Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Dames die abayat dragen, klik 's.



Pagina's : [1] 2 3 4

25-04-2009, 23:33
Willen jullie aub jullie verhaaltje hier neerzetten, hoe jullie tot de stap zijn gekomen?

Het is een verplichting die ik helaas nog niet nakom, daarom wil ik jullie verhaaltjes lezen, als een soort motivatie.


25-04-2009, 23:38


uppppp


25-04-2009, 23:47
Dank je voor 't uppen Tattle!

25-04-2009, 23:50
Helaas is mijn verhaal niet bepaald bijzonder of motiverend te noemen, omdat ik op een dag wakker werd en het gewoon besloot om voortaan de abayah te dragen. Ik zat er niet dagenlang over te piekeren ofzo. Ik droeg daarvoor al lange rokken en truitjes en ik was helemaal niet modegevoelig, dus de stap naar de abayah was alhamdoelilah geen moeilijke stap voor mij. Het was wel even wennen moet ik zeggen, maar zodra ik eenmaal buiten liep met mijn abayah en lange hijaab voelde ik me gewoon compleet. Niet lang daarna kwam de stap naar de ghimaar, maar ik schakel vaak genoeg nog terug naar de gewone grote (ronde) hijaab.

26-04-2009, 12:41


Dus jullie wisselen nog gewoon af?
Had ik helemaal niet aan gedacht


Wat waren de reacties van jullie ouders en andere familieleden?
Heel gek, maar daar maak ik me 'zorgen' om. Terwijl ik nu toch al niet naar ze luister..

26-04-2009, 16:28

Citaat door Achmed_N:
Dus jullie wisselen nog gewoon af?
Had ik helemaal niet aan gedacht


Wat waren de reacties van jullie ouders en andere familieleden?
Heel gek, maar daar maak ik me 'zorgen' om. Terwijl ik nu toch al niet naar ze luister..

De abayah is voor mij standaard en ik doe een combinatie van de ghimaar en hijaab, maar niet op de traditionele manier. Ik steek mijn hoofd door de opening van de ghimaar en laat het langs mijn schouders hangen. Vervolgens doe ik daarboven de ronde hijaab. Als ik alleen de ghimaar draag zijn mijn boobies meer zichtbaar. Deze combinatie vind ik vooral heerlijk als het buiten koud is. In de zomermaanden ben ik geneigd om de ghimaar thuis te laten en slechts de grote ronde hijaab te dragen. Ik moet dit eigenlijk afleren.

Mijn moeder vond het nooit een probleem en mijn andere familieleden waren heel positief. In het begin kreeg ik wel bepaalde opmerkingen, maar nooit kwetsend bedoeld. Ik denk als Islam bovenaan staat, dat er vaak niet moeilijk wordt gedaan over het volgen van de islamitische kledingsvoorschriften.

26-04-2009, 17:12
Ik heb het ook gedragen,dus draag het momenteel niet.

Ik was nog jong 16 jaar toen ik net begon met hoofdoek dragen,besloot ik meteen goed te doen,ik was heel erg veel bezig met mode,maar omdat mijn familie best praktiserend is en ik vaak met mn broer mee ging naar lezingen en ik toen heel standvstig was ging ik m toch dragen zonder echt bij na te denken.

Na een jaar werd het me toch teveel omdat ik elke keer nieuwe dingen kocht maar ze alleen thuis kon dragen,en uit het nietsbesloot ik em af te doen,ik had er niet echt over nagedacht.

Vin het heel jammer dat ik em heb afgedaan,maar ik ben er nog niet klaar voor om hem weer te dragen,je merkt wel wanneer je het draagt je echt standvastig bent in je geloof en meer kennis opdoet.

26-04-2009, 21:32

Citaat door miss18:
De abayah is voor mij standaard en ik doe een combinatie van de ghimaar en hijaab, maar niet op de traditionele manier. Ik steek mijn hoofd door de opening van de ghimaar en laat het langs mijn schouders hangen. Vervolgens doe ik daarboven de ronde hijaab. Als ik alleen de ghimaar draag zijn mijn boobies meer zichtbaar. Deze combinatie vind ik vooral heerlijk als het buiten koud is. In de zomermaanden ben ik geneigd om de ghimaar thuis te laten en slechts de grote ronde hijaab te dragen. Ik moet dit eigenlijk afleren.

