Bekijk volle/desktop versie : Vraag Inchallah



23-04-2009, 10:53
Salam aleykoum broeders en zusters,

Ik heb gehoord dat als je Allah subahanahoe wa ta'ala vervloekt (astaghfirullah!!), moge Allah ons daarvoor behoeden, je een kafir wordt.
Maar mijn vraag is of je ook kafir wordt wanneer je in jezelf, zonder iets te zeggen, boos op Allah wordt (astaghfirullah) bijv. als iets niet lukt, dan wordt je een beetje boos op Hem, astaghfirullah. Dit kan heel makkelijk gebeuren, ik hoop ook echt dat je dan geen kafir wordt..

en mijn andere vraag is: zoals ik al zei heb ik gehoor dat als een moslim Allah de Ene vervloekt(astaghfirullah) hij een kafir wordt. Mmaar hoe moet het dan verder met diegene? Kan hij weer moslim worden, of kan hij vergeven worden? Want ik heb gehoord dat Allah alle zondes vergeeft, behalve het aanbidden van iemand anders dan Hem.



inchallah komt iemand met daliel.
alvast bedankt

salamoun aleykoum.

23-04-2009, 13:25


Up.
Dit is een belangrijke zaak.

23-04-2009, 14:23
hoe kun jij allah vervloeken als ik vragen mag? hoe doe je dat en wat verw8 je ?

als allah iemand vervloekt dat betekent niet dat diegene kafir word. vervloeken kan op verschillende manieren. net zo iets bijvoorbeeld als je ouders je vervloeken, dan heb je de zegen niet meer en alles wat je zult doen, zal tegenvallen.

als allah iemand vervloekt zou t diegene t zelfde kunnen vergaan.. je leeft en doet allerlei dingen, maar er zal altijd een vloek op je heersen. in de zin van dat je je nooit gelukkig zult voelen, dat alles wat je doet verkeerd gaat etc..
staat los van het moslim zijn.. dan is t denk ik jouw taak om zoveel mogelijk om vergeving te vragen en goed te doen, om je tegenover allah te bewijzen. en als je oprecht berouw vertoont , inna allaha 3afoeroen ra7iem..

en echt waar, als je zo ver komt dat je allah vervloekt of boos wordt op allah, pff dat gaat echt wel heel ver

23-04-2009, 14:32
Praat met daliel, niet jou mening of jou inzicht op dit.

23-04-2009, 14:34


Bismilaah Irahman Irahiem

Beste broeder,

Boos worden op Allah is fout. Allah heeft erniet voor gezorgd dat wat jij wou doen mislukte. Allah heeft gezegd is Soerat Al Baqarah: Va doekroenie adkoerkoem oua skoeroe li oula takfoeroen.

Daarnaast wordt profeet Noeh is soerat Younnes beschreven. Tijdens dat Profeet Noeh de Ark had gebouwd vroeg hij zijn zoon die Kafir was om met hem in de Ark te stappen, hij antwoorde echter ik zal naar een hoge berg gaan zo blijf ik boven water. Noeh antwoorde er is geen bescherming nu voor toedoen van Allah. En zo kwam er een golf tussenbeide en verdronk de zoon van Noeh. Noeh vroeg aan Allah, Allah bescherm mijn zoon van de dood, want hij behoort tot mijn gezin. Allah antwoorde hij behoort niet tot jou gezin, want hij is kafir en vraag me niet de dingen waar jij geen kennis van hebt, anders zul je tot kafirs behoren. Noeh vroeg om vergevenis voor zijn vraag en Allah vergaf hem.

Allaikoemoe salaam

23-04-2009, 15:03
Djazak Allahu ghairan voor jullie reacties.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nooit Allah de Ene vervloekt (moge Allah mij en jullie hier voor behoeden!)
Ik heb alleen gehoord dat als je Hem vervloekt of grappen over Hem maakt, je een kafir wordt. En ik vroeg me af of hetzelfde geldt als je boos op Hem wordt. Kan iemand daliel hierover geven?
En mensen die kafir zijn geworden, door bijv. iemand anders te aanbidden dan Allah, kunnen zij weer moslim worden? Want ik hoor vaak van, je kunt kafir door dit en dat worden, maar verder zeggen zij er niets over.. Hoe moet het dan verder met diegene, is hij voor eeuwig verdoemd? Ik bedoel, in één klap kafir worden, is een grote stap, laten we het zo zeggen..

23-04-2009, 15:09
als je de islaam de rug keert en je krijgt spijt en bekeerd weer. dan is dat alleen maar goed. god houd van mensen die dichter tot hem komen. vooral mensen die fouten hebben gemaakt en zich daar bewust van zijn ,spijt krijgen en god om vergeving vragen

t is nooit te laat zolang je leeft.
grappen maken over god is t zelfde als spotten met god.. daar word wel over gezegd

Het spotten met de religie behoort tot de uittreding van de Islaam en wel een totale afvalligheid. Allah de Verhevene heeft gezegd:

“Zeg: “Plachten jullie de spot te drijven met Allah en Zijn Verzen en Zijn Boodschapper?” ? Verontschuldigt jullie maar niet, jullie zijn ongelovig geworden nadat jullie geloofden.”
Soerat At-tawbah, aayah 65-66