Bekijk volle/desktop versie : Wijze woorden

26-01-2002, 05:51
Een stukkje uit Plato's Ceritas.

Met het verstrijken van de tijd verwaterde het goddelijke element in de Atlantiers door menselijke inbreng en waren ze niet langer in staat 'hun voorspoed met bescheidenheid te dragen'.

De betekennis is duidelijk: Doorlopende welvaart maakt mensen lui en degenen die te agressief zijn om te vegeteren, ontvluchten de verveling door hun energie te verbruiken in een strijd om macht en rijkdom.

Wie weet er nog meer van dit soort uitspraken waar we mischien iets van kunnen leren.

Laat je lezen!!

dw

26-01-2002, 11:23

Je moet bezig blijven. Tenslotte heeft er nog nooit een hond tegen een rijdende wagen gepist -als ge begrijpt wat ik bedoel

Martin Gaus....

ps. even een vraagje, als je een topic hierop zet om 5.50 vrijdagnacht, ben je dan AL wakker of NOG wakker???

[Dit bericht is aangepast door Roy (aangepast op 26 januari 2002).]

26-01-2002, 12:37

Salaam 3laykoum.

- Er zijn mensen die naar vrede, geluk en verdraagzaamheid streven, doch zolang kortzichtigheid en ego het brilmontuur deze tijd is, zal het vechten blijven....

-Onze eisen voor de buitenwereld liggen meestal hoger dan de eisen voor onszelf.

Samara

26-01-2002, 14:35
Men valt niet omdat men zwak is maar omdat men denkt dat men sterk is.....

Wie over de gebreken van anderen zwijgt kent zichzelve......

Zwijg als je geeft maar spreek als je krijgt......

26-01-2002, 17:00

salam:
-------

The whole secret of life is to be interessted in
one thing profoundly and in a thousands things
well.

"bugh walpod"

27-01-2002, 15:10
Dat wetenschappers het met elkaar eens zijn, wil nog niet zeggen dat ze gelijk hebben.

dw.

ps.
Roy ik was nog wakker.

30-01-2002, 11:57
DWEEPERD,
Persoonlijk vind ik dit een heel mooi gedichtje hebt het ooit van iemand gekregen;

Mensen die van elkaar houden
Onthouden wat ze elkaar aandoen
Niet omdat ze dingen vergeten
Maar omdat ze elkaar vergeven

Groetjes MOI