Bekijk volle/desktop versie : Studie Stage bij hulpmix.nl voor studenten SPH, Pedagogiek of Maatschappelijk Werk



Pagina's : [1] 2

24-04-2009, 16:34
Instellingen uit de Jeugdzorg en Geestelijke gezondheidszorg bieden op hulpmix.nl hulp aan met name multiculturele jongeren. Hulpmix.nl is opgezet in samenwerking met websites als marokko.nl omdat de reguliere hulpverlening deze jongeren nu onvoldoende bereikt. Wil jij bij dit innovatieve project betrokken zijn? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?
x Chatgesprekken voeren met jongeren met hulpvragen.
x Begeleiden van lotgenotencontact op internet.
x Het actueel houden van de site, zoals informatierubrieken bijhouden, teksten schrijven, en berichten plaatsen.
x Het adviseren over en het verwijzen naar de reguliere hulpverleningsorganisaties.
x Netwerk van organisaties en instellingen onderhouden en uitbreiden.
x Voorbereiden en verzorgen van voorlichtingsbijeenkomsten, gastlessen en pr
x Deelnemen aan trainingen, intervisiebijeenkomsten en vergaderingen.

Specifieke afspraken met betrekking tot stagedoelen en andere voorwaarden worden besproken en vastgelegd in overleg met de stagiair, de stagedocent van de opleiding en de stagebegeleider van een van de deelnemende instellingen.

Wat wij bieden
Het is een stage van september 2009 voor tenminste 10 maanden. Minimaal 2 dagen per week. Bij de meeste instellingen combineer je de werkzaamheden voor hulpmix.nl met andere werkzaamheden.
Het betreft geen afstudeerstage. Voor deze stage krijg je een vergoeding.
WIJ ZOEKEN MET SPOED EEN STAGIAIRE VOOR BUREAU JEUGDZORG OVERIJSSEL (ZWOLLE)!! Andere instellingen zijn voorzien.

Vereisten
x HBO MW/SPH/Pedagogiek of Psychologie;
x affiniteit/ervaring met (multiculturele) jongeren;
x veel ervaring met internet en handig met de computer;
x kunnen signaleren van trends en ontwikkelingen binnen de jongerencultuur;
x een flexibele instelling (ook qua werktijden) en goede contactuele vaardigheden;
x creativiteit en enthousiasme;

Om van de site een succes te maken is het belangrijk dat de bezoekers van de site zich kunnen identificeren in de hulpverleners. Daarom geven wij bij gelijke geschiktheid voorrang aan stagiares die ook een niet-Nederlandse achtergrond hebben.

Procedure
Heb je interesse? Mail dan zo snel mogelijk een motivatiebrief met je CV naar info@hulpmix.nl.

Afhankelijk van het aantal reacties nodigen we je uit voor een kennismakingsgesprek.

Achtergrond
Het project is een initiatief van e-hulp.nl en de MOgroep, in samenwerking met websites die zich richten op jongeren met een multiculturele achtergrond als marokko.nl, sangam.nl en hababam.nl. De online hulp wordt geboden door de Bureaus Jeugdzorg Overijssel (Zwolle), Gelderland (Deventer) en Zuid-Holland (Leiden), door GGZ Eindhoven en door GGZ De Bascule in Amsterdam. Met uitzondering van Bureau Jeugdzorg Overijssel zijn alle andere instellingen voorzien van stagiaires.

27-04-2009, 12:26


Salam u a3lekum

ik had een vraagje heeft iemand mischien wel eens bij een boekhouder stage gelopen.?
ik loop momenteel stage bij een boekhouder en ik moet binnenkort stage verslag gaan maken maar het is heel moeilijk voor me want het is me eerste verslag die ik zelfstandig moet gaan maken en probleem is ik woon niet zo lang in NL k heb niet van die sterk worden en ik spreek ook niet zo goed NL zou iemand mischien mij willen helpen A U B of heeft iemand een voorbeeld van dat stage verslag bedrijfadministratie als een voorbeeld

08-05-2009, 21:21
Is er ook de mogelijkheid om dit als bijbaantje te doen naast je studie, in plaats van als stage?

12-05-2009, 09:35

Citaat door Watch_Me:
Is er ook de mogelijkheid om dit als bijbaantje te doen naast je studie, in plaats van als stage?


Op dit moment niet.

