Bekijk volle/desktop versie : wil jij tot hun behoren



Pagina's : [1] 2

27-04-2009, 16:39
Assalamoe'alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,



Vandaag de tijd zijn de dingen die vroeger taboe waren erg normaal geworden. Lees de onderstaande tekst en denk goed na over je fouten en toon brouw nu het nog kan. Want ik weet zeker dat jij zeker niet tot hen wil behoren!





Allaah en Zijn Boodschapper hebben haar vervloekt, zij die haar wenkbrauwen epileert om zich mooier te doen lijken omdat zij niet tevreden is met hoe Allaah haar geschapen heeft. Hoewel Allaah dit soort vrouwen heeft vervloekt, is het epileren een veelvoorkomend feit onder de vrouwen van deze Ummah. Allaah heeft de gelovigen bevolen het goede te gebieden en het slechte te verbieden, dus hierbij het volgende:

De Boodschapper van Allaah Sallallahu 'alayhi wa Sallam heeft gezegd: "Allaah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee de schepping van Allaah veranderen." (Muslim 3966)

Op gezag van 'Abdullah ibn Mas'ud, moge Allaah tevreden met hem zijn, die zei: "Moge Allaah de vrouwen vervloeken die tatoeages bij anderen aanbrengen of zich laten tatoeeren, die wenkbrauwen bij anderen epileren of geepileerd worden en die hun tanden vijlen om mooier te lijken; zij die de schepping van Allaah wensen te veranderen."

Dit nieuws bereikte een vrouw van de Bani Asad, die Umm Ya'qub werd genoemd en gewoon was de Quraan te lezen. Zij ging naar hem (Ibn Mas'ud) en zei: "Wat is dit dat ik van jou hoor, dat jij vrouwen vervloekt die tatoeages aanbrengen bij anderen of getatoeerd worden, en die de wenkbrauwen epileren en die hun tanden vijlen om mooier te zijn, zij die de schepping van Allaah veranderen?" 'Abdullah ibn Mas'ud antwoordde: "En waarom zou ik niet degenen vervloeken die de Boodschapper van Allaah vervloekt heeft en zij die genoemd zijn in het Boek van Allaah?" Zij zei: "Ik heb de Quraan van het begin tot het eind gelezen en ik heb het niet benoemd zien worden." Hij antwoordde: "Zou je het echt (zorgvuldig) gelezen hebben, dan had je het gevonden. Allaah de Geprezene en Verhevene heeft gezegd:


"En wat de Boodschapper jullie ook geeft, neemt dat; en wat hij jullie ook verbiedt, onthoudt jullie daarvan."
(Al-Hashr; 7)

Toen zei de vrouw: "Ik heb net zoiets bij jouw eigen vrouw gezien." Hij zei: "Ga en kijk naar haar." Dus ging ze naar de vrouw van 'Abdullah, maar zag niets van deze praktijken bij haar. Ze ging terug naar hem en zei: "Ik zie niets." Hij zei: "Als zij enige van deze praktijken uitgevoerd zou hebben, zou ik niet meer met haar zijn." (Overgeleverd door Muslim, boek 24, nr. 5301)

Dit is dus zeker geen lichte zaak, want degene die door Allaah vervloekt wordt, wordt onthouden van Zijn Barmhartigheid. Dit duidt aan dat het epileren van de wenkbrauwen een grote zonde is, en daarom strikt verboden is in de Islam. Is deze hadeeth niet afschrikwekkend genoeg om je hiervan te weerhouden? Hoe wil de persoon die vervloekt wordt door Allaah en onthouden wordt van Zijn Barmhartigheid zich redden van het Vuur van de Hel?!

Dit is een waarschuwing voor degenen die nog niet in deze zonde zijn gevallen, en je dient een grote afschuw voor deze daad te hebben, aangezien het een daad is die Allaah en Zijn Boodschapper verafschuwen. En degene die al in deze zonde is gevallen, dient onmiddellijk oprecht berouw te tonen aan Allaah, opdat Hij haar vanuit Zijn Barmhartigheid zal vergeven, en waarlijk, Hij is de Meest Barmhartige, de Vergevensgezinde, Degene Die ervan houdt Zijn berouwvolle dienaar te vergeven!

