Bekijk volle/desktop versie : bang voor trouwen

Pagina's : [1] 2

05-11-2002, 14:53

Citaat door Miss. Sonia:
Salamoe aleikoem,

Ik kreeg sinds mijn 18e veel huwelijksaanzoeken, nu nog steeds. Mijn ouders laten de keus over het algemeen aan mij. Ze geven zelf wel een mening over die persoon maar daar blijft het ook bij. Ik ben wat dat betreft wel blij dat mijn ouders mij nergens toe dwingen.
Maar... ik heb tot nu toe alle mannen afgewezen. Niet omdat ze slecht zijn maar omdat ik bang ben. Door alle verhalen van mislukte huwelijken om mij heen vertrouw ik de mannen wat dat betreft niet. Laats vroeg een jongen om mijn hand die volmaakt scheen; Hij was hoog opgeleid, goed gelovig en te knap. Ik heb nee gezegd omdat ik het niet wilde geloven. Ik had het idee dat hij zich anders voordeed dan hij in werkelijkheid is.
Kortom ik ben bang dat ik mijn verdere leven met de verkeerde man moet delen.
Wie herkent dit?

Wa salaam
.

05-11-2002, 14:58

het lijkt mijn levensverhaal wel, met mijn naam ook nog,
dit is creepyyyyyyyyyyyyyyyyy

05-11-2002, 15:21
je hebt daar wel gelijk in, als je nee blijft zeggen, komt er een tijd waar ze helemaal niet komen, of er komen alleen van die mannen die je opa kunnen zijn

05-11-2002, 15:23
Salaam aleikoum Miss Sonia,

Ik heb precies hetzelfde.....keus is er zat..maar om net ja tegen iemand te zeggen dat vind ik eng.....Ik denk dat het komt omdat ik die persoon niet ken, of dat ik gewoon die nieuwe stap in mijn leven nog eng vind... Ik weet het niet.......Ben een meid voor een gezin maar ja zeggen HO maar...Ik vraag Allah om mij ook bij te staan als ik ooit ja ga zeggen tegen iemand......

M3a salama

05-11-2002, 17:01

Citaat:
Origineel gepost door Miss. Sonia
Salamoe aleikoem,

Ik kreeg sinds mijn 18e veel huwelijksaanzoeken, nu nog steeds. Mijn ouders laten de keus over het algemeen aan mij. Ze geven zelf wel een mening over die persoon maar daar blijft het ook bij. Ik ben wat dat betreft wel blij dat mijn ouders mij nergens toe dwingen.
Maar... ik heb tot nu toe alle mannen afgewezen. Niet omdat ze slecht zijn maar omdat ik bang ben. Door alle verhalen van mislukte huwelijken om mij heen vertrouw ik de mannen wat dat betreft niet. Laats vroeg een jongen om mijn hand die volmaakt scheen; Hij was hoog opgeleid, goed gelovig en te knap. Ik heb nee gezegd omdat ik het niet wilde geloven. Ik had het idee dat hij zich anders voordeed dan hij in werkelijkheid is.
Kortom ik ben bang dat ik mijn verdere leven met de verkeerde man moet delen.
Wie herkent dit?

Wa salaam
weet je ...ik kan je een advies geven...

Probeer niet altijd negatief te denken....maar blijf wel alert...
Ga niet opzoek...want je komt een keer de juiste tegen!!
als er aanbidders zijn die je op traditionele manier je een hand willen vragen en je bent geinteresseerd.....kan je een afspraak met maken om hem te leren kennen....het wil niet zeggen dat je gelijk het ja woord geef aan die persoon

ik zelf hou er niet van wanneer jongens mij een hand vragen op traditionele manier....ik ben gelukkig getrouwd ....en ben hem met toeval tegen gekomen....

Je komt echt iemand tegen.......

05-11-2002, 22:59
Ik weet niet of dat bij jullie zomaar mogelijk is maar ik zou ook zeggen, neem de tijd om de desbetreffende jongemannen beter te leren kennen. Ik zou ook niet willen trouwen met iemand die ik nauwelijks ken. Het huwelijk is toch heel belangrijk en als het goed is voor het leven. Een belangrijke keuze dus. Mij lijkt dat je daarbij niet over één nacht ijs moet gaan.

xMorgaine wenst iedere Moslim(a) een goede Ramadanx

06-11-2002, 10:31
Euhmmm.... hoe weet je wanneer iemand de PERFECTE man of vrouw is? Niet dat ik geloof dat er ook maar iemand perfect kan zijn maar goed.... bijna perfect dan ?

xMorgaine wenst elke Moslim(a) een heel goede Ramadanx

06-11-2002, 10:36
Dag lieverds,

Allereerst wil ik gebruik maken van deze gelegenheid om jullie een gezonde ramadan toe te wensen, waarin het geluk overvloedig zal zijn, Insallah.