Mijn moeder vond het nooit een probleem en mijn andere familieleden waren heel positief. In het begin kreeg ik wel bepaalde opmerkingen, maar nooit kwetsend bedoeld. Ik denk als Islam bovenaan staat, dat er vaak niet moeilijk wordt gedaan over het volgen van de islamitische kledingsvoorschriften.



Maar het maakt qua bedekking ook helemaal niet uit of je nou een lange hoofddoek doet(zo'n grote ronde die je extra lang laat) of een heupghimaar..je hebt daaronder toch een abaya aan..dus die extra lengte van bv een knieghimaar bedekt echt niet meer dan als van een heup ghimaar of lange hoofddoek

Ik vind het fijn om bij een rok bv een heupghimaar te dragen, als ik naar moskee ga ofzo...en dan bij een abaya een lange hoofddoek
Maar lange hoofddoek vind ik toch fijner..omdat je met ghimaar inderdaad je boezem erg uitkomt en het sluit zo raar onder je kin..en ik wil altijd mijn onderkin bedekken..zeg maar dat onderste gedeelte van de kin

26-04-2009, 21:56
Ik droeg vroeger heel vaak ghoemoer met een abaya. Maar nu draag ik gewoon een abaya met een lage hoofddoek omdat de ghimaar juist meer je boobies laat zien , omdat het sluik valt, en bij een lange hoofddoek weer niet door de plooien. En ik bedek ook altijd mijn kin en dat kan ik makkelijker doen met een grote hijaab. Ach ja, ik zie niet veel verschil eigenlijk tussen een ghimaar en een lange hijaab met abaya. Is even bedekkend. Niets is beter dan het andere. Het moet alleen niet strak zijn!
Bij mij was het niet moeilijk de stap ernaartoe., ik had al een praktiserende familie. En die vonden het alleen maar geweldig.

26-04-2009, 21:58

Citaat door miss18:
De abayah is voor mij standaard en ik doe een combinatie van de ghimaar en hijaab, maar niet op de traditionele manier. Ik steek mijn hoofd door de opening van de ghimaar en laat het langs mijn schouders hangen. Vervolgens doe ik daarboven de ronde hijaab. Als ik alleen de ghimaar draag zijn mijn boobies meer zichtbaar. Deze combinatie vind ik vooral heerlijk als het buiten koud is. [SIZE="7"][SIZE="6"]In de zomermaanden ben ik geneigd om de ghimaar thuis te laten en slechts de grote ronde hijaab te dragen. Ik moet dit eigenlijk afleren.[/SIZE][/SIZE]
Mijn moeder vond het nooit een probleem en mijn andere familieleden waren heel positief. In het begin kreeg ik wel bepaalde opmerkingen, maar nooit kwetsend bedoeld. Ik denk als Islam bovenaan staat, dat er vaak niet moeilijk wordt gedaan over het volgen van de islamitische kledingsvoorschriften.



Wat moet je afleren zuster ? Ik bedoel het is hetzelfde. vind ik

26-04-2009, 21:58
Oeps soorry voor die koeienletters

26-04-2009, 22:23

Citaat door ZusterFiDeen:
Wat moet je afleren zuster ? Ik bedoel het is hetzelfde. vind ik



ja vind ik ook vooral als je een abaya eronder draagt..die extra lengte van ghimaar maakt niet zoveel uit
En een grote hijaab van 1.30 bij 1.30 kun je ook heel lang laten net als een heupghimaar of langer

26-04-2009, 23:17


Asalaamoe alaykoem wa ra7matoellah wa barakatoeh.

Niet echt een interessant verhaaltje, maar goed.

