Bekijk volle/desktop versie : Opinie: Duivel



29-04-2009, 09:56
Peter Breedveld

“De AVRO heeft me gevraagd voor een programma waarin een rechtszaak wordt gesimuleerd, en of ik dan Geert Wilders wil aanklagen wegens discriminatie”, zei Hassnae. In mijn verbeelding zag ik DrNomad spontaan zelfontbranden en Bottehond in huilen uitbarsten. “Ja! Doen!” antwoordde ik. “Nooit een gelegenheid voorbij laten gaan om die vuile nazi Geert Wilders te demoniseren.”

Maar Hassnae twijfelde. “Dan gaan die gekken van Het Vrije Volk helemaal los”, zei ze. “Misschien gaan ze me wel bedreigen.” Ik zei dat ze daar niet aan hoefde te twijfelen. Wildersfans bedreigen je al om een grapje over de haarkleur van hun Führer. “Maar ze zullen je nooit iets doen”, bezwoer ik. “Die durven niet eens uit hun raam te kijken als er op straat iemand met een hoofddoek loopt. Als ze Tofik Dibi op televisie zien, raken ze al aan de diarree. Nee, je hebt niks te vrezen. Zeg maar gewoon ja.”

Als een gehoorzaam moslimvrouwtje zegde Hassnae daarna haar medewerking toe. Ze zei me dat ze nog iemand anders zochten om Wilders aan te klagen. Of ik misschien iemand wist. Ik stelde Thomas Spijkerboer voor, de hoogleraar Vreemdelingenrecht die een aantal vaste lezertjes een tijdje terug een rolberoerte bezorgde door de boude stelling te poneren dat allochtonen mogen denken wat ze willen – de zelfislamisering ten top, dat begrijpt u.

Maar Spijkerboer kon niet. Gelukkig kwam de AVRO zelf met een veel betere kandidaat: Thomas von der Dunk, volgens de Grote Denker Kassander de ‘vaste Volkskrant-psychopaath’. Vrije Volkers háten Von der Dunk, die gaan helemaal ricocheren als ze hem, samen met mijn geliefde, op televisie hun geliefde leider onder vuur zien nemen.

“Ik weet niet of ik het wel moet doen”, zei Hassnae. “Niet zeiken”, zei ik. “Je hebt nu al toegezegd. Er is geen weg meer terug.” Zachtjes huilend vertrok ze in haar autootje richting Mediapark. “Kop op! Het is voor de Goede Zaak! Geef die blonde duivel ervan langs!”, riep ik haar na.

Vanavond om 20:50 uur op Nederland 2: Advocaat van de Duivel.

Gepubliceerd op 29.04.09 @ 08:28 AM
Bron: http://www.peterbreedveld.com/archives/00001863.html

29-04-2009, 09:58


Nederlandse sensatie......


Citaat:
Als een gehoorzaam moslimvrouwtje zegde Hassnae daarna haar medewerking toe.
Wat een verschil met G. Wilders.....