Bekijk volle/desktop versie : “Bij Allaah!, het is de smeekbede die ik voor mijn Ummah verricht tijdens elk gebed.”



27-04-2009, 13:42

“Bij Allaah!, het is de smeekbede die ik voor mijn Ummah verricht tijdens elk gebed.”


[/SIZE]


Bron: At-Tibyaan Publicaties

[SIZE="3"]
لَقَدْ جَآءَكُ& #1605;ْ رَسُول&#161 2; مِّنْ أَنفُسِ& #1603;ُمْ عَزِيز&#161 2; عَلَيْه& #1616; مَا عَنِتُّ& #1605;ْ حَرِيص&#161 2; عَلَيْك& #1615;مْ بِالْمُ& #1572;ْمِنِي&# 1606;َ رَءُوف&#161 2; رَّحِيم& #1612;

“Waarlijk!, er is uit jullie midden een Boodschapper gekomen. Het doet hem verdriet als jullie ontberingen ondergaan, hij is bezorgd over jullie en voor de gelovigen is hij meelevend (en vriendelijk) en genadevol.”



[Suurat At-Tawbah; 128]




Aaishah, radiya Allaahu ‘anhaa, heeft overgeleverd:





“Ik zag de Profeet (salla Allaahu ‘alayhi wa sallam) eens toen hij in een goede bui verkeerde, dus ik zei tegen hem: “Oh Boodschapper van Allaah! Roep Allaah voor mij aan!” Dus hij (salla Allaahu ‘alayhi wa sallam) zei:




“Oh Allaah! Vergeef ‘Aaishah haar voorgaande en toekomstige zonden, voor wat zij heeft verborgen en wat zij heeft laten zien.”




Dus ik begon te lachen totdat mijn hoofd van blijdschap in mijn schoot viel. De Boodschapper van Allaah, salla Allaahu ‘alayhi wa sallam, zei tegen mij:


“Maakt mijn smeekbede jou gelukkig?”





Ik antwoordde: “En hoe kan uw smeekbede mij niet gelukkig maken?!” Daarop zei hij (salla Allaahu ‘alayhi wa sallam):




“Bij Allaah, het is de smeekbede die ik tijdens elk gebed voor mijn Ummah verricht.””




[Overgeleverd in “Saheeh Mawaarid Adh-Dhamaan” 1875 en in “As-Silsilah As-Saheehah” 2254.]