Bekijk volle/desktop versie : Ik vast niet.



Pagina's : [1] 2 3 4 5

05-11-2002, 12:04
Naar aanleiding van een aantal discussies die ik over het vasten heb gehad, plaats ik deze bericht.

Wat mij is opgevallen is dat ik bijna altijd word aangevallen als ik aangeef dat ik niet vast.
Meteen ben ik een ongelovige en zal ik branden in hel en hebben de meeste al hun oordeel over mij gemaakt.
Ik ben islamitisch en ontken dat ook niet. Ben alleen niet zo praktiserend...

Kan er nou niet op een normale manier mee omgegaan worden?? Wie kan nou over wie oordelen of je een goede of slechte moslim bent? Alleen allah toch?

05-11-2002, 12:13


Hoe bezegel jij je Islaam ?

Hoe uit jij La Ilaha Illa Allah Muhammadoen Rasoeloe Allah ?

Verovert Harten

Ben jij niet bang dat jou hart, ongevoelig wordt voor Allah ?

In wlke categorie moslim zou jij jezelf willen plaatsen ?

05-11-2002, 12:14
he Meid...

Ik vraag me af waarom je dit berichtje hier plaats? Als jij vindt dat je niet wil gaan vasten moet je het zelf weten. je kan je wel afvragen als je zoiets hier plaats van "dat gaat jullie niets aan" daar heb je gelijk in het gaat ook ons niet aan, maar verwacht dan geen positieve opmerkingen/reacties want zo gaat het nou eenmaal hier op het prikbord.

05-11-2002, 12:26

Citaat:
Origineel gepost door zakaria29
Ik moet eerlijk bekennen je kunt beter niet vasten en dan wel vasten en dat niet op de juiste manier doen zoals velen!

Want als je aan de ramadan meedoet dna moet ej dat ook op de juiste manier doen. Ramdan is meer dan alleen niet eten en drinken van zonsopgang tot zonsondergang.

Deze ontmoediging, goed, of beter niet vasten is in mijns inziens niet de oplossing.

Op deze manier wordt t dunne zijde draadje verbondenheid met de Islaam kapot gemaakt.

Beter fout-vasten, en vasten verbeteren, dan niet te vasten.

05-11-2002, 12:29



Citaat:
Origineel gepost door Kaboutertje
he Meid...

Ik vraag me af waarom je dit berichtje hier plaats? Als jij vindt dat je niet wil gaan vasten moet je het zelf weten. je kan je wel afvragen als je zoiets hier plaats van "dat gaat jullie niets aan" daar heb je gelijk in het gaat ook ons niet aan, maar verwacht dan geen positieve opmerkingen/reacties want zo gaat het nou eenmaal hier op het prikbord.
Ik verwacht helemaal geen positieve reacties. Waarom zou ik? Waar het mij omgaat is dat ik meteen als een slechte moslim wordt afgescheept. Is dat eerlijk?

Volgens mij heet trouwens een prikbord niet voor niets prikbord. Ik plaats eens een bericht met een andere invalshoek en dan krijg ik meteen een reactie: 'waarom plaats je dit'
Op de onderwerp ramadan nota bene...

05-11-2002, 12:34
ja hallooo..
was niet negatief bedoelt hoor...weet je wat doe wat je niet laten kunt..

05-11-2002, 12:39

Citaat:
Origineel gepost door MeuslitriX
Hoe bezegel jij je Islaam ?

Hoe uit jij La Ilaha Illa Allah Muhammadoen Rasoeloe Allah ?

Verovert Harten

Ben jij niet bang dat jou hart, ongevoelig wordt voor Allah ?

In wlke categorie moslim zou jij jezelf willen plaatsen ?
Er bestaan voor mij geen categorien moslims. Moslim zijn komt van binnen uit, het is een gevoel.

05-11-2002, 12:46
Wat is dat gevoel ?


--

Er is wel degelijk gradatie, de Profeet vzmh, was in al zijn doen laten perfect in menselijke zin. Er zijn hele vrome mensen, minder vrome mensen.

05-11-2002, 12:49
Emshoom, ik ben niet van plan, freemale in de steek te laten.

Veroordelen dat is fout, maar freemale is en blijft een moslima.

05-11-2002, 12:51

Citaat:
Origineel gepost door freemale
Er bestaan voor mij geen categorien moslims. Moslim zijn komt van binnen uit, het is een gevoel.
Je hebt uiteraard wel gradaties in het geloof. Niet iedereen heeft een even sterk geloof.

Zelf behoor ik tot de mosims die nog over-de-streep getrokken moet worden. Maar dat houd niet in dat ik niet gelovig ben.
Ik ben nu eenmaal heel kritisch.

