Bekijk volle/desktop versie : Vrije liefde



22-04-2009, 13:21
De islam is tegen de vrije liefde omdat de islam de mens oefent om zich te onderwerpen aan Allah en niet aan de lusten. Eén van de hoofddoelen van het gebed is het beheersen van de lusten. Eén van de hoofddoelen van het vasten is het beheersen van de lust voor voedsel, drinken en seks. De islam traint de gelovigen om de heersers over hun lusten te zijn en niet de slaven van hun lusten. In de islam gaat men er vanuit dat de mens een psychische eenheid vormt: als je je lust voor voedsel, water en seks tijdens de vastenmaand kunt beheersen, dan zul je geoefend zijn om andere lusten op andere momenten te beheersen.

En toch blijft het voor sommigen moeilijk...

22-04-2009, 13:25



Citaat door Nisrin2:
De islam is tegen de vrije liefde omdat de islam de mens oefent om zich te onderwerpen aan Allah en niet aan de lusten. Eén van de hoofddoelen van het gebed is het beheersen van de lusten. Eén van de hoofddoelen van het vasten is het beheersen van de lust voor voedsel, drinken en seks. De islam traint de gelovigen om de heersers over hun lusten te zijn en niet de slaven van hun lusten. In de islam gaat men er vanuit dat de mens een psychische eenheid vormt: als je je lust voor voedsel, water en seks tijdens de vastenmaand kunt beheersen, dan zul je geoefend zijn om andere lusten op andere momenten te beheersen.

En toch blijft het voor sommigen moeilijk...



jij incluis?

22-04-2009, 13:26

Citaat door Just_Khalid:
jij incluis?


Nee. Topics hoeven niet persoonlijk gericht te zijn...

22-04-2009, 13:28

Citaat door Nisrin2:
Nee. Topics hoeven niet persoonlijk gericht te zijn...



dus jij hebt nooit toegeven aan fysieke contacten met een jongen?

22-04-2009, 13:32



Citaat door Just_Khalid:
dus jij hebt nooit toegeven aan fysieke contacten met een jongen?


Maakt het uit wat wij, vrouwen, hier nog beweren. Geloven doen jullie toch niet en dat hoeft eigenlijk ook niet.

22-04-2009, 13:32

Citaat door Nisrin2:
Maakt het uit wat wij, vrouwen, hier nog beweren. Geloven doen jullie toch niet en dat hoeft eigenlijk ook niet.



wollah illa

22-04-2009, 13:33

Citaat door insaf21:
wollah illa



22-04-2009, 13:34

Citaat door Nisrin2:
Maakt het uit wat wij, vrouwen, hier nog beweren. Geloven doen jullie toch niet en dat hoeft eigenlijk ook niet.


daar heb je een punt. maar IK geloof je wel. als jij zegt dat het zo is geloof ik je.

22-04-2009, 13:38

Citaat door Just_Khalid:
daar heb je een punt. maar IK geloof je wel. als jij zegt dat het zo is geloof ik je.


Schijnheilig ben ik ook niet. Zal nooit zo'n topic openen als ik er zelf niet achter zou staan.

22-04-2009, 13:40

Citaat door Nisrin2:
Schijnheilig ben ik ook niet. Zal nooit zo'n topic openen als ik er zelf niet achter zou staan.


er is een groot verschil tussen ergens achterstaan en handelen achter die visie. snap je.

22-04-2009, 13:42

Citaat door Just_Khalid:
er is een groot verschil tussen ergens achterstaan en handelen achter die visie. snap je.


Ik heb mijn lusten perfect onder controle hoor

22-04-2009, 13:44

Citaat door Nisrin2:
Ik heb mijn lusten perfect onder controle hoor



en nu nog de lasten

22-04-2009, 13:47



Citaat door Just_Khalid:
en nu nog de lasten


ewa niet alles tegelijk...daar ben ik nog aan het werken

23-04-2009, 12:02
Ja, moeilijk is het zeker. Dat hoef niet ontkend te worden.