Bekijk volle/desktop versie : Help. Een nederlandse zuster wil bekeren tot de Islam maar..



28-04-2009, 09:38
[ze heeft een dochtertje. Vader van haar kind is moslim. Moet dat kindje dan ook de shahada uitspreken? Of alleen die moeder?

28-04-2009, 09:54


Hangt er vanaf hoe oud het kindje is.

Ikzelf ken een zuster die vrijdag gaat bekeren insha'Allaah. Haar zoontje is bijna een jaar, de imam gaat bij hem wel in het rechteroor fluisteren enzo. Misschien is dat ook wel gedaan bij het dochtertje?

28-04-2009, 09:58

Citaat door dutchSaliha:
Hangt er vanaf hoe oud het kindje is.

Ikzelf ken een zuster die vrijdag gaat bekeren insha'Allaah. Haar zoontje is bijna een jaar, de imam gaat bij hem wel in het rechteroor fluisteren enzo. Misschien is dat ook wel gedaan bij het dochtertje?

Dat dochtertje is 5jr. Nee bij haar is nooit wat ingefluisterd. Maar alle kinderen worden toch als moslim geboren???

28-04-2009, 10:03

Citaat door LadyKillerGun1:
Nee bij haar is nooit wat ingefluisterd. Maar alle kinderen worden toch als moslim geboren???

Nee hoor. Anders hoef je toch ook niks in te fluisteren.

28-04-2009, 10:09



Citaat door LadyKillerGun1:
Dat dochtertje is 5jr. Nee bij haar is nooit wat ingefluisterd. Maar alle kinderen worden toch als moslim geboren???
Als je geboren word ben je Moslim, maar je ouders kunnen je dat door je opvoeding laten vergeten. Als zij 5 jaar lang niet 'geweten' of 'geleerd' heeft dat er geen god is dan Allaah en dat Mohammed Zijn Profeet is, tja. Maar je kunt een 5 jarig kind ook niet dwingen om de shahada te zeggen wanneer deze er geen besef van heeft wat het inhoud.
Ik zou zeggen, bel de imaam

28-04-2009, 10:29

Citaat door dutchSaliha:
Als je geboren word ben je Moslim, maar je ouders kunnen je dat door je opvoeding laten vergeten. Als zij 5 jaar lang niet 'geweten' of 'geleerd' heeft dat er geen god is dan Allaah en dat Mohammed Zijn Profeet is, tja. Maar je kunt een 5 jarig kind ook niet dwingen om de shahada te zeggen wanneer deze er geen besef van heeft wat het inhoud.
Ik zou zeggen, bel de imaam

Ze is met haar vader opgegroeid en weet dus dat ze moslima is. Ze zegt bismillah wanneer ze eet etc. Maar ga ik zeker doen insha Allah.