Bekijk volle/desktop versie : Permanente haarverwijdering (laser)Haram/Halal?



24-04-2009, 21:25
Aassalaaaam ouAleikoemmmmmm

Ik vroeg me af of iemand hier een fatwa heeft over deze kwestie?
Ik wil namelijk graag lichaamshaar permanent laten weglaseren (oksels) maar wil eerst weten of het mag..
dus

25-04-2009, 10:22


Permanent hair removal
This is another question about hair removal, please forgive me if it seems trivial. There are procedures for permanent removal of hair. Are these permissible for a woman or is it considered changing Allah's creation like plastic surgery? Because the hair will never grow back after this type of procedure.

Praise be to Allaah.

There is nothing wrong with using any method of removing the hair which we are commanded to remove (such as pubic hair and armpit hair) or the hair which we are permitted to remove (such as hair on the arms or legs), so long as the method used is not harmful – even if it means that the hair will not grow back again.

And Allaah knows best.
Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

07-05-2009, 12:08
UP

07-05-2009, 12:42
Niks mis mee , tjah hou het wel liever gewoon bij het scheren.

je ondertekening helemaal gelijk

18-05-2009, 20:53



Citaat door Bananenpluk:
Niks mis mee , tjah hou het wel liever gewoon bij het scheren.

je ondertekening helemaal gelijk

lijkt me juistideaalalsikdatnietmeerhoeftedoen

18-05-2009, 21:24

Citaat door Bananenpluk:
Niks mis mee , tjah hou het wel liever gewoon bij het scheren.

je ondertekening helemaal gelijk


Leuke banaan heb je weer.

18-05-2009, 21:36

Citaat door renee:
Leuke banaan heb je weer.


Het is een somalische bananenpiraat, hij wacht op zijn proces hier in nederland hij wou mij graag als zijn advocate

18-05-2009, 21:40

Citaat door Bananenpluk:
Het is een somalische bananenpiraat, hij wacht op zijn proces hier in nederland hij wou mij graag als zijn advocate





somalische? kwil ook eentje, van waar

18-05-2009, 21:49

Citaat door Bananenpluk:
Het is een somalische bananenpiraat, hij wacht op zijn proces hier in nederland hij wou mij graag als zijn advocate




18-05-2009, 21:55

Citaat door oemlidlbrood:
somalische? kwil ook eentje, van waar


Hij is opgepakt door nederlandse soldaten bij de golf van aden(kust van somali&euml, hij was van plan om een fregat vol met bananen te kapen om vervolgens losgeld te eisen. Maar ik sta ook zijn soortgenoot bij hier in de gevangenis als jij hem wil bijstaan geef dan een gil

18-05-2009, 21:56

Citaat door renee:





18-05-2009, 22:19

Citaat door Bananenpluk:
Hij is opgepakt door nederlandse soldaten bij de golf van aden(kust van somali&euml, hij was van plan om een fregat vol met bananen te kapen om vervolgens losgeld te eisen. Maar ik sta ook zijn soortgenoot bij hier in de gevangenis als jij hem wil bijstaan geef dan een gil


yes i will

18-05-2009, 22:33



Citaat door OumMoussa:
Permanent hair removal
This is another question about hair removal, please forgive me if it seems trivial. There are procedures for permanent removal of hair. Are these permissible for a woman or is it considered changing Allah's creation like plastic surgery? Because the hair will never grow back after this type of procedure.

Praise be to Allaah.

There is nothing wrong with using any method of removing the hair which we are commanded to remove (such as pubic hair and armpit hair) or the hair which we are permitted to remove (such as hair on the arms or legs), so long as the method used is not harmful – even if it means that the hair will not grow back again.

And Allaah knows best.
Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid



Dit is het antwoord op je vraag.. en thanks voor mededeling !