12-05-2009, 22:12


Hoi,

Ik had een vraagje. Dit lijkt een erg leuke stage. Alleen is het voor mij niet te doen wat reistijd betreft. Heb jij in je achterhoofd nog een soortgelijke stageplaats in Utrecht en/of omgeving? Mag ook iets anders zijn.

Het is voor 2 dagen in de week, 14 à 16 uur in week. Ik studeer MWD.

Alvast bedankt voor de moeite!

FunkyFresh_

15-05-2009, 20:36
Hoi,

Ik zie dat de stage in september begint voor 10 maanden. Ik volg de verkorte opleiding Pedagogiek, dus ik begin pas in februari 2010 met stage lopen voor een periode van 10 maanden. Nemen jullie voor die periode ook stagiaries aan? Of moet je echt in september beginnen?

Gr,

naura

18-05-2009, 23:49
Beste Frank-hulpmix,

Allereerst moet ik je vermelden dat de functie-omschrijving mij wel enorm uitdagend lijkt. Ik denk dat ik dankzij de combinatie van mijn doorzettingsvermogen en affiniteit met de allochtone doelgroep wel binnen dit profiel pas.

Maar nu komt mijn vraag. Jullie bieden een stage aan voor ruim 10mnd. Maar is er ook een mogelijkheid voor een MWD Duaal traject binnen jullie organisatie? Ik ben namelijk met spoed opzoek naar een leerbedrijf. Ik ga in sept as. beginnen met de studie.
Ik hoop dat je wat voor me kunt betekenen.
PS. lezers, mochten jullie een leerbedrijf kennen die voor mijn vraag openstaat, dan hoor ik ook graag van jullie!
Alsvast bedankt.

Groetjes,

Mevr.siham

19-05-2009, 10:44
Kan je het niet als betaald werk doen?

19-05-2009, 12:18

Citaat door mevr.siham:
Maar is er ook een mogelijkheid voor een MWD Duaal traject binnen jullie organisatie?


Stuur me een pm om de mogelijkheden te bespreken.



Citaat door vrouwtje24:
Kan je het niet als betaald werk doen?


We hebben professionele hulpverleners in dienst die het als betaald werk doen, daar zijn echter geen vacatures momenteel. Een open sollicitatiebrief sturen kan uiteraard altijd, dan nemen we contact op als er een vacature is.

groet, frank

28-05-2009, 17:45
Leiden is voorzien, de andere locaties zoeken nog geschikte stagiaires!

26-06-2009, 23:01

Citaat door frank-hulpmix:
Leiden is voorzien, de andere locaties zoeken nog geschikte stagiaires!


Waar bevinden deze andere locaties zich?
Ik heb wel interesse. Ik ben aankomend derde jaars mwd studente..

29-06-2009, 10:30

Citaat door meisje_99:
Waar bevinden deze andere locaties zich?
Ik heb wel interesse. Ik ben aankomend derde jaars mwd studente..


De locaties die nog plek hebben zijn de Bureaus Jeugdzorg Overijssel (Zwolle) en Gelderland (Deventer) en GGZ Eindhoven.

02-08-2009, 22:14


Met alle respect;

Is het niet zo dat de opleidingen vooral in het stage jaar directe cliënt contacten eisen?
Dus niet enkel via chat gesprekken? Op deze manier kunnen studenten hun sociale vaardigheden en gesprekstechnieken niet beoefenen...

Gr.

03-08-2009, 09:11
Sociale vaardigheden en gesprektechnieken heb je bij hulp via chat zeker ook nodig.

Maar het klopt dat sommige opleidingen willen dat een stagiaire ook face-to-face contacten heeft. De stage wordt dan ook naast het werk voor hulpmix.nl, vaak gecombineerd met ander werk waar cliënten gezien worden.

Frank

03-08-2009, 09:21

Citaat door frank-hulpmix:
Sociale vaardigheden en gesprektechnieken heb je bij hulp via chat zeker ook nodig.

Maar het klopt dat sommige opleidingen willen dat een stagiaire ook face-to-face contacten heeft. De stage wordt dan ook naast het werk voor hulpmix.nl, vaak gecombineerd met ander werk waar cliënten gezien worden.

Frank



bedankt voor je antwoord.
Ik ben erg nieuwsgierig van welke opleidingcentra jullie stagiaires komen

Hebben jullie ook vrijwilligers nodig?
(ik verveel me nog 2 à 3 weken lang)

Pagina's : [1] 2