Bekijk volle/desktop versie : De 10 manieren om te groeien naar Allah (swt)



22-04-2009, 09:19
Hoofdstuk 1. Manieren waardoor onze Liefde voor Allah, de Rabb van de werelden, groeit en zo dichter tot Hem komt



In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle




Ibn al-Qaiyim heeft 10 manieren genoemd waardoor de liefde van Allah voor Zijn dienaar zal groeien en Vice Versa. Die manieren zijn:




Het reciteren van de Koran en het overpeinzen van de betekenis.

Dichter tot Allah (Geprezen en Verheven is Hij) komen via het verrichten van vrijwillige daden, nadat men de verplichte daden heeft vervuld (zoals extra gebeden na de 5 verplichte gebeden of vasten naast de vastenmaand Ramadan etc) zoals dit wordt genoemd in de Hadith Qoedsi: “Mijn dienaar komt dichter tot Mij door het verrichten van vrijwillige daden totdat Ik van hem houdt.”(Boekharie).



Het continue gedenken van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) onder alle omstandigheden, door middel van de tong, hart en daden. De hoeveelheid liefde die men voelt voor Allah (Geprezen en Verheven is Hij) wordt hierdoor beïnvloed.

Door datgene te doen waarvan Allah (Geprezen en Verheven is Hij) houdt in plaats van onze verlangens te volgen.

Dat het hart gevuld is met liefde voor de namen en eigenschapen van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) en dat het hart zich thuis voelt in deze tuin van kennis.

Het overpeinzen van de goedheid en geschenken van Allah (Geprezen en Verheven is Hij) zowel wat verborgen als openlijk verschijnt.

Dit is de mooiste eigenschap, dat het hart teder, zacht (zich onderwerpt) ootmoedig (gedwee) is tegenover Allah (Geprezen en Verheven is Hij)

Het alleen zijn met Allah (Geprezen en Verheven is Hij) tijdens de nacht als Allah (Geprezen en Verheven is Hij) neder daalt tot de laagste hemel in het laatste gedeelte van de nacht, terwijl men Zijn boek leest en eindigt met het vragen van vergiffenis en men berouw toont.

In het gezelschap zijn van de geliefde en oprechte mensen, dat men profijt zal hebben bij hun waardevolle woorden. Zonder dat men onnodig spreekt alleen als het voordelig zal zijn voor jezelf en je weet dat het je status zal verheffen (bij Allah) en het voordelig zal zijn voor anderen.

Wegblijven van datgene dat tussen het hart en Allah (Geprezen en Verheven is Hij) kan komen te staan. (Al datgene waarvan Allah (Geprezen en Verheven is Hij) niet houdt en men daardoor steeds verder verwijderd wordt van Allah (Geprezen en Verheven is Hij).

22-04-2009, 09:22


~Volgende keer schrijf ik in de titel balk, 'Check deze blote wijf'
Dan komen ze als vliegen..

22-04-2009, 09:31
Mashallah, moge Allah jou belonen voor het plaatsen van deze mooie woorden, amien

whahahaha!, als je dat had gedaan was he binnen 1 seconden door 10000 mensen bekeken..

22-04-2009, 09:33

Citaat door Fashion_Juillet:
Mashallah, moge Allah jou belonen voor het plaatsen van deze woorden, amien

whahahaha!, als je dat had gedaan was he binnen 1 seconden door 10000 mensen bekeken..:maf1:



Amien voor je duaa.. En moge Allah je belonen voor de tijd die je hebt genomen om het te lezen..

Presies..