Bekijk volle/desktop versie : Soerah Al Kahf



Pagina's : [1] 2

28-04-2009, 12:24
http://www.speedyshare.com/149146650.html

Sourah Al Kahf zal je beschermen tegen de Dajjaal ..

28-04-2009, 12:26



Citaat:
SubhanAllah..

28-04-2009, 12:53

Citaat door saida_berberin:
SubhanAllah..


assalamoe'álaikoem,

Dit is de dajaal niet oeghtie!


In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Het is aan te raden om Soerat Al Kahf te reciteren in de nacht/avond op donderdag of vrijdag (overdag). Overgeleverd door Abou Sa'ied Al khodarie (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Degene die Soerat Al Kahf reciteert op een vrijdag voor hem zal Allah een licht (noer) schenken van deze vrijdag tot de volgende vrijdag" (Al Haakiem die de hadith authentiek heeft verklaard).

Bovenstaande hadith is de enige die overgeleverd is over de beloning en de waarde van het reciteren van Soerat Al kahf op vrijdag. De hadith is op een andere manier overgeleverd door andere metgezellen, met dezelfde betekenis.

En Allah weet het beste.

Al Nawawai zei hierover; "De reden voor dit verschil is omdat aan het begin van deze Soerah veel wonderen en Tekenen staan, en degene die hierover nadenkt zal niet bedrogen worden door de fitnah van de Dajjaal. En op het einde van de Soerah zegt Allah (vertaling van de betekenis); Denken degenen die niet geloven, dat zij Mijn dienaren naast Mij tot beschermers (awliyaa', heren) kunnen nemen?' (Al Kahf, 18:102)" (Al-Nawawi zegt dit in Sharh Sahih Moesliem, 6/93)

Dit is een van de speciale kenmerken van Soerat al-Kahf. Er zijn ahadith die het aanbevelen om deze Soerat te lezen, vooral op vrijdag. Al Haakim heeft overgeleverd dat de Profeet (Vrede en zegeningen zij met hem) zei; "Degene die Soerat al-Kahf op vrijdag reciteert, zal een licht voor zichzelf hebben van de ene vrijdag tot de volgende." (al-Moestadrak, 2/368. Sahih geclassificeerd door al-Albaani, in Sahih al Djaami' al-Saghir, hadith 6346)

Ongetwijfeld is Soerat al-Kahf van groot belang, gevuld met grootse ayaat, zoals het verhaal van de Mensen van de Grot, het verhaal van Moesa (Vrede zij met hem) en al-Khidr, het verhaal van Dhoel-Qarnayn en de dam die hij bouwde om Ya'jooj en Ma'jooj tegen te houden. Ook bevat het bewijs voor de wederopstanding, en het vertelt over het blazen van de Trompet, en de uitleg over degenen wiens daden het meest verloren gaan, wie degenen zijn die denken dat ze leiding ontvangen, terwijl ze in werkelijkheid misleidt en blind zijn. Elke Moesliem zou moeten streven om deze soera te lezen, te onthouden, en om het vaak te herhalen, vooral op de beste dag waarop de zon opkomt; de vrijdag.

wassalamoe'alaikoem,

28-04-2009, 13:00
Assalamoe'alaikoem,

De dadjaal

De komst van Dajjaal (Anti Christ)

