Bekijk volle/desktop versie : De laatste momenten van het leven van de ongelovigen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

28-04-2009, 14:13

Citaat door Oem_Zakariyaa:

[Uit het boek: "Uitleg van de drie fundamentele grondbeginselen&quot
(De hadieth is overgeleverd door Ah'med, Aboe Daawoed, Ibn Khozaymah, Al-H'aakim en authentiek verklaard door Al-Albaanie]





[Dit stuk is het vervolg op de hadieth in het stuk: De laatste momenten van het leven van de gelovigen http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2569834]

Als een ongelovige dienaar op het punt staat om deze wereld te verlaten om naar de volgende wereld over te gaan, komen engelen met zwarte gezichten uit de hemel naar beneden en zij hebben Al-Masooh' [1] bij zich en zitten dan om hem heen in een menigte zover het oog reikt. Dan komt de Engel des Doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt: "Slechte ziel, kom naar buiten naar de vervloeking en de woede van Allaah!" De ziel verdeelt zich over het hele lichaam en wordt uit het lichaam getrokken zoals As-Saffood [2] uit natte wol wordt getrokken. Dan neemt de engel hem over. Als hij hem te pakken heeft, laten de andere engelen het geen moment in zijn handen. Zij nemen hem en wikkelen hem in Al-Masooh' waar een stank vanaf komt, zoals de ergste stank van een lichaam in de wereld.

Dan nemen zij hem naar boven en telkens als zij voorbij een groep engelen komen, vragen deze: "Wie is deze smerige ziel?" De engelen met de ziel antwoorden: "Die en die, de zoon van die en die," en zij gebruiken de ergste benamingen die de mensen hem op deze wereld hebben gegeven. Dan brengen zij hem naar de laagste hemel en vragen of de poort voor hem geopend kan worden. Deze gaat niet open.

De boodschapper van Allaah (Salla llahoe ‘Alayhie Wa Sallam) reciteerde toen: "..de poorten van de hemel zullen niet worden geopend.." [3]

Dan zegt Allaah (‘Azza wa Djal [4]): "Schrijf zijn boek in Sidjien [5]." Daarna wordt de ziel naar beneden gegooid. Daarna reciteerde de profeet (Salla llahoe ‘Alayhie Wa Sallam): "En wie iets met Allaah vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wegrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plek." [6]

Dan keert zijn ziel naar zijn lichaam terug en twee engelen komen naar hem toe en vragen hem: "Wie is jouw Heer?" Hij antwoordt: "Ha [7], ha, ik weet het niet!" Zij vragen hem: "Wat is jouw religie?" Hij zegt: "Ha, ha, ik weet het niet." Zij vragen hem: "Wie is die man die naar jullie is toegezonden?" Hij zegt: "Ha, ha, ik weet het niet." Dan roept een Roeper uit de hemel: "Mijn dienaar heeft gelogen, spreidt dus de tapijten (kleden waarop men zit) van het Vuur voor hem uit en open de poort van het Vuur voor hem!" Daarna komt er een hete wind naar hem toe, zijn graf wordt zo nauw voor hem, dat zijn ribben samengeperst worden. Een man met een afschuwelijke uiterlijk, gekleed in vodden en een vieze lucht komt naar hem toe en zegt: "Wees tevreden met het slechte nieuws dat ik voor je heb. Dit is de dag die je beloofd werd." Hij vraagt: "Wie ben jij? Je hebt een uiterlijk dat kwaad voorspelt." Hij antwoordt: "Ik ben je slechte daden."Dan zegt hij: "O Rabb (Heer), laat het laatste Uur niet komen!"




[1] Al-Masooh': de lelijkste, meest stinkende, vieze en rottende vodden.
[2] As-Saffood: een voorwerp met meerdere koppen die overvloedig in de woestijn aanwezig zijn, in het bijzonder bekend bij de herders omdat ze verstrikt raken in de wol van de schapen.
[3] Soerat Al-A'raaf (7), aayah 40.
[4] "De Almachtige en Majesteitelijke."
[5] Sidjien: in de laagste aarde.
[6] Soerat Al-H'adj (22), aayah 31.
[7] Deze reactie geeft aan hoe ver een ongelovige afgedwaald was in het leven, tot het punt dat hij zich niet kan concentreren of herinneren. Maar hoe kan hij zich herinneren aangezien zijn leven totaal afweek van het Rechte Pad, As-Siraat Al-Moestaqiem, het Pad waar de gelovige in elk gebed om vraagt: "Leid ons op het Rechte Pad." (Soerat Al-Faatih'ah (1), aayah 6.)
.

28-04-2009, 14:46


Wat een fantasie. Echt een naar sprookje voor een kind.

