Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : je dag tijdens ramadan anders????

Pagina's : [1] 2 3

KI_kracht
05-11-2002, 21:50

hoe gaan de mensen van Yasmina de ramadan aanpakken. wat gaan jullie allemaal tijdens ramadan doen. vanaf het uur dat je wakker word in de shoer tot dat je weer gaat slapen.

Nounousa
05-11-2002, 22:02
WUHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH :p Ik ben weer eens bijdehand

KI_kracht
05-11-2002, 22:05
Origineel gepost door Hindje WUHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH :p Ik ben weer eens bijdehand maar goed hoe word je dag ???

KI_kracht
05-11-2002, 22:10
Origineel gepost door Hindje SOLLIE :D hahahaha jek. nog maar een keer hoe gaat je dag eruit zien? ga je na shoer slapen of ga je de koran lezen ga je bidden? ga je alfadjr bidden ga je daarna naar school of ergens anders enz...

tangia19
05-11-2002, 22:17

mijn dag bestaat gewoon dan naar mijn werk gaan en dan weer thuis opruimen en dan weer naar mijn werk .....niet thuis eten dus...jammer!

KI_kracht
05-11-2002, 22:26
Origineel gepost door tangia19 mijn dag bestaat gewoon dan naar mijn werk gaan en dan weer thuis opruimen en dan weer naar mijn werk .....niet thuis eten dus...jammer! is zeker jammer het heeft zo'n leuke sfeer samen met je ouders eten en je broerders en zusters. maar hoe ziet je dag eruit qua het lezen van de koran en het bidden enz?

mrs_jamila
05-11-2002, 22:49
Origineel gepost door KI_kracht hoe gaan de mensen van Yasmina de ramadan aanpakken. wat gaan jullie allemaal tijdens ramadan doen. vanaf het uur dat je wakker word in de shoer tot dat je weer gaat slapen. Salaam alaikom Ki_krachtje, Als eerst wil ik je een gezegende Ramadan toewensen... Hoe ik de Ramadan aan wil pakken... Ramadan is de tijd om te vasten, de tijd om over het leven na te denken..De tijd om tot bezining te komen. Je doet meer dan alleen vasten. Ten minste ik. Als het kan, zoveel mogelijk lezingen bezoeken, elke avond naar de moskee om te bidden. Ik ken helaas maar 10 soerats, maar wil er meer leren! De Koran helemaal uitlezen zal me denk ik niet lukken, maar ik ga mijn best doen. Insha Allah. Zolang ik maar op Allah SWT vertrouw. En verder zijn we ( ik en een paar leden van yasmina.nl ) van plan om op 29 nov. insha allah een avond te organiseren voor onze broeders en zuster met het onderwerp Palestina. Wij willen hierbij een lezing geven en enkele Anasheedbands uitnodigen, om geld te collecteren en meer informatie te geven over de toestand in Palestina....Maar daar weet je alles van Ki_kracht Insha allah zal het ons lukken Zodra we wat verder zijn in het organiseren van het avondje nodig ik jullie uit. Jamila

KI_kracht
05-11-2002, 22:51
Origineel gepost door mrs_jamila Salaam alaikom Ki_krachtje, Als eerst wil ik je een gezegende Ramadan toewensen... Hoe ik de Ramadan aan wil pakken... Ramadan is de tijd om te vasten, de tijd om over het leven na te denken..De tijd om tot bezining te komen. Je doet meer dan alleen vasten. Ten minste ik. Als het kan, zoveel mogelijk lezingen bezoeken, elke avond naar de moskee om te bidden. Ik ken helaas maar 10 soerats, maar wil er meer leren! De Koran helemaal uitlezen zal me denk ik niet lukken, maar ik ga mijn best doen. Insha Allah. Zolang ik maar op Allah SWT vertrouw. En verder zijn we ( ik en een paar leden van yasmina.nl ) van plan om op 29 nov. insha allah een avond te organiseren voor onze broeders en zuster met het onderwerp Palestina. Wij willen hierbij een lezing geven en enkele Anasheedbands uitnodigen, om geld te collecteren en meer informatie te geven over de toestand in Palestina....Maar daar weet je alles van Ki_kracht Insha allah zal het ons lukken Zodra we wat verder zijn in het organiseren van het avondje nodig ik jullie uit. Jamila hmmm leuk hoor een prachtig agenda hoor nog van je over 29 november :zwaai:

tangia19
05-11-2002, 22:56
Origineel gepost door tangia19 mijn dag bestaat gewoon dan naar mijn werk gaan en dan weer thuis opruimen en dan weer naar mijn werk .....niet thuis eten dus...jammer! vasten natuurlijk en ik ben van plan die dagen dat ik thuis bent gewoon naar de moskee te gaan in den haag samen met een vriendin en mijn zusje van 13 daar ga ik dan koran lezen en bidden (maar dat blijf ik ook doen na de ramadan (naar de moskee dus)