Ik denk dat het probleem dat hier boven beschreven staat erg vaak voorkomt. Het is niet alleen de wil die misschien afwezig is, maar ook de bindingsangst. En laten we het risico niet vergeten. Want jullie zijn het volgens mij wel met me eens dat een getrouwd meisje, niet hetzelfde is als een maagd. En wanneer je de keus gemaakt hebt om te trouwen, en het loopt Allahihfad niet goed, dan is de kans benut, en ga je door het leven als een ongelukkige vrouw, en wanner je besluit te scheiden wordt er op je neer gekeken, en ben je "niets" waard...... Ik heb nu effe in grote lijnen mijn mening gegeven, moet er zo weer vandoor!

Enne ja, ik ben ook bang om ja te zeggen, dus heb ik altijd nee gezegd.

En lieverd, neem van mij aan, als je twijfelt is het een nee!

Mickey blue eyes.

06-11-2002, 11:46
je moet op je gevoel vertrouwen , en salat el istigara doen als iemand je hand komt vragen. En hoe oud ben je trouwens?

06-11-2002, 12:20
dag lieverd
als eerst Mubarik Ramadan
meisje zolang je ouders je niet dwingen om te trouwen, doe het dan rustig aan. ga niet zitten flippen want dan kom je niet verder. Je zult van zelf merken wanneer het tijd is om te trouwen want dan is het je mekteb. Insha Allah zal het de ware voor je zijn. Geef de moed niet op.
Succes

06-11-2002, 12:38
Miss. Sonia,

natuurlijk leer je een persoon pas ECHT kennen wanneer je samen onder één dak woont. Dan pas zie je ook de kleine kantjes van de ander, het is bijna onmogelijk om 24 uur per dag toneel te spelen.

Maar, wanneer je verloofd bent, is er dan nog een weg terug? Kun je, wanneer blijkt dat de jongeman in kwestie, niet goed bij je past, nog terug? Wordt het verbreken van een verloving ook gezien als een schande?

Kijk, misschien eisen veel mensen wel té veel van hun partner, vroeger werd ook hier getrouwd volgens bepaalde patronen. Wanneer een man een goede kostwinner was en zijn vrouw niet mishandelde en een vrouw kinderen baarde en er goed voor zorgde, werd een huwelijk al als een succes gezien. In de huidige maatschappij liggen de zaken anders. Een vrouw is vaak niet meer economisch afhankelijk van een man en partners zoeken respect, liefde, toewijding, aanmoediging, mogelijkheid tot zelfontplooiing en ook een zekere vrijheid in hun relatie.

Wanneer een relatie niet goed loopt, wordt eerder dan vroeger beslist uit elkaar te gaan. Nu heb ik het niet over bijvoorbeeld huwelijken waar de partners ECHT niet meer met elkaar kunnen leven maar vaak ook wordt er nog weinig moeite gedaan om een relatie te laten slagen.

Wat goed is weet ik niet, heb de wijsheid niet in pacht maar toch lijkt het me wel belangrijk toch een goed idee te hebben van wat de partner van een huwelijk verwacht.

Deze jongeman, wil hij graag een vrouw die thuisblijft en voor de kinderen zorgt of staat hij zijn vrouw ook toe om buitenshuis te gaan werken? Hoe denkt hij over de relatie tussen man en vrouw? Hoe denkt hij over opvoeding van eventuele latere kinderen.

Natuurlijk kan hij daarover liegen. Maar ik wil alle Marokkaanse jongens oproepen om eerlijk te zijn. Ook voor zichzelf is dat belangrijk. Wanneer hij zich voordoet als iemand anders, kan hij dit toch niet zijn hele leven volhouden. Wanneer er dan spanningen ontstaan, is dit niet enkel het probleem van de vrouw maar ook ZIJN probleem.

Ik hoop dat je goed bent in het aanvoelen of mensen oprecht zijn. Ga ook niet overhaast te werk. Sta ook stil bij wat JIJ van een relatie verwacht. Hoe het ook zij, een relatie staat of valt met TWEE mensen, de man en de vrouw.

Ik weet niet hoe de relatie met je ouders is. Kun je met hen over je angsten spreken? Kun je onder woorden brengen waarom je bang bent een verkeerde beslissing te nemen?

Meisje, uiteindelijk kan ik je niet raden. Ik hoop voor je dat wanneer je de beslissing neemt, je een goed huwelijk tegemoet gaat met heel veel geluk !

06-11-2002, 16:29
Kijk, ik ben geen Moslima en kan me dus enkel inleven in jullie situatie. Dat probeer ik ook te doen. Want tenslotte zijn we allemaal vrouw en mens en zijn er ondanks de verschillen toch ook veel overeenkomsten tussen ons.

Mekteb, dat ken ik niet, kan enkel raden, is het iets zoals destiny in het Engels of (nood)lot in het Nederlands?

