Bekijk volle/desktop versie : hoofddoek



29-04-2009, 12:28
selem 3alaikoem,

Ik heb een vraagje, ik zou graag willen weten
waar je goede kapjes/sjaals/hoofdoekjes kunt halen.
Een dunne stof maar dat je toch je haar en niet doorheen ziet..
Hoe kun je dan het beste je hoofddoek doen..?
Ik heb het voornamelijk over de witte hoofddoek..

Incha allah gaat iemand mij dit vertellen..

29-04-2009, 12:42


wa alaikoem salaam,

Sjaaltjes zou ik zowiezo weglaten. Je kunt van die hele grote hoofddoek halen, die je lichaam bedekken tot ong. je onderbuik/onderug. Die kun je dragen met of zonder kapje.

Naar mijn opinie: wit is een frisse, opvallende kleur. Die zou ik laten vallen... kies voor een neutrale, onopvallende kleurtje. bv; bruin, donkerblauw, bordo, donkergroen, zwart etc.

Waar woon je?

29-04-2009, 13:00

Citaat door Victoria18:
wa alaikoem salaam,

Sjaaltjes zou ik zowiezo weglaten. Je kunt van die hele grote hoofddoek halen, die je lichaam bedekken tot ong. je onderbuik/onderug. Die kun je dragen met of zonder kapje.

Naar mijn opinie: wit is een frisse, opvallende kleur. Die zou ik laten vallen... kies voor een neutrale, onopvallende kleurtje. bv; bruin, donkerblauw, bordo, donkergroen, zwart etc.

Waar woon je?

Ik draag ook nooit wit, vind het heel mooi als ik het zie, maar zelf draag ik het nooit, kies meestal voor bruin, zwart, blauw, grijs.

29-04-2009, 13:02

Citaat door renee:
Ik draag ook nooit wit, vind het heel mooi als ik het zie, maar zelf draag ik het nooit, kies meestal voor bruin, zwart, blauw, grijs.



Ja, lekker neutraal. Voel me er ook heel goed in hoor. Wit is niet zo gemakkelijk... raar gevoel.

29-04-2009, 19:36



Citaat door Victoria18:
wa alaikoem salaam,

Sjaaltjes zou ik zowiezo weglaten. Je kunt van die hele grote hoofddoek halen, die je lichaam bedekken tot ong. je onderbuik/onderug. Die kun je dragen met of zonder kapje.

Naar mijn opinie: wit is een frisse, opvallende kleur. Die zou ik laten vallen... kies voor een neutrale, onopvallende kleurtje. bv; bruin, donkerblauw, bordo, donkergroen, zwart etc.

Waar woon je?



Wit is niet echt opvallend vind ik, in mekka dragen ze ook meestal wit..zwart is zo een standaard kleur doe ik te vaak, die andere kleuren spreken mij wel aan.. Woon in omg. Amsterdam

Hoe moet je die grote hoofddoeken dragen dan?
Ik draag nog niet zo lang de hoofddoek vandaar dat ik nog zoekende ben wat nou echt bij mij past..

29-04-2009, 19:42

Citaat door lieve_zinameid:
Wit is niet echt opvallend vind ik, in mekka dragen ze ook meestal wit..zwart is zo een standaard kleur doe ik te vaak, die andere kleuren spreken mij wel aan.. Woon in omg. Amsterdam

Hoe moet je die grote hoofddoeken dragen dan?
Ik draag nog niet zo lang de hoofddoek vandaar dat ik nog zoekende ben wat nou echt bij mij past..



Wit is fris en echter wel opvallend zuster... maar dat is mijn opinie. Doe ermee wat jij wilt.

Oeh... Amsterdam. Ik denk dat je zulke grote hoofddoek in de el Tauwheed moskee kunt halen. Sorry.. hierbij kan ik je niet helpen. Wellicht een andere zuster die in Amsterdam woont.


Hoe draag je nu je hoofddoek?

29-04-2009, 20:11
Op islamproducten.nl is een groot aanbod. Misschien dat je daar wat tussen vind.

29-04-2009, 20:38

Citaat door Victoria18:
Wit is fris en echter wel opvallend zuster... maar dat is mijn opinie. Doe ermee wat jij wilt.

Oeh... Amsterdam. Ik denk dat je zulke grote hoofddoek in de el Tauwheed moskee kunt halen. Sorry.. hierbij kan ik je niet helpen. Wellicht een andere zuster die in Amsterdam woont.


Hoe draag je nu je hoofddoek?



Ik doe nu gewoon een kapje en daarover doe ik een grote sjaal..

Sokran voor het helpen..

29-04-2009, 20:38

Citaat door Experience:
Op islamproducten.nl is een groot aanbod. Misschien dat je daar wat tussen vind.



Sokran voor de site..!

29-04-2009, 20:42

Citaat door lieve_zinameid:
Wit is niet echt opvallend vind ik, in mekka dragen ze ook meestal wit..zwart is zo een standaard kleur doe ik te vaak, die andere kleuren spreken mij wel aan.. Woon in omg. Amsterdam

Hoe moet je die grote hoofddoeken dragen dan?
Ik draag nog niet zo lang de hoofddoek vandaar dat ik nog zoekende ben wat nou echt bij mij past..


Hihihi in Mekka is dat niet opvallend omdat iederéén het daar (moet) draagt.
In gwn Amsterdam zou het wel erg opvallen tussen de andere mensen, maar ieder zijn ding he