Bekijk volle/desktop versie : Nederlanders en hun gezeik



05-11-2002, 19:29
Nederlanders en hun gezeik

Nederland gaat er altijd zo graag prat op met alles de eerste te zijn. Wat de officiële erkenning van de islam betreft is België hen voor geweest! Ja, in Nederland - waar zogenaamd vrijheid van religie bestaat - is de islam geen officieel erkende godsdienst, hoewel hij wel zienderogen groeit en er massa's katholieke kerken worden omgebouwd tot moskee. Ik mag dat laatste altijd graag zien. Ik kom graag in een kerk, maar dan zonder beelden en andere bombastische kunstwerken die niets met religie te maken hebben. Ik kan altijd ontzettend genieten van de grote moskee op de Rozengracht in Amsterdam: een prachtige, grote ruimte waar je lekker tot bezinning kan komen, weg van alle drukte, hektiek en perversiteiten van Amsterdam.

Je mag dus officieel niet weg van je werk om te bidden als je moslim bent. Als je geluk hebt, dan zal je baas het misschien wel toestaan, maar blij zullen ze er meestal niet mee zijn want ja: alles staat hier in het teken van de commercie. Alsof dat vooruitgang zou brengen, eerder nog meer materiële "welvaart" en geld op de verkeerde plekken.

Het gaat zogenaamd goed met Nederland, hoor je dan deze en gene politicus zeggen, terwijl er ellenlange wachtlijsten zijn bij de RIAGG's, er heel veel problemen zijn met alcohol- en drugsverslaafden, de mensen steeds asocialer worden en niets meer voor elkaar over hebben, enz. Wauw, wat een vooruitgang, zeg!

Hier in Osdorp zie ik vooral heel veel mopperende (meestal wat oudere) mensen die zo rijk zijn en zich zo vervelen dat ze niets beters te doen hebben dan de Marokkaanse jongeren overal de schuld van te geven. Dit past uiterst goed in de stroom negatieve berichtgeving waarmee de westerse media de islam en de Arabische wereld een nog negatiever image wil geven. En ja, "image is everything", zo dicteert de reclame. Dat is ook precies de reden waarom er steeds weer gezeurd moet worden over hoofddoekjes en baarden: niemand begrijpt of weet echt waar dat nou precies voor staat of bedoeld is, maar het ziet er zo barbaars en onderdrukkend uit en het zit allebei aan de buitenkant, zijn dus zichtbaar en daar zijn Nederlanders in geïnteresseerd deze dagen. Het image moet goed zijn. Wat er zich aan de binnenkant afspeelt, dat is eng en daar moet je wat meer moeite voor doen om erachter te komen. En ja, stel je voor dat jan-met-de-pet zich zou gaan verdiepen in de islam.... Het is toch veel makkelijker om naar het RTL-nieuws te kijken of de Telegraaf te lezen? Spanning en sensatie alom: aanslagen, terrorisme, bommen. Allemaal moslims die dat doen. Dat de protestanten hun uitdagende marsen nog steeds houden en ook niet van zulke lieverdjes zijn en dat ze katholieken uitmoorden, ach. Het zijn blanken zonder baarden: dan mag je alweer wat meer, zie je. Hetzelfde met de Serviërs: zo, roei nog maar even een hele enclave uit, het zijn toch maar moslims en dat zijn geen mensen. Discriminatie? Ach nee, daar doen wij in dit "moderne" land allang niet meer aan, hoor, dus als het gebeurt dan gebeurt het eigenlijk niet, want officieel is Nederland een zeer tolerant land. Al die moslims zijn toch alleen maar extremistische Arabieren en terroristen, toch? Dat zie je dagelijks in het nieuws. Dat er meer niet-Arabische moslims zijn en dat er ook christelijke Arabieren zijn, dat wil men niet horen natuurlijk.