Echter, een aantal zaken van het geloof doe ik wel mee. Niet met tegenzin maar omdat ik het leuk vind om in een hechte gemeenschap te leven tijdens de ramadam, en ook uit respect voor mijn ouders en de moslim-gemeenschap.

mvg,

Fargh

05-11-2002, 12:55
PS. Ik hoop van harte dat ik ooit over de streep word getrokken.

05-11-2002, 12:56

Citaat:
Origineel gepost door freemale
Naar aanleiding van een aantal discussies die ik over het vasten heb gehad, plaats ik deze bericht.

Wat mij is opgevallen is dat ik bijna altijd word aangevallen als ik aangeef dat ik niet vast.
Meteen ben ik een ongelovige en zal ik branden in hel en hebben de meeste al hun oordeel over mij gemaakt.
Ik ben islamitisch en ontken dat ook niet. Ben alleen niet zo praktiserend...

Kan er nou niet op een normale manier mee omgegaan worden?? Wie kan nou over wie oordelen of je een goede of slechte moslim bent? Alleen allah toch?
salaam,

D keuze die je maakt om wel al dan niet te vasten is een keus die aan jou ligt. Als er iemand is die jouw keuze probeert te corrigeren echter(wat het is, want je overtreedt een islamitische wet) dan moet je dat als moslim accepteren. Je noemt jezelf een moslim, maar ik vraag me af WAT jou dan presies een moslimse maakt. Het is een feit dat tegenwoordig het praktiseren van de islam niet meer zo gaat zoals het hoort. Maar ik zie wel dat de meesten voor Ramadan hun dagelijkse routine opzijzetten om de Ramadan tot een goede einde te brengen. Dit gebeurt omdat ze zich bewust zijn van de fouten die ze maken, en de Ramadan (tijd van bezinning en vergeving) goed gebruiken om even bewust te zijn van het feit wat jou moslim maakt.
Wat ik hiermee wil zeggen is: het passief deelnemen aan de islam is zeer fout. Het is de plicht van een moslim om een ander moslim te wijzen op hun fouten. En ik moet zeggen...het niet deelnemen aan de Ramadan is een zeer ernstige fout. Ik wil geen ordinaire uitspraken doen, maar als een geleerde Imam het zegt, met de daarbij geleverde overleveringen van de profeet (vzmh) en stukken uit Koran, dan hoor jij je er bij neer te leggen. Doe je dit niet ben je geen Moslim. En dat is echt zo. Want het geloven in God kun je ook bij het Christendom en het Jodendom. Wat jou moslim maakt zijn de opvattingen/handelingen die je verricht.

p.s. Het bewust niet deelnemen aan de Ramadan is ZEER ernstig. Je kunt beter verkeerd deelnemen dan niet deelnemen. Zakaria29...doe geen ongegronde uitspraken.

Salaam

05-11-2002, 13:00


Alles begint met liefde en geloof voor Allah swt, en de rest is vertaling van die liefde en geloof.

05-11-2002, 13:07

Citaat:
Origineel gepost door Emshoom
HO HO , hold your horses here

is dat alles wat jij kan uitmaken uit m'n reactie ? dat ik Freemale "afschrijf" en in de steek laat

NIEMAND wordt in de "steek "gelaten hier, weet je, wat niet is kan nog komen , right ?

vandaag is iemand "niet praktizerend" en morgen kan hij /zij het wel zijn !

ik zou zeggen, lees mijn topics bij "islam en huwelijk", daar gaf ik meermaals mijn mening kenbaar , aangaande deze materie
Sorrie. Neeh.

Foutjuh van mij.

<-- Was ook n beetje om freemale, een hart onder de riem te steken

05-11-2002, 13:17
Daadwerkelijk een gebod van de Islaam ontkennen zoals de alavieten doen, en eigenlijk zeggen, Islaam uit je alleen thuis, wat duidelijk indruist tegen alle zeggen van Allah swt in, is de scheidslijn muslim-kufr bewandelen..

Er is wel degelijk een verschil tussen, bewezen geboden van Allah swt ontkennen, en simpel uit luiheid/gebrek aan kennis/en imaan achterwege laten, laat dat duidelijk zijn.

Tuurlijk, moet je altijd in discussie blijven, en iemand met wijsheid benaderen, maar niet iets versimpelen, om iemand gemoedsrust te geven.

Kelly, stel dat freemale, morgen komt te overlijden ( wat ik haar natuurlijk absoluut niet toewens), en niemand heeft haar maar 1ne male getracht haar van gedachten te laten veranderen wat betreft het vasten, wat een onrecht voor haar is en onrecht voor Allah swt..


Niet praktiseren, is Allah swt teleurstellen, en zoals ik al eerder schreef, geloof en liefde uiten zich in de Islaam in daden..

Dus ?

We gaan allemaal freemale helpen

Pagina's : [1] 2 3 4 5