Bekijk volle/desktop versie : wie kan mij daleel geven over het hebben van een tatouage?



01-05-2009, 17:30
A salaam 3laykoem.

Titel zegt al genoeg..

01-05-2009, 23:13


Ik plaats ze morgen insha'Allah.

02-05-2009, 13:24
A salaam 3laykoem Amatoelaah.

Insha'Allaah, shoukran!

02-05-2009, 14:09
Vraag: Assalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh,
Ik ben een Nederlandse vrouw die zich bijna twee jaar geleden heeft bekeerd tot de islam. Drie jaar voor mijn bekering heb ik een tatoeage laten zetten. Daaromtrent heb ik enkele vragen:

1. Is het haram of makroeh? 2. Moet ik hem weg laten halen?

Alvast bedankt. Moge Allah u belonen voor uw goede daden.

Wa salaam,



Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Als eerste vragen wij Allah de Verhevene om u te steunen en standvastigheid te geven om Zijn religie volledig te beleven. De zondes die in het onwetendheidperiode gepleegd zijn, zijn in shaa Allah vergeven, lees hierover de vraag nr: (331) Worden zondes vergeven na bekering tot de islam.

Beste zuster, het brengen van tatoeages is in de islam niet-toegestaan (haram). De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "overgeleverd door Abdoellah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn):"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). "

Als het weghalen van tatoeages schade aanbrengt aan de gezondheid en huidaandoeningen kan veroorzaken dan is het niet toegestaan om zo'n behandeling te ondergaan. Wanneer het niet schadelijk is en geen erge littekens achterlaat in plekken die misschien zichtbaar zijn dan zal het in shaa Allah toegestaan zijn.

02-05-2009, 14:14


Duidelijk !

Baraka'Allaahoe feekie AsmabintAhmed.

02-05-2009, 14:22

Citaat door DjanatulFirdauS:
Duidelijk !

Baraka'Allaahoe feekie AsmabintAhmed.


wa fieka barak allah