Ik heb een Marokkaanse vriend die Joods is. Ja, dat kan ook nog. Hij vermaakt zich ontzettend als hij voor terrorist uitgescholden wordt op straat. Of, recentelijker, voor "potenrammer". Als je dan meent als Nederlander zo tolerant te zijn, gebruik dan niet het woord “poot” als je “homo” bedoelt, svp. Hij grapt dan vaak ook nog: ja, dat klopt, ik ben een terrorist: kijk maar naar wat de Joden nu in Israël met de Palestijnen doen! De meeste mensen vatten 'm niet. Dat tekent alweer hoe oppervlakkig en slecht geïnformeerd de meeste mensen zijn.

Het interesseert mensen eigenlijk gewoonweg niet. Nieuws en berichtgeving zijn in Europa een product dat goed moet verkopen, het is vermaak, net als in Amerika. Ethiek en gevoel voor objectieve berichtgeving, dat bestaat niet meer. Dat er mensen benadeeld worden en ten onrechte zwart afgeschilderd, ach, who cares (om een goede Nederlandse uitdrukking te gebruiken), als je maar op tijd je kroket kan opvreten en je bier achterover kan gieten.

Mensen hebben geen gemeenschapszin meer, geen respect voor anderen. Ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken, niet voor niets een typisch Nederlandse uitdrukking die je in andere talen niet zo treffend aantreft. Maar ja, wij zijn Nederlanders en wij weten het allemaal zo goed en dus zullen wij wel eens komen zeggen hoe jullie het allemaal moeten doen.

Tot slot: laatst had ik in een nieuwsgroep ook een kritische noot laten vallen voor wat onze "geweldige" samenleving betreft en omdat het al wel duidelijk was dat ik moslim ben maar ze mijn naam nog niet wisten, kwamen de opmerkingen al gauw: "Gore schapenhoeder, scheer je baard af en rot op naar dat pokkenland van je", werd mij medegedeeld ...

Geschreven door: Ronald Schoenmakers

05-11-2002, 19:38


WEET JE WAT IK DE HELE DAG DENK!! FUCxK THEM ALL




BEN HET ZAT DIE KRITIEK OP MAROKKANEN..DIE HOPELOZE MENSEN DE HELE DAG LETTEN ZE OP WAT MAROKKANEN AAN HET DOEN ZIJN.EN MAAR SCHRIJVEN WAT MAROKKANEN AAN HET DOEN ZIJN....HOPELOZER KAN JE NIET ZIJN! KxUT KAZEN

05-11-2002, 19:44
Alsof elke Nederlander zo is....


xMorgaine wenst elke Moslim een goede Ramadanx

05-11-2002, 19:45

Citaat:
Origineel gepost door Morgaine
Alsof elke Nederlander zo is....


xMorgaine wenst elke Moslim een goede Ramadanx
HETZELFDE!!

05-11-2002, 20:07


dat zeg ik niet maar dat zegt ronald schoenmaker

05-11-2002, 20:10

Citaat:
Origineel gepost door yach
dat zeg ik niet maar dat zegt ronald schoenmaker
Ik heb het toch ook niet tegen jou...

05-11-2002, 20:26
damnnnn
net of marokkanen nooit zeuren over nederlanders
niet iedereen over 1 kam scheren ik ben ook half ned en ik zeur ook niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

05-11-2002, 20:27

Citaat:
Origineel gepost door sherine
damnnnn
net of marokkanen nooit zeuren over nederlanders
niet iedereen over 1 kam scheren ik ben ook half ned en ik zeur ook niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JAWEL!! JE ZEURT VOOR DE HELFT!

05-11-2002, 20:37
what the xxxx hey tiger overal moet je mij hebben aandacht tekort ofzo

05-11-2002, 20:39

Citaat:
Origineel gepost door sherine
what the xxxx hey tiger overal moet je mij hebben aandacht tekort ofzo
FOUTE ANTWOORDEN CORRIGEREN...

05-11-2002, 20:40
whuahahahaha
gekke man

05-11-2002, 20:43

Citaat:
Origineel gepost door sherine
whuahahahaha
gekke man