Bekijk volle/desktop versie : zijn er logische antwoorden op mijn vragen???



30-04-2009, 14:16

Citaat door mozero:
waarom wil God dat we voor hem moeten bidden, kan iemand mij een antwoord geven

ook waarom wil hij dat we vasten en 1 keer in ons leven naar de mekka moeten gaan.



ik had deze vraag gesteld, maar die is verkeerd begrepen bij het onderwerp bidden. voor de duidelijkheid waarom wil God het en niet waarom ik het wil. het lijkt alsof God wil wat wij willen bijv. oorlog, doodstraf, belonen en dat we belangrijker zijn dan dieren en planten in zijn ogen en alles wat voor ons voordelig is. ik vind het heel raar als God iets wil kan hij het direct krijgen waarom doet hij zo moeilijk door profeten te sturen terwijl 20% ik zeg maar wat zijn boodschap serieus nemen.

ik wil ook nog een vraag stellen. wat is vrije wil het is toch dat je macht hebt over je eigen handeling, maar ik vind het heel raar als God allemachtig is, heeft hij toch over alles ook over jouw macht. wie is dan verantwoordelijk voor de gevolgen? voor mij is het duidelijk dat het Allah is.


ik heb nog meer vragen waar ik nog geen antwoord heb gekregen, maar daar wil ik niet op in

serieuze reactie's a.u.b. we zijn geen kleuters, anders moet je maar ergens anders spelen.

30-04-2009, 14:20


Er bestaat slechts een religieus antwoord op jouw vragen, maar dat bemerk jij zeker niet als 'logisch'?