Bekijk volle/desktop versie : Allaah en Zijn Boodschapper hebben haar vervloekt



Pagina's : [1] 2 3

25-04-2009, 19:50

Allaah en Zijn Boodschapper hebben haar vervloekt, zij die haar wenkbrauwen epileert om zich mooier te doen lijken omdat zij niet tevreden is met hoe Allaah haar geschapen heeft. Hoewel Allaah dit soort vrouwen heeft vervloekt, is het epileren een veelvoorkomend feit onder de vrouwen van deze Ummah. Allaah heeft de gelovigen bevolen het goede te gebieden en het slechte te verbieden, dus hierbij het volgende:

De Boodschapper van Allaah Sallallahu 'alayhi wa Sallam heeft gezegd: "Allaah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe?ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee de schepping van Allaah veranderen." (Muslim 3966)

Op gezag van 'Abdullah ibn Mas'ud, moge Allaah tevreden met hem zijn, die zei: "Moge Allaah de vrouwen vervloeken die tatoeages bij anderen aanbrengen of zich laten tatoe?ren, die wenkbrauwen bij anderen epileren of ge?pileerd worden en die hun tanden vijlen om mooier te lijken; zij die de schepping van Allaah wensen te veranderen."

Dit nieuws bereikte een vrouw van de Bani Asad, die Umm Ya'qub werd genoemd en gewoon was de Quraan te lezen. Zij ging naar hem (Ibn Mas'ud) en zei: "Wat is dit dat ik van jou hoor, dat jij vrouwen vervloekt die tatoeages aanbrengen bij anderen of getatoe?erd worden, en die de wenkbrauwen epileren en die hun tanden vijlen om mooier te zijn, zij die de schepping van Allaah veranderen?" 'Abdullah ibn Mas'ud antwoordde: "En waarom zou ik niet degenen vervloeken die de Boodschapper van Allaah vervloekt heeft en zij die genoemd zijn in het Boek van Allaah?" Zij zei: "Ik heb de Quraan van het begin tot het eind gelezen en ik heb het niet benoemd zien worden." Hij antwoordde: "Zou je het echt (zorgvuldig) gelezen hebben, dan had je het gevonden. Allaah de Geprezene en Verhevene heeft gezegd:


"En wat de Boodschapper jullie ook geeft, neemt dat; en wat hij jullie ook verbiedt, onthoudt jullie daarvan."
(Al-Hashr; 7)

Toen zei de vrouw: "Ik heb net zoiets bij jouw eigen vrouw gezien." Hij zei: "Ga en kijk naar haar." Dus ging ze naar de vrouw van 'Abdullah, maar zag niets van deze praktijken bij haar. Ze ging terug naar hem en zei: "Ik zie niets." Hij zei: "Als zij enige van deze praktijken uitgevoerd zou hebben, zou ik niet meer met haar zijn." (Overgeleverd door Muslim, boek 24, nr. 5301)

Dit is dus zeker geen lichte zaak, want degene die door Allaah vervloekt wordt, wordt onthouden van Zijn Barmhartigheid. Dit duidt aan dat het epileren van de wenkbrauwen een grote zonde is, en daarom strikt verboden is in de Islam. Is deze hadeeth niet afschrikwekkend genoeg om je hiervan te weerhouden? Hoe wil de persoon die vervloekt wordt door Allaah en onthouden wordt van Zijn Barmhartigheid zich redden van het Vuur van de Hel?!

Dit is een waarschuwing voor degenen die nog niet in deze zonde zijn gevallen, en je dient een grote afschuw voor deze daad te hebben, aangezien het een daad is die Allaah en Zijn Boodschapper verafschuwen. En degene die al in deze zonde is gevallen, dient onmiddellijk oprecht berouw te tonen aan Allaah, opdat Hij haar vanuit Zijn Barmhartigheid zal vergeven, en waarlijk, Hij is de Meest Barmhartige, de Vergevensgezinde, Degene Die ervan houdt Zijn berouwvolle dienaar te vergeven!

