Bekijk volle/desktop versie : Gelovig worden



23-04-2009, 23:22
Beste jongens en meisjes,

Wat ik wel eens lees is het begrip praktiseren.
Wat ik ervan heb begrepen is de Islam volgen op een goede en serieuze wijze.

Er zijn een aantal kenmerken van een gelovige.

Het gebed: Probeer deze altijd op tijd te bidden, en doe het zo goed mogelijk. Je Heer voor je, de wereld achter je, de hemel rechts van je, en de vervloekte duivel links van je.

Vasten: Dit is ook een kenmerk van een gelovige. Hierin wordt de geest getraind en het geduld.

Geen muziek: Dit is uit den boze. De reden waarom men geen muziek moet luisteren, omdat het onnozele woorden zijn waaraan we niks hebben. Tevens kunnen er dingen in voorkomen die niet bepaald kuis zijn.

Gedrag: Wees aardig tegen alles en iedereen. Maak geen onderscheid tussen moslim en ongelovige. Wees vriendelijk en groet mensen in je naaste omgeving. Jij moet een voorbeeld zijn. Praat netjes en beleefd.

Geduld: Geduld is de sleutel van de poorten naar de hemel. Wees dat dus altijd.

Kleding: Een hoofddoek is verplicht en kleding die wijd en goed zit. Even als vooor de jongens. Draag broeken die lang zijn en niet strak zitten.

Lezen: lees minimaal 1 pagina van onze heilige boek.

Broederschap. Wat een gelovige echt tot een gelovige maakt is elkaar helpen en iets gunnen. Een gelovige gunt zijn broeders en zusters altijd het goede. Gun elkaar, net zoals je broer of zus iets gunt.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
En ik wil mij excuses aanbieden,als ik arrogant overkwam bij sommige leden