Dus vrees Allaah, jouw Heer, Die jou geschapen heeft uit niets anders dan een druppel water, waarna Hij jou ziel zal terugnemen op een vastgesteld tijdstip en jou opnieuw zal opwekken op een Dag waarop er geen beschermer en geen helper is, behalve voor de Muttaqun!


"En Allaah is Alziende over wat jullie doen."
(Al-Hujuraat; 18)

27-04-2009, 16:42


Mach'Allah.. Shoukran Voor het plaatsen..!

27-04-2009, 16:48
Sou__Giirl;64444541]Mach'Allah.. Shoukran Voor het plaatsen..![/QUOTE]


shoekrane 3la wajeb jij bedankt dat je de tijd hebt genomen om het te lezen moge allah swt je daarvoor belonen inchallah

27-04-2009, 18:06
Tegenwoordig is epileren "normaal" (hmdl zijn er nog mensen die dit niet doen)

Bedankt voor het plaatsen meid

27-04-2009, 18:11



Citaat door nadia_amkadmi:
Sou__Giirl;64444541]Mach'Allah.. Shoukran Voor het plaatsen..![/SIZE][/FONT]



shoekrane 3la wajeb jij bedankt dat je de tijd hebt genomen om het te lezen moge allah swt je daarvoor belonen inchallah[/QUOTE]


[SIZE="4"][FONT="Arial Narrow"]Shoukran Amine..!

28-04-2009, 19:13
Wassalaamoe alaikoem warahmatoellahie wabarakatoeh

Masha Allah zuster.... Jazak Allahoe Khayran (Moge Allah je belonen met het goede).

28-04-2009, 19:25
Shokran Voor 't plaatsen zuster.

Elhamdoelilah epileer k mijn wenkbrauwen niet.

Ben blij met wat Allah(s.w.t) me heeft gegeven Elhamdoelilah.

Xxj.

28-04-2009, 19:28
MashaAllah! Djazaaka Allahoe gairan

28-04-2009, 19:35
shokran voor het plaatsen meid, en hopelijk gaan degene die het doen ermee ophouden

28-04-2009, 19:46
Mashallah djazakallah gairan voor 't plaatsen zuster.
Maar dat met tanden vijlen, bedoelen ze daar ook een beugel mee?

28-04-2009, 19:54

Citaat door nadia_amkadmi:
Assalamoe'alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe,

Vandaag de tijd zijn de dingen die vroeger taboe waren erg normaal geworden. Lees de onderstaande tekst en denk goed na over je fouten en toon brouw nu het nog kan. Want ik weet zeker dat jij zeker niet tot hen wil behoren!

Allaah en Zijn Boodschapper hebben haar vervloekt, zij die haar wenkbrauwen epileert om zich mooier te doen lijken omdat zij niet tevreden is met hoe Allaah haar geschapen heeft.
Wat raar. Parfum schijnt wel weer te mogen. Wat is nu het verschil tussen mooier lijken dan normaal d.m.v. epileren en lekkerder ruiken dan normaal door parfum?

28-04-2009, 20:01

Citaat door porcus:
Wat raar. Parfum schijnt wel weer te mogen. Wat is nu het verschil tussen mooier lijken dan normaal d.m.v. epileren en lekkerder ruiken dan normaal door parfum?


Als je goed nadenkt dan zijn wenkbrauwen ook iets waarmee Allah de mens heeft verfraaid. Een persoon zonder wenkbrauwen ziet er niet uit, maar Allah heeft de mens in schoonheid geschapen.

28-04-2009, 20:09



Citaat door Samarqandi:
Als je goed nadenkt dan zijn wenkbrauwen ook iets waarmee Allah de mens heeft verfraaid. Een persoon zonder wenkbrauwen ziet er niet uit, maar Allah heeft de mens in schoonheid geschapen.



Ik lig weer in deuk hiero

28-04-2009, 20:11

Citaat door porcus:
Wat raar. Parfum schijnt wel weer te mogen. Wat is nu het verschil tussen mooier lijken dan normaal d.m.v. epileren en lekkerder ruiken dan normaal door parfum?

Waar heb jij gelezen dat parfum wel mag

28-04-2009, 20:15

Citaat door Djeny:
Ik lig weer in deuk hiero


Kijk maar goed naar Mona Lisa.

Pagina's : [1] 2