• De Kafir Dajjal (Anti Christ) zal verschijnen uit Isafhan [Iran] tijdens de tijd van Mahdi. (Ahmad).
• Hij zal één oog hebben end e ander zal hangen als een druif. Zijn lichaam zal groot zijn en zijn haar zal krullend zijn. (Muslim).
• Als je twijfelt denk dan na, dat hij één oog heeft en Allah niet. (Bukharie).
• Hij zal een Paradijs en Hel bij zich hebben, de Hel zal het Paradijs zijn en het Paradijs zal de Hel zijn. (Muslim).
• 70.000 Joden uit Isfahan zullen hem volgen. (Vandaag leven er meer dan 40.000 Joden in het 'Jewish neighborhood of Isfahan'). (Tirmidhie).
• De gezichten van degenen die hem zullen volgen zullen lijken op schilden bedekt met haren. (Tirmidhie).
• Veel volgelingen van hem zullen ook vrouwen zijn.
• Zo erg zelfs dan een man zijn vrouw, moeder en dochter zal vastbinden aan een boom, uit angst dat ze Dajjaal zullen volgen.
• Zijn fitnah zal zo groot zijn dat alle profeten voor hem hebben gewaarschuwd, zelfs profeet Noah. (Muslim)
• Het woord 'Kafir' (Ongelovige) is tussen zijn twee ogen geschreven, elke moslim zal dat kunnen lezen. (Bukharie).
• Ga niet naar hem toe, ga naar Makkah en Madinah, want Engelen met uitgetrokken zwaarden laten hem niet daar binnen. (Abu Dawud).
• Een persoon zal denken dat hij sterk geloof heeft, en nadat hij zijn wonderen ziet zal hij hem volgen. (Muslim).
• Jabir ibn Abdullah verhaalt dat de profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Dajjaal zal rijden op een witte ezel, gemaakt van metaal, het afstand tussen twee oren van hem zal 40 cubits zijn'. (Ahmad).
• Hij zal reizen zo snel als wolken in de hemel (Saheeh Muslim).
• Surah Al Kahf zal je beschermen tegen Dajjaal. (Muslim).
• Hij zal de hemel bevelen om regen en hij zal planten laten groeien. (Muslim).
• Dus Allah zal hem tekenen geven om de gelovigen ermee te testen. Hij zal door een woestijn lopen en zal ertegen zeggen, 'Breng je schatten voort' en de schatten zullen verschijnen en voor hem zijn zoals een zwerm bijen. (Muslim)
• Dajjal zal komen bij een ander man, wiens vader en broer allang dood zijn. Hij zal vragen, 'Als ik jou vader en broer terug tot leven breng, zal je geloven dat ik jou Heer ben?' die man zal zeggen, 'Waarom niet?' Dus dan zullen er 2 duivelen in de vorm van zijn vader en broer voor hem verschijnen. Hij zal denken dat dit zijn vader en broer zijn. (Ahmad).
• Hij zal over de hele wereld reizen. Hij zal regen zenden over degenen die in hem geloven zodat hun dieren vet worden en velden groen en hij zal droogte zenden over degenen die niet in hem geloven, waardoor hun velden, bomen, groentes allemaal afdrogen.
• Dajjal zal eerst beweren een profeet te zijn, als ze hem geloven zal hij beweren God te zijn.
• Hij zal één oog hebben en de ander zal hangen als een druif. Zijn lichaam zal groot zijn en zijn haar zal krullend zijn. (Muslim).
Is het niet dom om van te voren precies te vertellen hoe de Dajjal eruit ziet. Allah zal hem tekenen geven om de gelovigen ermee te testen."
Want hoezo testen; iedereen weet precies hoe hij eruit ziet en wat hij doet.

wassalamoe'alaikoem,

28-04-2009, 13:01



Citaat door amoela87:
assalamoe'álaikoem,

Het is aan te raden om Soerat Al Kahf te reciteren in de nacht/avond op donderdag of vrijdag (overdag). Overgeleverd door Abou Sa'ied Al khodarie (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Degene die Soerat Al Kahf reciteert op een vrijdag voor hem zal Allah een licht (noer) schenken van deze vrijdag tot de volgende vrijdag" (Al Haakiem die de hadith authentiek heeft verklaard).

Bovenstaande hadith is de enige die overgeleverd is over de beloning en de waarde van het reciteren van Soerat Al kahf op vrijdag. De hadith is op een andere manier overgeleverd door andere metgezellen, met dezelfde betekenis.

En Allah weet het beste.



Dat klopt .. Baraka Allahoe Fieki !

28-04-2009, 13:06

Citaat door saida_berberin:
SubhanAllah..

SubhanaAllah .. In welke land is dit kindje geboren?

28-04-2009, 13:08

Citaat door MarocciiaLady:
Dat klopt .. Baraka Allahoe Fieki !


Wa fiki barek allah oeghtie

Citaat door MarocciiaLady:
SubhanaAllah .. In welke land is dit kindje geboren?


Als ik het goed heb pakistan/india wa allahoe a3lem. Jammer dat de meeste mensen beginnen te roepen dat dit de dajjaal is

28-04-2009, 13:10

Citaat door amoela87:
Wa fiki barek allah oeghtie


Als ik het goed heb pakistan/india wa allahoe a3lem. Jammer dat de meeste mensen beginnen te roepen dat dit de dajjaal is


Wat? Denken de meesten nou echt dat dat de dajjaal is? SubhanaAllah ..

28-04-2009, 13:37

Citaat door amoela87:
assalamoe'álaikoem,

Dit is de dajaal niet oeghtie!


In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

Het is aan te raden om Soerat Al Kahf te reciteren in de nacht/avond op donderdag of vrijdag (overdag). Overgeleverd door Abou Sa'ied Al khodarie (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Degene die Soerat Al Kahf reciteert op een vrijdag voor hem zal Allah een licht (noer) schenken van deze vrijdag tot de volgende vrijdag" (Al Haakiem die de hadith authentiek heeft verklaard).