Dus vrees Allaah, jouw Heer, Die jou geschapen heeft uit niets anders dan een druppel water, waarna Hij jou ziel zal terugnemen op een vastgesteld tijdstip en jou opnieuw zal opwekken op een Dag waarop er geen beschermer en geen helper is, behalve voor de Muttaqun!


"En Allaah is Alziende over wat jullie doen."
(Al-Hujuraat; 18)


25-04-2009, 20:09


Up! Djazak Allahoe gairen voor het plaatsen zuster!

25-04-2009, 20:10

Citaat door moslima_z:
Up! Djazak Allahoe gairen voor het plaatsen zuster!



Wa iyaakoem,ameen

25-04-2009, 20:14
bedankt voor het plaatsen !!

25-04-2009, 20:21


Geen probleem, voor jullie zusters altijd

25-04-2009, 20:43
Achja vervloekt ben ik toch al.

25-04-2009, 21:23
Moge Allah ons vergeven Insa Allah !!

25-04-2009, 21:38
doe het alweer een jaar niet.. en het bevalt me wel


heb je ook de hadieth die aangeven dat tussen de wenkbrauwen en snor epileren geen probleem is?

25-04-2009, 22:04
Djazaka Allaahoe Ghairan

25-04-2009, 22:08

Citaat door Sara_Samia:
Ik was op de hoogte van deze hadieth , alleen nadat ik getrouwd was, dus heb wel op mijn bruilift wenkbrauwen geëpileerd, allah ismahli, en daarna nooit meer. veel meisjes kennen deze hadith niet en verklaren mij voor gek. dank je wel dat je het hebt geplaatst.




Check je hoekje lieverd.

25-04-2009, 22:10
“Het is de vrouw toegestaan om het haar boven de lip, op de dijen, benen en armen te verwijderen. Dit valt niet onder (het verbod) van an-nams.

Ook werd de commissie gevraagd: “Wat is het Islamitisch oordeel over het epileren van het haar tussen de wenkbrauwen?” Zij antwoordden: “Het epileren ervan is toegestaan, omdat het geen onderdeel is van de wenkbrauwen.

Verder werd de commissie gevraagd: “Is het toegestaan voor de vrouw om haar lichaamshaar te verwijderen?” Zij antwoordden: “Het is toegestaan voor haar om dit te doen, behalve de wenkbrauwen en het hoofdhaar. Het is haar niet toegestaan om het hoofdhaar of haar wenkbrauwen te verwijderen, ongeacht of dit nu gebeurt door het te scheren (of te epileren).

Met betrekking tot het verwijderen van gezichtshaar bestaat er verschil van mening tussen de geleerden over of het nu wel of niet is toegestaan. De reden voor dit meningsverschil is de verschillende betekenissen die worden toegekend aan het woord ‘an-nams’. Sommige geleerden zeggen dat an-nams het verwijderen van gezichtshaar betekent en zij beperkten dit niet slechts tot de wenkbrauwen. Anderen zijn van mening dat an-nams het verwijderen van slechts de wenkbrauwen betekent. De laatste mening wordt geprefereerd door de Permanente Commissie, zoals duidelijk wordt uit de hierboven genoemde Fatawaa. Zij concludeerden: “An-nams betekent het verwijderen van de wenbrauwen, dit is niet toegestaan omdat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert (de Naamisah) en de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren (de Moetanamisah) vervloekt.”

25-04-2009, 22:12
Epileren was voor mij een soort verslaving, ik blij dat ik ermee gestopt ben en al jaren niet meer gedaan.

25-04-2009, 22:14


moge Allaah onze imaan versterken en ons standvastig houden

ameen

25-04-2009, 22:22
super dankjewel!
de tweede zocht ik

25-04-2009, 22:26
No problemo, kus.

Pagina's : [1] 2 3