Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over uitkering van mijn schoonvader.



Pagina's : [1] 2 3 4

28-04-2009, 15:04
Mijn schoonvader is al jaren ziek en heeft tig operaties ondergaan. Hij leeft nu meskien met 1 nier en leeft nu van een uitkering.

Wat ik dus heel vreemd vind is dat hij rond 900 euro aan een uitkering krijgt. Dit is toch veels te laag? Hoort hij niet rond de 1100 te krijgen?

28-04-2009, 15:09


Is tie alleen of getrouwd? Is hij ouder dan 65?

28-04-2009, 15:10

Citaat door Miss_Truus:
Is tie alleen of getrouwd? Is hij ouder dan 65?
klopt, hier word ook naar gekeken.

28-04-2009, 15:11

Citaat door Miss_Truus:
Is tie alleen of getrouwd? Is hij ouder dan 65?


Ja, hij is getrouwd en is 56 jaar. Maar toch een hele lage uitkering. Hij komt niet eens rond van dat bedrag.

28-04-2009, 15:13


Wat voor uitkering heeft ie,en heeft ie al een partnertoeslag aangevraagd,dan vullen ze de uitkering aan tot het minimum.

28-04-2009, 15:15

Citaat door chadia79:
Wat voor uitkering heeft ie,en heeft ie al een partnertoeslag aangevraagd,dan vullen ze de uitkering aan tot het minimum.


Geen idee moet dit nog navragen.

Ja, partnertoeslag krijgt ie wel, maar ook niet veel. Zijn inkomen bij elkaar (met partnertoeslag van belastingdienst) is rond de 1000 euro.

28-04-2009, 15:16
Nee,die van belastingdienst moet je niet mee tellen,dus hij heeft geen bijstanduitkering,want dan krijgt z,n vrouw geen heffingskorting,wat jij belastingtoeslag noemt.

28-04-2009, 15:55
Wat voor uitkering heeft hij ?
Een WAO ?

Heeft hij ook huurtoeslag, zorgtoeslag, etc ?

28-04-2009, 16:24
Hij heeft recht op aanvulling van de gemeente waar hij woont, dan vullen ze dat bedrag tot bijstandsniveau.Hij moet wel eerst de aanvraag doen bij sociale zaken bij zijn gemeente

28-04-2009, 16:45
Is hij een alleenstaande? Of gaat het om een echtpaar?

28-04-2009, 16:49

Citaat door MiXeD:
Hij heeft recht op aanvulling van de gemeente waar hij woont, dan vullen ze dat bedrag tot bijstandsniveau.Hij moet wel eerst de aanvraag doen bij sociale zaken bij zijn gemeente


Klopt!

28-04-2009, 17:05

Citaat door Bollebuikje:
Mijn schoonvader is al jaren ziek en heeft tig operaties ondergaan. Hij leeft nu meskien met 1 nier en leeft nu van een uitkering.

Wat ik dus heel vreemd vind is dat hij rond 900 euro aan een uitkering krijgt. Dit is toch veels te laag? Hoort hij niet rond de 1100 te krijgen?


Mijn ouders hebben ook een pension van rond de 900 euro en het wordt door sociale zaken aangevuld tot het minumumloon, volgens mij zit dat rond de 1200 euro. En daarnaast als je schoonvader al jaren chronisch ziek is, heeft hij recht op bijdrage in zijn ziektekosten, dat keren ze eenmaal per jaar uit, moet je maar even uitzoeken in de gemeente waar je woont.

28-04-2009, 17:32


Wat voor uitkering heeft hij?

28-04-2009, 19:47
Aangezien zijn uitkering wegens ziekte, ik ga er voor het gemak maar even van uit dat het om een WAO-uitkering gaat, onder het minimum, heeft hij recht op aanvulling tot het minimumloon. Let wel: wanneer hij een aanvulling krijgt van de sociale dienst, dan zal het bedrag wat zijn vrouw krijgt (152 euro is het geloof ik) wel in mindering worden gebracht. Hij kan nu al zorgtoeslag en huurtoeslag ontvangen, voorzover hij dat nog niet heeft.

Wat ik me naar aanleiding van jouw stukje ook afvraag, is voor hoeveel procent hij ziek is bevonden door het UWV......

28-04-2009, 20:48

Citaat door maaltje:
Aangezien zijn uitkering wegens ziekte, ik ga er voor het gemak maar even van uit dat het om een WAO-uitkering gaat, onder het minimum, heeft hij recht op aanvulling tot het minimumloon. Let wel: wanneer hij een aanvulling krijgt van de sociale dienst, dan zal het bedrag wat zijn vrouw krijgt (152 euro is het geloof ik) wel in mindering worden gebracht. Hij kan nu al zorgtoeslag en huurtoeslag ontvangen, voorzover hij dat nog niet heeft.

Wat ik me naar aanleiding van jouw stukje ook afvraag, is voor hoeveel procent hij ziek is bevonden door het UWV......




Wat voor bedrag krijgt zijn vrouw? Toeslag? Dat word niet in mindering gebracht.

Pagina's : [1] 2 3 4