij al elhamdolilah helemaal niks doen.
Ik vroeg laatst aan de vk hoe het zat met pigmentvlekken, maar ze vertelde mij dat meestal alleen blanke vrouwen er last van hebben en dat ik daar niet bang voor hoef te zijn, maar ik kan wel een sunblock gebruiken voor de zekerheid.

Ik ga zeker genieten Inshallah voor de kleine er is.....shokram voor je reactie

02-05-2009, 12:06

Citaat door Dikrayet:
Wij gaan Inshallah vliegen, was alles wel goed met de baby?????
Ik was eigenlijk wel van plan om naar de hammam te gaan, effe lekker ontspannen in de hitte. Natuurlijk blijf ik niet te lang binnen, maar dat ik dan in het koelere gedeelte ga zitten....
Wat betreft schoonmaken etc doe ik toch nooit als ik daar ben, het wordt allemaal gedaan en ze weten dat ik zwanger ben dus dan laten ze mij al elhamdolilah helemaal niks doen.
Ik vroeg laatst aan de vk hoe het zat met pigmentvlekken, maar ze vertelde mij dat meestal alleen blanke vrouwen er last van hebben en dat ik daar niet bang voor hoef te zijn, maar ik kan wel een sunblock gebruiken voor de zekerheid.

Ik ga zeker genieten Inshallah voor de kleine er is.....shokram voor je reactie

ja alles was wel goed daarna maar werd wel erg in de gaten gehouden
(maar sommige maatschapijen mag je niet vliegen met 7 he!)

ik ben ook niet blank maar heb wel wat vlekken op me benen eraan over gehouden
die vooral in de zomer opdagen

maar niet egt opvallend hoor

maar ik ben ook dom was ze gaan insmeren met amandel olie en
gaan zitten zonnen

allah foekek 3la geyr meid

02-05-2009, 12:10

Citaat door koekje21:
ja alles was wel goed daarna maar werd wel erg in de gaten gehouden
(maar sommige maatschapijen mag je niet vliegen met 7 he!)

ik ben ook niet blank maar heb wel wat vlekken op me benen eraan over gehouden
die vooral in de zomer opdagen

maar niet egt opvallend hoor

maar ik ben ook dom was ze gaan insmeren met amandel olie en
gaan zitten zonnen

allah foekek 3la geyr meid

Inshallah was alles goed met de kleine.
Ja ik ga toch niet zonnen, aangezien ik een hijaab draag, het is meer dat ik geen vlekken krijg op mijn gezicht. Maar daarom ga ik mijn gezicht wel insmeren voordat ik naar buiten ga.

Amien Inshallah..

02-05-2009, 12:14
ik doe ook niet openbaar zonnen hoor

hiihhi heb grote tuin met grote muur niemand die je ziet

maar komt goed jo

en ben je al zenuwachtig om te gaan

ik heb ook zo een zin

maar we hebben helaas nog geen datum geprikt

02-05-2009, 12:54
eet geen hamburgers buiten, je weet wel shou, allemaal bacterieen ook geen salades en ijs, mohiem wat niet betrouwbaar is en ook geen water van de kraan, ik ben zwanger gegaan was 6 mnd voor 4 weken en was alleen maar ziek, was geen leuk vakantie let goed op je zelf

02-05-2009, 12:57

Citaat door doha:
eet geen hamburgers buiten, je weet wel shou, allemaal bacterieen ook geen salades en ijs, mohiem wat niet betrouwbaar is en ook geen water van de kraan, ik ben zwanger gegaan was 6 mnd voor 4 weken en was alleen maar ziek, was geen leuk vakantie let goed op je zelf

klopt pas heel erg op met vlees.
en jij durft om nu te gaan vliegen ik zou dat risico niet druven nemen

02-05-2009, 12:57

Citaat door koekje21:

die had wat turbelentie

verder in marokko zelf

neit naar hamam gaan

schoonmaken en zo

niet gaan tillen

huh, hoe is het afgelopen met de baby? jeetje, wat eng! wat heb je toen gedaan en wat hebben de artsen gezegd? en hoe kunnen ze het verklaren?

02-05-2009, 12:58
toen mij moeder 7 mnd zwanger was van mij, was ze geweigerd om te vliegen, daarom ben ik in marokko geboren. hoe het nu is weet ik niet. maar ik zou goed opletten met wat je eet en drinkt. en uister naar je lichaam.

02-05-2009, 13:57
Ik ga zeker naar mijn lichaam luisteren, wanneer ik moe ben ga ik het er lekker rustig van nemen Inshallah. Wat betreft eten heb ik er niet echt over nagedacht, dus daar moet ik ook mee opassen. Goed om te weten, shokran dames voor de tips!

Ik verheug mij er echt op joh, dan zijn we tenminste toch nog weggeweest voordat de kleine er is. Aangezien we in de zomer niet weg kunnen

02-05-2009, 15:02
Bij somige maatschappijen heb je een verklaring nodig van je verloskundige of arts dat je geen risico zwangerschap hebt en hoever je bent ik ben met 7 maanden bij mijn vorige zwangerschap met de auto gegaan en alles is prima gegaan ben ook gewoon een paar keer naar de hammam gegaan wel in het koele gedeelte natuurlijk verder inderdaad opletten met wat je buiten huis eet messchien een keer een echo maken en op controle gaan daar in Marokko ik hoop dat alles goed gaat en een fijne vakantie toegewenst

02-05-2009, 17:06

Ik neem voor de zekerheid een verklaring mee van de vk dat alles goed is elhamdolilah.
Shokran!!!

02-05-2009, 18:51

Citaat door Dikrayet:
Ik neem voor de zekerheid een verklaring mee van de vk dat alles goed is elhamdolilah.
Shokran!!!

dat moet je zeker doen want ze kunnen je weigeren

02-05-2009, 18:52
je krijgt dan ook zo een briefje op de vliegveld die je in moet vullen

als je aanboord gaat geef je die aan de stuwardessen

Pagina's : [1] 2 3