Bekijk volle/desktop versie : Getrouwde dames, heb jullie advies nodig!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

25-04-2009, 21:18
Selaam Oe3aleikoem,

Allereerst bedankt dat jullie hier een kijkje komen nemen. Zal me eerst kort voorstellen. Ben een Marokkaanse jongeman van 26 jaar die zijn studie heeft afgerond en nu hamdoelilah een goede baan heeft. Jullie raden het misschien al, ik ben in een fase beland dat ik mijn levensgeluk wil vervolmaken. Ik wil graag mijn wederhelft ontmoeten om inshaAllah binnen 1 a 2 jaar te trouwen.

Waarom wil ik graag uitgerekend advies van getrouwde dames? Jullie zijn namelijk al hamdoelilah geslaagd in jullie missie. Ik wil graag weten hoe jullie je ware hebben ontmoet.

Als Marokkaan en moslim heb ik te maken met een aantal beperkingen bij het treffen van mijn toekomstige vrouw. Zo zal ik i.t.t. niet-moslims het niet gaan zoeken in het uitgaanscircuit. Ook zal ik nooit een meisje zomaar op straat aanspreken. Dat vind ik niet respectvol. Zelfs op het werk zie ik soms een Marokkaanse dame lopen, maar durf ik er niet op af te stappen. En via internet is voor mij geen optie. Ben best ruimdenkend, maar aan het idee van je vrouw via internet ontmoeten kan ik moeilijk wennen. Blijft over de mogelijkheid om via kennissenkringen iemand te vinden. Nou, ik kan jullie zeggen dat daar zich geen potentiële kandidate bevind.

Het lijkt op een mission impossible, maar is het niet. Alles is natuurlijk mektab, dat weet ik. Weet niet of het door de hormonale werking van UV-stralen komt of de geur van de frisse bloemen die nu aan het bloeien zijn, maar de behoefte om mijn wederhelft te ontmoeten komt altijd als de zonnige periode aanbreekt. Enig verschil met voorgaande jaren is dat ik hamdoelilah in de positie ben om ook serieus op zoek te gaan.

Hebben jullie daar tips bij? Hoe lieten jullie je aangesproken worden door jullie huidige man? Wat zijn jullie grenzen? Wat zijn plekken waar je elkaar op een respectvolle manier kunt ontmoeten. Anyway, hoop dat er nuttige tips binnenkomen. Alvast bedankt allen!

25-04-2009, 21:51


Ik zou never nooit met een man kunnen trouwen die ik niet langer dan 1,5 jaar ken.. En jij wilt binnen 2 jaar trouwen maar je hebt je wederhelft nog niet eens gevonden??...

25-04-2009, 21:54
http://forums.marokko.nl/forumdisplay.php?f=20

Hier zitten getrouwde dames. Je kan beter je topic daar plaatsen.

Succes.

25-04-2009, 21:55

Citaat door ziinnaax:
Ik zou never nooit met een man kunnen trouwen die ik niet langer dan 2 jaar ken.. En jij wilt binnen 2 jaar trouwen maar je hebt je wederhelft nog niet eens gevonden??...



langer dan 2 jaar niet overdrijven

1 jaar is al meer dan voldoende om elkaar te leren kennen.

ontopic: ik zou gewoon binnen je familiekring kijken of in je eigen stad kijken of er een potentiele kandidaat te bevinden is en idd op een respectvolle wijze aanspreken.

25-04-2009, 21:58



Citaat door Dina_lady:
langer dan 2 jaar niet overdrijven

1 jaar is al meer dan voldoende om elkaar te leren kennen.

ontopic: ik zou gewoon binnen je familiekring kijken of in je eigen stad kijken of er een potentiele kandidaat te bevinden is en idd op een respectvolle wijze aanspreken.



Oke 1.5 jaar dan. ik moet iemand wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed kennen voordat ik hem mijn maagdelijkheid geef.

25-04-2009, 21:59

Citaat door ziinnaax:
Oke 1.5 jaar dan. ik moet iemand wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed kennen voordat ik hem mijn maagdelijkheid geef.



owke wat jij wil

25-04-2009, 22:05

Citaat door ziinnaax:
Oke 1.5 jaar dan. ik moet iemand wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed kennen voordat ik hem mijn maagdelijkheid geef.

Alsof of je in een relatie iemand goed zal kennen

25-04-2009, 22:08

Citaat door ziinnaax:
Ik zou never nooit met een man kunnen trouwen die ik niet langer dan 1,5 jaar ken.. En jij wilt binnen 2 jaar trouwen maar je hebt je wederhelft nog niet eens gevonden??...




6maanden is meer dan geoeg..onzin dat 2jaar te weinig is.

25-04-2009, 22:09
dams ik wil het ook weten vertel....jongeman veel succes inshallah vind je jou ware.

25-04-2009, 22:10

Citaat door Miryam17:
Mooi omschreven, moge Allaah je een goede vrouw schenken. Amien

Heb je zussen of nichten, die kunnen wellicht rond kijken voor je..


Idd, aangezien hij niet een type is die een jonge meid op straat aanspreekt noch via i-net, is dit de enigste optie.

25-04-2009, 22:11
Veel succes, 1 van je zussen vriendinnen.
In ieder geval heb sbar, je komt haar vast wel tegen.

25-04-2009, 22:12
machallah mooi verwoord,

ik ken mijn aanstaande gewoon van de buurt hij kwam vaker naar me werk toe. en tot op een dag sprak hij mij aan met salaam moehleekom mag ik je wat persoonlijks vragen, ik heb je al een tijdje achter naar gezeten maar heb nooit het lef vandaan gehaald om je aan te spreken. maar ik ben opzoek naar een sirieuze meid om mee te trouwen bla bla bla. naar dat ene gesprek heeft hij zijn nummer gegeven van zijn zus en heeft gezegd denk er over naar en laat me weten.van het ene kwam het anderen. zo heb ik hem dan leren kennen en inchallah trouwen we deze zomer vakantie.

maar ik zou nooit zomaar met een wild vreemde een gesprek aangaan die je zo maar aanspreekt. hij straalde machallah heel wat mooi's en goed uit en ook op de manier dat hij mij aan sprak met zijn ogen gericht naar de grond.

25-04-2009, 22:12



Citaat door qwerty23:
6maanden is meer dan geoeg..onzin dat 2jaar te weinig is.


Haha, vind ik ook! Ik zou juist 2 jaar te lang vinden. Ieder zo z'n eigen mening (gelukkig).

25-04-2009, 22:14

Citaat door Cleopathra:
Haha, vind ik ook! Ik zou juist 2 jaar te lang vinden. Ieder zo z'n eigen mening (gelukkig).



ja ik vind 6maanden echt genoeg max 1jaar

25-04-2009, 22:22
Ik ken mijn man via mijn vriendin (tis haar broer)

Pagina's : [1] 2 3 4 5