Ik wou altijd al een hijaab dragen, maar had zoiets van: 'Na mijn studie doe ik dat wel.' Ondertussen droeg ik wel een hoofddoek. Nu ja, het was niet dat ik strakke kleren droeg, maar het was niet helemaal correct. [Dat kwam ik later pas achter. Tjah, 'iedereen' kleedde zich zo. Ik vond de hijaab gewoon mooi en wou het daarom dragen. -maf-]
Ghayr, op een gegeven moment begon ik me meer te verdiepen in het geloof. Zo kwam ik erachter dat het verplicht was, en toch ben ik het niet direct gaan dragen. Niemand steunde me hierin, integendeel. Zo was het bv. dat op de school waar ik zat, de hijaab niet toegestaan was. [In Be zijn er weinig scholen waar het wel toegelaten is.] Ik wou van school veranderen, maar ja ... Familieleden dachten er anders over: 'Maak je studie gewoon af waar je zit. Daarna kan je wel je hijaab dragen.'

Wollahi, dàt jaar voelde ik me zo slecht hé, zo zwak, ...

Dat jaar kwam ik een zuster tegen -moge Allah -de Verhevene- haar rijkelijk belonen-, die tot op de dag van vandaag mijn 'beste' vriendin is. Wat een hulp, wat een steun, ... Sub7anAllah, we raakten direct aan elkaar gehecht. Wat was het verschil tussen ons? Zij praktiseerde al, terwijl ik 'slechts' interesse had.

Verder besloot ik van aanpak te veranderen, en rechtstreeks naar pa te gaan, hem alles uit te leggen in de hoop dat hij me niet tegenwerkt. Wat had ikde 1ste keer gedaan? Toen had ik eerst andere gezinsleden geinformeerd over mijn gedacht 'het beginnen dragen van een hijaab' en allen waren ze tegen me.

Walhamdoellillah, ik ben Allah -de Verhevene- zo dankbaar voor mijn pa. -love-. [Moge Allah -de Verhevene- hem rijkelijk belonen.]
Enige wat hij zei was: 'Wanneer beginnen de inschrijvingen voor het volgend schooljaar en kan je me ineens het nummer van die school geven?'
Ik was zo blij, écht! Tijdje later begon de inschrijvingsperiode en ben ik (met pa) gaan inschrijven.
Ondertussen kwamen een aantal gezinsleden hier achter en zeiden dat ze ervoor zouden zorgen dat ik niet van school verander. Ik wist wel dat hen dat nooit zou lukken, aangezien pa hier enkel iets goeds in zag.

Schooljaar mijn oude school was geeindigd en vanaf die dag droeg ik een hijaab. 2 dagjes later schakelde ik over naar de ghimaar, walhamdoellillah.

Ik zeg u eerlijk, het geeft je echt een heerlijk gevoel en krikt je Imaan echt op, sub7anAllah.


Hoe waren de reacties? Verdeeld.
Genoeg positieve, maar zo ook negatieve reacties. Ghayr inshaAllah. Gewoon negeren & geduld hebben inshaAllah. Ik wist waarom ik dit deed, omwille van Allah -de Verhevene- inshaAllah. Op zoek naar Zijn Tevredenheid en niet naar die van de mensheid, want deze zal ik nooit kunnen behalen.
Weet je, de negatieve reacties maakten me slechts standvastiger en waren aanmoedigingen om me nog meer te verdiepen in het geloof.
Men reageert negatief in de hoop dat ik verander, maar alles werkt eigenlijk averechts. -gniffel-


Walhamdoellillah, ik ben Allah -de Verheerlijkte- zo dankbaar voor alles!

26-04-2009, 23:18
Nu zie ik dat ik zoveel heb zitten typen. -maf-
Mijn excuses daarvoor. : o

26-04-2009, 23:19
Lieve zusters, de reden waarom ik moet afleren om de ghimaar thuis te laten is omdat de stof van de grote ronde hijaab doorzichtig is. Dus je ziet alsnog mijn vorm er doorheen ondanks het feit dat ik een abayah aan heb. Misschien overdrijf ik een beetje, maar als de stof van de ronde hijaab dikker zou zijn zou ik me minder schuldig voelen om de ghimaar thuis te laten. Ik ben verder ook nooit een ronde hijaab tegengekomen die niet doorzichtig is, jullie wel?

Pagina's : [1] 2 3 4