28-04-2009, 15:02

Citaat door Oem_Zakariyaa:
Ik heb je niet om een mening gevraagd, hou het dan ook liever voor je. Je mening doet er niet toe. Dit zijn feiten!!
Feit is dat het een hadith is en niet meer en dat hij naar mijn mening een onsmakelijke, mens-vijandige inhoud heeft.
Het is ook typerend voor jou dat je zulke zaken hier plaatst.

28-04-2009, 15:05
en wie valt er onder 'ongelovig'? En wat gebeurt er met 'gelovigen'?

28-04-2009, 15:23



Citaat door Oem_Zakariyaa:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2569834
Dat is over de gelovigen.

dat klinkt heel eenvoudig. Waarom zijn zoveel moslims dan toch zo bang voor de afloop en twijfelen ze of ze wel in de hemel zullen komen?

28-04-2009, 22:06
Ik geloof er niks van.
Maar goed daar ben ik dan ook een ongelovige voor.

28-04-2009, 22:25

Citaat door Oem_Zakariyaa:
Ik heb je niet om een mening gevraagd, hou het dan ook liever voor je. Je mening doet er niet toe. Dit zijn feiten!!
Feiten?
Waarop zijn deze "feiten" gebaseerd?
Is hier enig bewijs voor?
Bangmakerij?

28-04-2009, 22:33

Citaat door Oem_Zakariyaa:
En weer geef je jou mening.. SubhanAllaah.

En het is typerend voor mij om zulke zaken hier te plaatsen omdat??
Omdat alle dames wier naam met Oem of Um of Uhm of zo iets begint dit soort onvoorwaardelijke vijandigheid en verachting etaleert naar niet-moslims toe.

28-04-2009, 22:48
Oem : moeder van…; dit wordt gebruikt als middel voor identificatie.

29-04-2009, 09:53

Citaat door Oem_Zakariyaa:
Ik heb je niet om een mening gevraagd, hou het dan ook liever voor je. Je mening doet er niet toe. Dit zijn feiten!!


Maar voor wie is dit topic dan bedoeld, als ongelovigen niet mogen reageren? Of mogen ze dat wel, maar enkel met iets als "Ojee, nu word ik moslim!" (Als ik moslima was, zou ik me doodschamen als mensen vanwege een tekst als dit moslim zouden worden...)

29-04-2009, 10:17

Citaat door AMLO2008:
dat klinkt heel eenvoudig. Waarom zijn zoveel moslims dan toch zo bang voor de afloop en twijfelen ze of ze wel in de hemel zullen komen?

Ik denk dat ik het antwoord al weet: Vele moslims zijn moslim uit angst motivatie> Bang om in de hel te verbranden. Angst is echter een slechte raadgever. Je gelooft niet in God omdat je bang bent voor straf, maar omdat je hem groot wil maken. God is most glorified in us when we are most satisfied in him.
God bestaat niet dankzij ons (dat komt namelijk voort uit angst), maar wij bestaan dankzij God (dat komt voor uit liefde).

29-04-2009, 10:23

Citaat door porcus:
Omdat alle dames wier naam met Oem of Um of Uhm of zo iets begint dit soort onvoorwaardelijke vijandigheid en verachting etaleert naar niet-moslims toe.



Wahahaha Meen je dit? Oem, Um, ''Uhm'' = moeder van...

Niets ergs hoor, zie reactie van Djeny

29-04-2009, 11:56



Citaat door Oem_Zakariyaa:
Het is puur ter informatie, ik weet niet waar jij het idee vandaan haalt dat ongelovigen niet zouden mogen reageren. Heb ik niet gezegt. Ik heb alleen tegen die porcus ofzo gezegt dat ik z'n mening niet wil horen, net als die van jou. Puur omdat het me niet boeit. Zoals ik al zei dit zijn feiten, maar daar komen jullie vanzelf wel achter.. Insha'Allaah!!

Is dit informatie?
Zijn dit harde feiten?
Heeft degene die dit schrijft kennis over hiernamaalsen?

29-04-2009, 14:45

Citaat door Oem_Zakariyaa:
Het is puur ter informatie, ik weet niet waar jij het idee vandaan haalt dat ongelovigen niet zouden mogen reageren. Heb ik niet gezegt. Ik heb alleen tegen die porcus ofzo gezegt dat ik z'n mening niet wil horen, net als die van jou. Puur omdat het me niet boeit. Zoals ik al zei dit zijn feiten, maar daar komen jullie vanzelf wel achter.. Insha'Allaah!!
Correctie: het is je geloof. De behoefte om het als feit te presenteren is lachwekkend.

29-04-2009, 14:54

Citaat door porcus:
Feit is dat het een hadith is en niet meer en dat hij naar mijn mening een onsmakelijke, mens-vijandige inhoud heeft.
Het is ook typerend voor jou dat je zulke zaken hier plaatst.


Waarom kom je dit eigenlijk posten? Als het voor jou geen betekenis heeft, richt je tijd, je tijdelijk leven en aandacht dan op iets anders.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8