Bekijk volle/desktop versie : Getrouwde dames, heb jullie advies nodig!



25-04-2009, 20:19
Selaam Oe3aleikoem,

Allereerst bedankt dat jullie hier een kijkje komen nemen. Zal me eerst kort voorstellen. Ben een Marokkaanse jongeman van 26 jaar die zijn studie heeft afgerond en nu hamdoelilah een goede baan heeft. Jullie raden het misschien al, ik ben in een fase beland dat ik mijn levensgeluk wil vervolmaken. Ik wil graag mijn wederhelft ontmoeten om inshaAllah binnen 1 a 2 jaar te trouwen.

Waarom wil ik graag uitgerekend advies van getrouwde dames? Jullie zijn namelijk al hamdoelilah geslaagd in jullie missie. Ik wil graag weten hoe jullie je ware hebben ontmoet.

Als Marokkaan en moslim heb ik te maken met een aantal beperkingen bij het treffen van mijn toekomstige vrouw. Zo zal ik i.t.t. niet-moslims het niet gaan zoeken in het uitgaanscircuit. Ook zal ik nooit een meisje zomaar op straat aanspreken. Dat vind ik niet respectvol. Zelfs op het werk zie ik soms een Marokkaanse dame lopen, maar durf ik er niet op af te stappen. En via internet is voor mij geen optie. Ben best ruimdenkend, maar aan het idee van je vrouw via internet ontmoeten kan ik moeilijk wennen. Blijft over de mogelijkheid om via kennissenkringen iemand te vinden. Nou, ik kan jullie zeggen dat daar zich geen potentiële kandidate bevind.

Het lijkt op een mission impossible, maar is het niet. Alles is natuurlijk mektab, dat weet ik. Weet niet of het door de hormonale werking van UV-stralen komt of de geur van de frisse bloemen die nu aan het bloeien zijn, maar de behoefte om mijn wederhelft te ontmoeten komt altijd als de zonnige periode aanbreekt. Enig verschil met voorgaande jaren is dat ik hamdoelilah in de positie ben om ook serieus op zoek te gaan.

Hebben jullie daar tips bij? Hoe lieten jullie je aangesproken worden door jullie huidige man? Wat zijn jullie grenzen? Wat zijn plekken waar je elkaar op een respectvolle manier kunt ontmoeten. Anyway, hoop dat er nuttige tips binnenkomen. Alvast bedankt allen!

25-04-2009, 20:24


In zo een situatie.. vind ik toch dat je er open voor moet staan of het nou via internet is of niet..
Stel je wisselt nummers uit via internet.. je belt een paar keer je hebt vast wel een indruk van diegene.. dan is het aan jou of je een keer wilt gaan afspreken.. stel je doet dat wel.. dn is het misschien wel voor herhaling vatbaar. wie niet waagt die niet wint hea..
het is natuurlijk niet de ultieme manier om je ware te leren kennen.
Maar proberen kan altijd...

25-04-2009, 20:30
ik ben niet getrouwd, noch verloofd...
Maar als nog wilde ik eventjes reageren...

Alles is mektab, jouw vrouw komt jouw pad op,als jouw tijd daarvoor rijp is inshaallah..moge allah jou de vrouw geven die jouw hartje begeert en verdiend inshaallah...

25-04-2009, 20:30
Ben benieuwd.

25-04-2009, 20:30


Nee, zeker niet via het internet proberen
Wie weet wat je daar tegenkomt
Maar ik denk dat het beter is dat je dit topic opent bij "De wereld van de Marokkaanse vrouw", daar zitten alle getrouwde ladies bijeen