KI_kracht
05-11-2002, 23:00
Origineel gepost door tangia19 vasten natuurlijk en ik ben van plan die dagen dat ik thuis bent gewoon naar de moskee te gaan in den haag samen met een vriendin en mijn zusje van 13 daar ga ik dan koran lezen en bidden (maar dat blijf ik ook doen na de ramadan (naar de moskee dus) aaaaah mooi mooi. goed zo maak van ramadan een begin en ga daarna maar door. goed hoor :zwaai:

tangia19
05-11-2002, 23:04
even een vraagje:hoe lezen jullie de koran??gewoon arabisch of vertaald?? ik heb zelf de koran uit mijn hoofd moeten leren in marokko en ik kan de ook arabisch lezen ..maar hoe is het bij jullie?

KI_kracht
05-11-2002, 23:41
Origineel gepost door tangia19 even een vraagje:hoe lezen jullie de koran??gewoon arabisch of vertaald?? ik heb zelf de koran uit mijn hoofd moeten leren in marokko en ik kan de ook arabisch lezen ..maar hoe is het bij jullie? ik lees het in het arabisch omdat ik dat kan maar er zijn veel vrienden van mij die dat niet kunnen dan lezen ze het nederlandse vertaling.

mrs_jamila
05-11-2002, 23:44

Dit gedicht is door mijn zusje geschreven..en vind het goed passen bij deze topic van Ki_kracht!! Groetjes Jamila Gezegende tijd.. De tijd waarin onze Schepper de Waarheid heeft gezonden, Een gezegende tijd waarin velen het Licht hebben gevonden, Na een dwalende en duistere bron in hun leven, Heeft Allah Ta’ala ze deze Noor gegeven, Het is een kans je tegenover je Volmaakte Schepper te bewijzen, Door Zijn Heerlijkheid tijdens nachtelijke gebeden te prijzen, Dan zal Allah Ta’ala met Zijn wil vergiffenis aan ons tonen, En ons Insja Allah voor ons standvastigheid belonen, Het is een tijd waarin we respect tonen voor voedsel en zijn waarde, En we meer besef krijgen van het wonderlijke dat Allah Ta’ala openbaarde. , Een wonderlijke kans, die je zeker moet grijpen, Insja Allah zul je dan de Zegeningen van Allah Ta’ala beter begrijpen.

Missy20
05-11-2002, 23:48
gewoon vasten, werken, studeren, sporten.......en veel bidden natuurlijk, het liefst op de juiste tijden!! en veel denken aan al die arme mensen op deze wereld die het veel minder hebben dan wij...

KI_kracht
06-11-2002, 00:08
Origineel gepost door mrs_jamila Dit gedicht is door mijn zusje geschreven..en vind het goed passen bij deze topic van Ki_kracht!! Groetjes Jamila Gezegende tijd.. De tijd waarin onze Schepper de Waarheid heeft gezonden, Een gezegende tijd waarin velen het Licht hebben gevonden, Na een dwalende en duistere bron in hun leven, Heeft Allah Ta’ala ze deze Noor gegeven, Het is een kans je tegenover je Volmaakte Schepper te bewijzen, Door Zijn Heerlijkheid tijdens nachtelijke gebeden te prijzen, Dan zal Allah Ta’ala met Zijn wil vergiffenis aan ons tonen, En ons Insja Allah voor ons standvastigheid belonen, Het is een tijd waarin we respect tonen voor voedsel en zijn waarde, En we meer besef krijgen van het wonderlijke dat Allah Ta’ala openbaarde. , Een wonderlijke kans, die je zeker moet grijpen, Insja Allah zul je dan de Zegeningen van Allah Ta’ala beter begrijpen. prachtig. je zusje heeft het heel goed beschreven en ik hoop dat de mensen de ramadan goed begrijpen en zich daar ook aan houden. allah zal je zusje voor haar gedicht belonen.

Pagina's : [1] 2 3