Bovenstaande hadith is de enige die overgeleverd is over de beloning en de waarde van het reciteren van Soerat Al kahf op vrijdag. De hadith is op een andere manier overgeleverd door andere metgezellen, met dezelfde betekenis.

En Allah weet het beste.

Al Nawawai zei hierover; "De reden voor dit verschil is omdat aan het begin van deze Soerah veel wonderen en Tekenen staan, en degene die hierover nadenkt zal niet bedrogen worden door de fitnah van de Dajjaal. En op het einde van de Soerah zegt Allah (vertaling van de betekenis); Denken degenen die niet geloven, dat zij Mijn dienaren naast Mij tot beschermers (awliyaa', heren) kunnen nemen?' (Al Kahf, 18:102)" (Al-Nawawi zegt dit in Sharh Sahih Moesliem, 6/93)

Dit is een van de speciale kenmerken van Soerat al-Kahf. Er zijn ahadith die het aanbevelen om deze Soerat te lezen, vooral op vrijdag. Al Haakim heeft overgeleverd dat de Profeet (Vrede en zegeningen zij met hem) zei; "Degene die Soerat al-Kahf op vrijdag reciteert, zal een licht voor zichzelf hebben van de ene vrijdag tot de volgende." (al-Moestadrak, 2/368. Sahih geclassificeerd door al-Albaani, in Sahih al Djaami' al-Saghir, hadith 6346)

Ongetwijfeld is Soerat al-Kahf van groot belang, gevuld met grootse ayaat, zoals het verhaal van de Mensen van de Grot, het verhaal van Moesa (Vrede zij met hem) en al-Khidr, het verhaal van Dhoel-Qarnayn en de dam die hij bouwde om Ya'jooj en Ma'jooj tegen te houden. Ook bevat het bewijs voor de wederopstanding, en het vertelt over het blazen van de Trompet, en de uitleg over degenen wiens daden het meest verloren gaan, wie degenen zijn die denken dat ze leiding ontvangen, terwijl ze in werkelijkheid misleidt en blind zijn. Elke Moesliem zou moeten streven om deze soera te lezen, te onthouden, en om het vaak te herhalen, vooral op de beste dag waarop de zon opkomt; de vrijdag.

wassalamoe'alaikoem,
Wa alaykoem salaam. Dat heb ik ook niet gezegd. Maar barakAllahfiekie. Wasalaam..

28-04-2009, 13:37

Citaat door MarocciiaLady:
SubhanaAllah .. In welke land is dit kindje geboren?

Ik heb geen flauw idee ..

28-04-2009, 19:27

Citaat door saida_berberin:
Wa alaykoem salaam. Dat heb ik ook niet gezegd. Maar barakAllahfiekie. Wasalaam..


asalamoe'alaikoem,

Als dat niet je intentie was, dan sorry zuster. Aangezien je meteen een foto ging plaatsen van een baby met een oog dacht ik dat jij ook z'n gedachte had. Wa fiki barek allah

wassalamoe'allaikoem,

28-04-2009, 19:32

Citaat door amoela87:
asalamoe'alaikoem,

Als dat niet je intentie was, dan sorry zuster. Aangezien je meteen een foto ging plaatsen van een baby met een oog dacht ik dat jij ook z'n gedachte had. Wa fiki barek allah

wassalamoe'allaikoem,

Wa alaykoem salaam. Gayr inshaAllah, ik zou wellicht ook in jouw plaats hetzelfde gedacht hebben . Alleen ik had die foto gewoon bij de hand, sub7anAllah. Gayr. Wa alaykoem salaam..

28-04-2009, 19:36


Salaam alaikoum beste mensen,

Hier een lezing mbt de dajjal

http://www.al-islam.nl/img-bereid-je-voor-al-masih-addajjal-1167.htm

29-04-2009, 10:44

Citaat door Vrouw:
Salaam alaikoum beste mensen,

Hier een lezing mbt de dajjal

http://www.al-islam.nl/img-bereid-je-voor-al-masih-addajjal-1167.htm

Baraka Allahoe Fieki, zuster .. Moge Allah subhana wa ta'ala je hiervoor rijkelijk belonen !

29-04-2009, 15:01

Citaat door saida_berberin:
Wa alaykoem salaam. Gayr inshaAllah, ik zou wellicht ook in jouw plaats hetzelfde gedacht hebben . Alleen ik had die foto gewoon bij de hand, sub7anAllah. Gayr. Wa alaykoem salaam..



Assalamoe'alaikoem,

Ja zeker subhanellah, ''het uur'' is dichtbij zuster. Moge allah ons behoeden voor al het slechte en djami3 al moeslimien. Allahoema amine.



wa3alaikoem sallam,

Pagina's : [1] 2