08-11-2002, 08:48

Citaat:
Origineel gepost door Gislane
Wa salaamoe halaikoem
First of all, wil ik zeggen dat ik net hetzelfde meemaak als jij Sonia, maar inschallah zal er wel die ene persoon langskomen waarbij jij zegt van That's the one! Maar ik heb eigenlijk een vraagje voor Mhaidra, hoe kan je nou iemand toevallig tegenkomen waarmee je je leven gaat delen, en hoe weet je nou dat die dan DE WARE Mohamed is, want ik kom ook heel wat mannen toevallig tegen, maar voor die mannen heb ik net schrik, want je weet niet met welke reden ze naar jou toestappen.
Volgens mij is het een gokspel, en als je geluk hebt in het spel, nou ja dan heb je luck en anders bad luck.
asalaamoe halaikoem
Beste Gislane

Ik ben hem met toeval tegengekomen het was liefde op het 1 gezicht voor ons beide.....
Maar het wil niet zeggen dat je er voor moet gaan!!
Ik had ongeveer anderhalve jaar verkering en ben dan daarna met hem getrouwd....

Ik vertelde hem eerlijk hoe ik ben en hij ook......en dat was niet alleen over de positief kanten, maar ook over de negatieve kanten...
Wanneer je iemand pas ontmoet is het belangerijk om veel te vragen aan de persoon waar je intresse in heb......
En hij moet OOK veel aan jouw vragen....

Communicatie is heel belangerijk voor dat je gaat trouwen met iemand waarvan je denkt het de ware Mohammed is....

Maar vergeet vooral niet jezelf af te vragen HOU IK GOED GENOEG VAN HEM OM MIJN HELE LEVEN MET HEM TE DELEN!!!!!

want verliefd zijn is niet altijd houden van!!

vele groetjes Mhaidra

08-11-2002, 11:25
Verliefd zijn is inderdaad niet hetzelfde als houden van. Ze zeggen niet voor niets dat liefde blind maakt. Je ziet alleen de goede kanten van de ander en soms projecteer je ook je eigen verlangens op die ander.

Verliefdheid blijft ook niet eeuwig duren. Gelukkig maar want dat zou toch heel vermoeiend zijn, niet? Altijd die kriebels in je buik, de onzekerheid over de vraag of hij of zij jou ook wel ziet zitten enz.

Als de eerste verliefdheid wegebt, kan het twee kanten uit. Ofwel transformeert deze verliefdheid zich in iets diepers en duurzamers, namelijk vriendschap en houden van. Ofwel gaan de slechte kanten van de ander zo doorwegen dat er niets meer overblijft.

Het is dus niet verstandig om enkel op je verliefdheid af te gaan, al zou je hart dat op dat moment natuurlijk het liefste willen.

Nee, het advies om heel veel met elkaar te praten, ook over negatieve dingen, is een heel goed advies ! Probeer de mening van de ander te achterhalen over allerlei zaken. Zaken die voor jou belangrijk zijn in een duurzame relatie. Is wat hij in een relatie zoekt hetzelfde als wat zij zoekt? Er zijn natuurlijk altijd verschillen tussen twee personen en dat is ook niet erg, elke mens is uniek. Maar die verschillen moeten wel overbrugbaar zijn, anders heeft de relatie geen toekomst.

08-11-2002, 11:30

Citaat:
Origineel gepost door Morgaine
Verliefd zijn is inderdaad niet hetzelfde als houden van. Ze zeggen niet voor niets dat liefde blind maakt. Je ziet alleen de goede kanten van de ander en soms projecteer je ook je eigen verlangens op die ander.

Verliefdheid blijft ook niet eeuwig duren. Gelukkig maar want dat zou toch heel vermoeiend zijn, niet? Altijd die kriebels in je buik, de onzekerheid over de vraag of hij of zij jou ook wel ziet zitten enz.

Als de eerste verliefdheid wegebt, kan het twee kanten uit. Ofwel transformeert deze verliefdheid zich in iets diepers en duurzamers, namelijk vriendschap en houden van. Ofwel gaan de slechte kanten van de ander zo doorwegen dat er niets meer overblijft.

Het is dus niet verstandig om enkel op je verliefdheid af te gaan, al zou je hart dat op dat moment natuurlijk het liefste willen.

Nee, het advies om heel veel met elkaar te praten, ook over negatieve dingen, is een heel goed advies ! Probeer de mening van de ander te achterhalen over allerlei zaken. Zaken die voor jou belangrijk zijn in een duurzame relatie. Is wat hij in een relatie zoekt hetzelfde als wat zij zoekt? Er zijn natuurlijk altijd verschillen tussen twee personen en dat is ook niet erg, elke mens is uniek. Maar die verschillen moeten wel overbrugbaar zijn, anders heeft de relatie geen toekomst.

[B]xMorgaine wenst iedere Moslim(a) een goede Ramadanx [/B]
Ik kan hier niets aan toevoegen wij zitten op 1 lijn

Pagina's : [1] 2